1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoog verbruik 1.0 Ecoboost

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Fredhead, 25 okt 2022.

  1. Tja zo mag ik weer blij zijn als ik ooit de 1 op 12 weer eens in beeld heb :mrgreen:
    Ik mag dan een diesel hebben, maar met gemiddeld rond de 1 op 10 met lange stukken zijn we er wel. Kortere stukjes gaat het al snel naar 1 op 7 toe.
    En dat is dan zonder iets aan de trekhaak.

    Ik maak me er ook niet heel erg druk om.
    Het is voornamelijk dat de vrouw zich de opmerkingen vanaf haar ouders nogal aantrekt dat deze het nodige zuiniger rijden met hetzelfde type auto/motor.

    Voor nu zeggen we denk ik gewoon zaak gesloten en niet meer naar dat soort opmerkingen luisteren :D

    Van jou weet ik wel dat jij een grotere eco-pro bent dan de dame en ik dus in dat vergelijk valt het inderdaad wel mee.

    Eigen gewicht bij ons thuis zit een kilo of 15 tussen, waarvan ik de zwaarste van de 2 ben.
    Over het algemeen wordt de auto met slechts de bestuurder gebruikt en zijn de andere plekken dus ongebruikt.
     
    Mpothoven vindt dit leuk.
  2. Met 1 op 16 doe je het beter dan gemiddeld aan dit lijstje te zien ;) 34x praktijkverbruik van Focus 1.0 100pk's uit 2012 en 2013, gemiddeld verbruik = 1 op 15,3.

    https://www.spritmonitor.de/de/uebe...e=2013&power_e=100&exactmodel=1.0&powerunit=2

    Een collega van me heeft een Astra 3-pitter gekocht en loopt tegen hetzelfde aan. Fabrieksopgave 1 op 25, praktijkverbruik 1 op 16. En hij rijdt keurig 100 op de snelweg...
     
    Fredhead vindt dit leuk.
  3. Het was leuk geweest zullen we maar zeggen :)
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  4. Bramzel, Edgar Focus en meeder vinden dit leuk.
  5. Met de aanhanger erachter deed de Focus 1 op 12/13.
    Was dat we hem dat weekend net hadden en de familie hem graag wilde zien (en we spullen op moesten halen), maar met dat verbruik loont het haast om de Pajero gewoon te gebruiken :mrgreen:
    Zolang diezelfde tandemasser leeg is merk je dat niet eens in verbruik of überhaupt aan de auto.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  6. Gisteren zelf nog eens een 60 kilometer op pad geweest met de Focus, mix van 30 km/h zones tot de 100 km-weg en rijdend met de kleine teen stond onderstaand verbruik bij thuiskomst in de boardcomputer:

    [​IMG]

    Mijn conclusie is dat het verbruik het sterkst is te beïnvloeden met de manier van optrekken, want als ik het gaspedaal ook maar een millimeter te ver in trapte schoot het omhoog.
    Het kan dus wel, maar zowel de vrouw als ik zijn er totaal ongeschikt voor :mrgreen:
     
    gerardTDCI, Tom91, Ecobeast en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Geef haar een elektrische of hybride dan bespaar je het meeste aan brandstof :grin:
     
  8. Verbruik gewoon accepteren zoals het is :)
    Torretje loopt mooi rond, dus geen enkele noodzaak om hem nu alweer in te ruilen.
     
  9. de rechtervoet is idd de echte verschilmaker. bijna net zoiets als 105 rijden ipv 110 xD
     
  10. Het zijn de kleine dingen die alles bij elkaar een groot verschil maken
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  11. Dat probeer ik mijn (v)echtgenote al 32 jaar wijs te maken :mrgreen:
     
    Fredhead vindt dit leuk.
  12. Ik rij een 1.6 ecoboost. Over de afgelopen 50000 km rij ik volgens de computer 7.3l op 100 km. Nou is de computer altijd wat positief. 1 op 12,5 rij ik gemiddeld in het echt. Geef graag gas maar rijd ook lange afstanden. (20000 per jaar). Tank altijd 98. Ik ben er eens voor gaan zitten en heb eens een zuinigheidscontest voor mezelf gedaan. Volle tank en dan overdag mezelf aan de 100km/u houden. Rustig optrekken en zoveel mogelijk uit laten lopen, dus zo weinig mogelijk remmen. Nauwelijks boven de 2000 tpm. Tankmeter stond net nog niet halverwege bij 375km. Volle tank ga ik zo niet volhouden :lol:. Dus toen maar getankt. 1 op 16.3 echt verbruik. Lol nul, maar zo haal ik wel 200/250km extra uit een tank.
    Daarna maar weer eens gas gegeven, dat voelt toch beter. :mrgreen: :rock::mrgreen:.
     
    Edgar Focus, Fredhead en M.Blaak vinden dit leuk.
  13. Gok dat de Focus morgen ook met een wat minder economisch verbruik weer thuis komt :mrgreen:
    Hier wordt er gemiddeld ook een 20/25.000 kilometer per jaar mee gemaakt. Is nu een krappe 10.000 kilometer mee gereden sinds de aanschaf een aantal maanden terug.
    Ding weet niet wat hem overkomt aangezien hij de laatste jaren amper 2500 kilometer gemiddeld maakte.
     
    Ecobeast vindt dit leuk.
  14. Onze 1.0 ecoboost haalt bij veel korte stukjes toch de 1:15,7
    zodra ik langere stukken 80/100km/h rijd, dan is het eerder de 1:17

    De Fiesta gaat toch echt richting de 1:20
     
    Fredhead vindt dit leuk.
  15. Ik heb gisteren voor 28,93 liter E10 getankt. Het berekende verbruik is 5,76 liter op 100 km. Dit betekent 1 op 17,4.
     
    Fredhead en M.Blaak vinden dit leuk.
  16. Prima verbruik [emoji1303]
     
  17. Gister 279km constant 100km nagenoeg gereden. Heen was 4.5/100. Terugweg door omstandigheden van drukte en denk regenereren van roetfilter liep verbuik iets omhoog. Thuiskomst werd het 4.8/100km en 15.01liter getankt. Uitslag 1op18.6
    Had meer gehoopt maar is altijd beter als me oude mk3 1.6 met 1op16.5
     
  18. Ik zal wel een zware rechtervoet hebben. Ik kwam met de 1,5 Ecoboost toch echt niet verder dan 1 op 16 en dat was op de smallere winterbanden. Ok, het was geen 1,0 maar toch.
     
  19. @Jackie D
    Met me 1.6ecoboost kwam ik ook niet verder met 1op16.5.
    Jouw 1.5 is dat 3cil of 4cil.
     
  20. Dat was nog een 4 cilinder. Standaard 150 pk maar via Dutchguy toen naar 182 pk laten zetten.
     

Deel Deze Pagina