1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoog verbruik 1.0 Ecoboost

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Fredhead, 25 okt 2022.

  1. Wat dan weer echt netjes is voor het formaat auto :)

    Voor mij is die 8,3 liter zelfs al zuinig maar zo'n EcoBoost kan het nog veel zuiniger.
     
  2. HAha, ja daar moet ik ook m'n best voor doen. Normaal zo rond de 11.5l/100km
     
  3. Hier varieert het van 50L/100 km tot 8,5L/100 km op een echt lange rit met 100 op de cruise control.
    Gemiddeld genomen is woon-werk tussen de 1 op 9 a 10 km per liter. Met de paardentrailer of zwaardere aanhanger 1 op 6,5/7,5.
    Die 1 op 0,2 is als er serieus gewerkt moet worden.
     
  4. 50 l /100 km dan moet je toch wel erg gortig doen dat haal ik zelfs met de Scania niet zit nu rond de 28 liter per 100 km
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  5. 4L en dan goed gewicht erachter.
     
  6. Denk dat hij bedoelt met volgas optrekken.
    Want dat is bij mij ook.
    Denk bij je vrachtwagen het hoger ligt als liter per 400meter
     
  7. Maar dat ga je geen 100 km volhouden
     
  8. Klopt, alleen de actuele meter geeft het zowel aan.
    Gemiddelde meter zal dat nooit aangeven.
    Na tankbeurt krijg ik het op 14L/100km als ik optrek de snelweg op. Dan zakt het direct weer naar 5a6l op 100km
     
  9. Geen actuele meter met volgas optrekken, daadwerkelijk verbruik over een klein halfuur gebruiken.
    Ik heb geen actuele verbruiksmeter. Ga je voor de lol geen 100 kilometer doen.
    Dit is kruipen en vol aan de bak met het ding.
     
  10. @Fredhead
    Bedoel je dat je 50l/100km krijgt na half rijden op je meter.
    Dat is dan 30min lang vol gas. Rij je halve tank leeg in een half uur.

    Of bedoel je 5l/100km??
     
  11. Nee 50, het is geen typefout.
    Ding is gewoon dorstig als er serieus gewerkt moet worden en als er wat minder serieus gewerkt moet worden ook geen zuinigheidswonder.

    Let wel, het is werken met gewichten en op terrein dat slecht begaanbaar is.

    Als mijn auto 5 liter per 100 km verbruikt is er iets mis :mrgreen:
     
  12. [​IMG]

    Ter verduidelijking dat het echt geen schrijffout was :)
    Dit is het totale verbruik van de rit, computer doet het in kilometers per liter.
    Een actuele verbruiksmeter kent mijn auto niet.
     
    M.Blaak vindt dit leuk.
  13. 50/100 is echt mogelijk ook met een Focus, weliswaar geen 1.0L Ecoboost maar toch.

    Afgetankt met mijn toenmalige MK2 ST de Duitse autobahn op en continu, het was niet druk op de weg die dag, volgas (259 teller) blijven rijden gedurende 59 kilometer. De weg was licht glooiend en we hadden het kleine beetje wind wat er was die dag tegen. Daarna weer getankt en tot mijn verbazing ging er 32 liter in :shock: Kortom 54L/100 km, lang leve de 5 pitter :schater:

    Ik vermoed, heb het nog nooit geprobeerd, dat ik met de RS ook wel in de buurt van een dergelijk verbruik kan komen. Als ik bij onze oosterburen ben dan betreft het altijd korte stukjes op hoge snelheid (265+) even het rechterbeen strekken zal ik maar zeggen :twisted: en dan loopt het gemiddelde verbruik heel erg snel op.

    Eigenlijk vrij logisch allemaal. Als je de boel zwaar belast, gewicht erachter of hoge snelheden, dan schiet het verbruik gewoon omhoog. Ook de 1.6 en de 2.0 Ecoboost waren niet vies van een slokje dinosap als deze boven gemiddeld belast werden. Dat zal voor de 1.0 Ecoboost echt niet anders zijn.

    Al die mooie woorden van de fabrikanten over het verbruik neem ik ook niet serieus. Ik heb nog geen auto gehad die ook maar in de buurt kwam/komt van wat de fabrikant beweert, hoe zou dat nu komen :cool:

    Dat gezegd hebbende moet ik bekennen dat de Puma wel dicht in de buurt komt wat belooft wordt. 5,3 volgens Ford, 5,7 als vrouwlief ermee rijdt :clap:
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  14. Mijn "record" met de 1.0 is rond de 1 op 12 met aanhanger erachter.
    Als je maar gek genoeg doet loopt het vanzelf wel op.

    Tijdje terug het verbruik van de trekker eens uitgerekend naar kilometers per liter in plaats van uren, die loopt dan ook gewoon 1 op 6.
    Gebruiken is verbruiken zullen we maar zeggen.
     
  15. @Fredhead
    Ohbwacht je hebt het over je mitsubishi pajero.
    En niet over de 1.0ecoboost. Althans dat display is niet van focus.
    Dat verrandert idd veel. Mogelijk dat pajero meer dan 50l/100km kan leveren. Dan is zulk verbruik wel mogelijk als je beladen bent en slecht terein.
    Met de focus ga je niet zomaar op slecht terrein rijden.
     
  16. Inderdaad mijn auto :)
    Ik wacht nog op de dag dat ie op 0,1 liter per 100 km staat.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  17. En ik maar heel de tijd denken dat het met focus 1.0ecoboost was haha
     
    Fredhead vindt dit leuk.
  18. Ik moet zeggen dat de Fiesta van mijn vrouw ons toch nog steeds blijft verbazen,
    sinds dat deze gechipt is naar 145pk en er trouw E98 getankt word, halen we nu
    meer dan voor het chippen: 800km op 40 liter...dus 1:20 voor het ecoboostje

    De Mazda is dan ook wel weer een verrassing, deze is nu gechipt naar 180pk
    en dat uit een 2.0i zonder turbo, ik moet nog een volle tankbeurt aanzien, maar
    de meter staat nu op 6.2l/100km gem, een ruime 1:16, en dat deed ik met de Focus
    ook zo ongeveer
     
    gerardTDCI, Fredhead en Paul_U vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina