Ik zat op 6.8 maar ondertussen alweer op 7.0 en lijkt na plaatsen van K&N erger te worden. Op basis van tanken van 1:13.8 naar 1:13.2 en gok nu ruim daar onder
Als dit zo blijft komt dit wel ongeveer met elkaar overeen toch? Is met de bias in de BC nog te tunen.
Ik zat voor de accu wissel op 1:12.3-1:12.5 adhv tankingen en 7.2 op de BC. Ga dus weer hard die kant op. Maar.... waarom is hij de eerste tanks na de reset zuinig en daarna ineens niet meer?
Andere rijstijl? Korte stukjes, meer files? Oftewel zoveel variabelen. Hoe lang rij je nu met het rs filter gebeuren en heb je die na de nwe accu geplaatst?
Nieuwe RS rij ik nu 500km, maar had het identieke nadat het alarm geplaatst is vorig jaar. Reed met gemak 6.7 en kwam later niet meer onder de 7.2 K&N heb ik ook na de accu wissel geplaatst
Ik rij veel kleine stukjes en zit gemiddeld op 8,5 tot 9,5 Liter. Kan me er niet druk om maken eerlijk gezegd.
Ik houd m'n verbruik al vanaf het begin bij. Het gebeurt maar zelden dat ik meerdere tankbeurten achter elkaar precies hetzelfde verbruik heb. Iedere keer zijn de omstandigheden wat anders, soms heb je een paar keer meer file gehad, soms ga je een paar keer vaker de stad in met de auto, etc. Er zit altijd wel een paar tienden verschil in, soms 7.1l/100 km, de tankbeurt erna weer 7.3l/100, dan weer 7.0l/100km, etc. Je rijdt nooit exact dezelfde stukken op exact dezelfde manier dus per tankbeurt vergelijken heeft geen zin. Volgens mij is de enige manier om een trend in je verbruik te zien het over langere tijd bekijken. Dan kun je echt iets zien of het structureel omhoog of omlaag gaat. Uiteraard zijn je rechtervoet en de stukken die je rijdt de grootste invloeden op je verbruik, daarom is het wat mij betreft onzinnig verbruiken onderling te vergelijken, iedereen rijdt anders en rijdt andere stukken. Ik ben in ieder geval zeer tevreden met het verbruik. Laatst naar Oostenrijk heen en weer geweest (4 volwassenen plus bagage, geen dakkoffer), totaal 2030 km met gemiddeld 97km/u gereden (incl files, berg op/af, etc), waar het kon zo rond de 165 gereden, maar ook stukken tegen de 190. Totaal verbruik 7.21l/100km. Trouwens: laatst ook andere accu geplaatst, geen tijdelijk lager verbruik gezien.
Tja ik rij veel kleine stukjes en dit gecombineerd met sportief rijgedrag....normaal is 8.3.Lig er ook niet wakker van,heb zelfs die ecoblaadjes uit het systeem gegooid. Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
40.000 km gereden met mijn 1.6 ecoboost. Het laatste jaar met 200 pk. Gemiddeld verbruik 1 liter op 12km
127.000 km in exakt 5 jaar, gemiddeld 12.7 km/l = 7.86 l/100 km. Opmerking jaarlijks circa 7500 km met caravan erachter, dan zijn de getallen bijna omgekeerd, 8.1 km/l = 12.34l/100km.
Vandaag op de duitse aotobahn, een gemiddelde van 6,3/100L. Niet verkeerd dacht ik. Met ookleuke snelheden
Het verschil in verbruik tussen 125 pk en de 182 pk is zo minimaal en je hebt zo veel meer plezier en power op de snelweg met de 182 pk. Sjuu, toch de foute motor gekocht haha.
Ik zit op 1 op 15,5, gemeten over 12500 kilometer. Maar je hebt wel gelijk, 3,5 kilometer per liter x 50 is 175 kilometer extra op 1 tank. Is toch 3x naar het werk en terug. Laten we het erop houden dat af en toe het extra vermogen en koppel handig zou zijn