1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoog verbruik 1.0 Ecoboost

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Fredhead, 25 okt 2022.

  1. @meeder
    Dat filmpje heb ik keer gezien en eigenlijk heeft ford het perfect samengevat in de naam al.
    Eco(of)boost.
    Minder cilinders en minder inhoud verlaagt verbruik. Maar om voorruit te komen moet je benzine verbranden en dat kan alleen door turbo.
    6cil motor of meer. Is zuinig ivm daar cilinderuitschakeling actief is.
    Alleen zal nooit 1op25 halen.

    Enigste manier om zuinig te rijden is lichte auto met kleine motor.
    Als een van de twee omhoog gaat gaat verbruik ook omhoog
     
  2. Ik heb een 1.0 ecoboost uit 2014, getuned naar 145pk en rijdt er 850 km mee op 1 tank E10. Gemiddeld verbruik 1:20 mede door veel snelweg.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  3. Zit nu 1 op 8 met mijn mk4 station, had beter een rs kunnen kopen :angry:
     
  4. Dan was je verbruik iig lager geweest. :schater: Ik heb nu een slordige 130K met de RS gereden en heb een gemiddeld verbruik van 1:9,2 :mrgreen:
     
    gerardTDCI en VdR-HJD vinden dit leuk.
  5. Dan rijd je of je tank nooit leeg of het verbruik is op de board computer?
    Hier gaat er altijd minimaal 50 liter in de tank als hij leeg is en dan zou je uitkomen op 1 op 17 gemiddeld.
     
  6. Ik tank altijd de goedkoopste benzine die ik tegenkom. Mijn MK 3.5 heb ik nog niet zo lang. In totaal heb ik 188 liter getankt over 3157 km: 5,95 l/100 km. Mijn verbruik van 1:16,8 is een schril contrast met 1:20. @Marthyn hoe heb jij jouw verbruik berekend?
     
  7. Hier was de afgelopen tank 1 op 14.
    Wil nog wel eens proberen of het met Super 98 nog verschil maakt, of toch weer de grens over voor 95 E5.
    In mijn geheugen staat dat de auto daarmee zuiniger was.
     
  8. @Martin123t ik deel het aantal kilometers door de getankte liters brandstof. Boordcomputer geeft trouwens ook 4,8 liter per 100 km aan. Ik rij veel snelweg kilometers met meestal 100 - 110 km/h.
     
    Martin123t vindt dit leuk.
  9. Gisteren voor het eerst sinds lange tijd weer eens achter de dame gereden en ik meen de reden voor het "hogere" verbruik wel gezien te hebben :mrgreen:
    Zeker op de snelweg hier en daar aardig door moeten rijden om bij te blijven.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  10. Ik heb eens een uitdraai gemaakt van de verschillende brandstoffen die ik getankt heb. er is alleen geen rekening gehouden met zomer/winter banden en de tijd van het jaar:

    Excelium 98: 1 op 13,2 (3 tankbeurten)
    Ultimate98: 1 op 13,7 (6 tankbeurten)
    Vpower: 1 op 12,3 (8 tankbeurten)
    E100: 1 op 11,6 (1 tankbeurten)
    E98*: 1 op 13,3 (11 tankbeurten)
    E95 BP: 1 op 13,4 (1 tankbeurten)
    E95 Shell: 1 op 13,4 (3 tankbeurten)
     
    Ras72 en Edgar Focus vinden dit leuk.
  11. Interessant @BaasVanDeToko , wat voor rijgedrag is er gemiddeld(doorrijden of snelheids limiet en snelweg of stadsverkeer) en welke motor? Zag ergens dat je zelf een 1.5 hebt namelijk!
     
  12. Dit bevestigd wat ik zelf al jaren zeg, elk blok loopt anders op elke soort benzine.
    Ik vind de Vpower nogal schrikbarend laag trouwens
     
  13. Hier diesel dan, maar mijn ervaring met vorige auto's was dat die op zogenaamde premium diesel ook minder ver kwamen.
     
  14. Het is nauwlijks een goed verschil te geven tussen ene en andere brandstof. Want je rijdt nooit altijd hetzelfde.
    Je voelt het voornamelijk met rijden wat wel of nie fijn is.
    Vooral met turbo is er minder verschil dan met atmosferische motor.

    Het grootste verschil dat je krijgt is met haast en/of geduld.
    Haast zit ik meer rond 1op12 anders 1op14.
    Keer lange afstand en je zit 1op15 a 1op16.
    Dit per tankbeurt. Alleen grote afstand is 1op20 haalbaar.
    Of ik nu 1op13.1 of 1op13.4 haal met andere brandstof noem ik gelijk. Verschil is te klein om te zeggen dat door de brandstof komt.
     
  15. Echt waar?
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  16. Dat is mijn ervaring. Dan bedoel ik vooral het gevoel tussen e95 en e98.
    Bij me 2.0 duratec liep de motor voelbaar beter met e98. Met 1.6ecoboost en met de 1.0ecoboost. Merk ik niet direct een verschil.
    In alle gevallen merkte ik ook niks qua verbruik.
    Reed met tank op e95 en e98 net zo ver.
    verschillen zijn daarvoor te klein, vooral aan de pomp merk je het in de portomonee.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  17. Ik zit met mijn 1.0 ecoboost 155pk met veel snelweg op ongeveer een verbruik van 5.3l/100km ofwel 1 op 18.8. Waarbij snelweg snelheid zonder al te veel remmen en gassen rond de 107km/h is.
    Ik merk dat als ik de auto in sportstand zet het verbruik ongeveer 0.5l/100km hoger is dan in normale modus (op constante snelheid snelweg) dat zal wellicht met de cilinderuitschakeling te maken hebben.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  18. Ik zit op ongeveer 6.9L/100km, veel snelweg maar wel doorrijden. Cruisecontrol staat vaak op 115km/h en moet veel remmen en weer versnllen door altijd in de spits te rijden. Ook helpt een automaat niet echt met zuinig rijden merk ik, je geeft snel wat meer gas omdat het lekker snel gaat!

    Betreft een MK4 1.0 125pk
     
    Fredhead en Ras72 vinden dit leuk.
  19. @Ras72
    Je hebt denk ook mild hybrid. Dat helpt ook klein beetje.
     
  20. Klopt, ik heb mild hybrid. Maar volgens mij doet dat op een snelweg vrijwel niks. Want ik krijg een icoontje als de accu meewerkt, op de snelweg vrijwel nooit en al helemaal niet als je constant 100 rijdt.
     

Deel Deze Pagina