de OZ velgen zijn super vet in 19 inch alleen wat Harrie al aangeeft nergens te vinden OZ heeft momenteel de ultraleggra alleen niet in 4x108 et42 19inch ik denk dat ik voor een 8,5j 18 inch velg ga en dan 245 of 255 banden even kijken waar ik mee weg kom er zijn weining semislicks straatlegal te krijgen in 19inch toch wel prettig om straks nog wat meer rubber aan de weg te krijgen met het extra vermogen Groeten Dennis
vandaag even in Heerhugowaard geweest bij Hurricane waar momenteel mijn WRC blok staat het blok is gelijndboord ,dit was nodig omdat er billetsteel hoofdlagerkappen zijn gemonteerd in combinatie met ARP studs de krukas heeft de eerste rondjes gedraaid in het blok draait mooi soepel rond de krukas heeft een slag van 92mm tegenover een standaard slag van 88m de boring word 87mm de cilinderinhoud word dus vegroot naar 2187cc bijna 10% meer volume de zuiger blijft iets langer bovenin staan omdat de hoek van de drijstang groter word dit wil zeggen dat er ook meer tijd is voor de verbranding in de cilinder het motortoerental gaat straks naar max 8500rpm de krukas is gemaakt van 4340 staal, de kern is gehard en genitreerd Groeten Dennis
@ Dennis: hoe ga je het blok verder opbouwen, gebruik je voor de rest de standaard parts zoals kop en cylinders? Koppeling en bak? En wat zou er straks uit moeten komen vwb vermogen en koppel, 450pk+ en 500Nm+? Ik ben super benieuwd naar het eindresultaat, wordt een superstrakke track car zo!
de drijfstangen worden van Crower of carrilo zuigers van JE de cilinderkop word vervangen door een kop van een ST170 de kleppen worden vervangen door grotere exemplaren deze zijn van Ferrea samen met andere klepschotels en veren de nokkenassen worden op maat gemaakt de oliepomp die ik had aangeschaft heb ik verkocht de motor word voorzien van een drysump systeem de pomp op de orginele plaats explodeerd bij 8000rpm en dat willen we niet de koppeling word er 1 van AP niet de standaard upgrade die ap heeft maar 1 met een twin of tripple plate deze is 182mm dus kleine massa wat rond draait de versnellingsbak word omgebouwd naar dogbox(klauwbak) rechte vertanding en schakelen zonder koppeling en als er nog geld over is een sequentieell schakel systeem dit kan namelijk in combinatie met een dogbox de turbo is van de week besteld dit is een Garrett GT3582R met een diveded uitlaathuis het spruitstuk word dus een twinscroll met 2 exterene wastegates max turbodruk word 2bar en een toerental van max 8500rpm dit word rond de 600pk en zal ook wel rond de 600nm worden de motor gaat draaien op een DTA mangement systeem het probleem met het bouwen van zo,n motor dat je van het 1 in het ander valt niks is bijna meer orgineel Groeten Dennis
tja denk nooit ga wel proberen 255 bandjes onder de auto te krijgen zodat er meer rubber op het asfalt staat met het DTA systeem is er ook launchcontrol mogelijk we zullen zien Groeten Dennis
Wow, dat is nog eens modificeren... Serious stuff. Dan val je inderdaad van het een in het ander. Rolkooi erin, of heb je dat al? Al is het alleen maar voor de stijfheid. Lekker geluidje zal dat straks worden in de auto, met zoveel geweld onder de kap en een rechte vertanding Die 255 banden zijn straks vast geen overbodige luxe...
Sow dat wordt een berg geweld onder de kap. ben erg benieuwd naar t resultaat Is deze cilinderkop dan zoveel beter als wat er eerst op zat??
rolkooi komt er nog wel in er moet nog zoveel gebeuren aan de auto het houd nooit op maaja kies er zelf voor
de ST170 kop heeft een veel groter en mooier inlaat kanaal de standaard in en uitlaatkleppen van een ST170 zijn 1mm groter dan die van bijv. een gewone 2liter,alleen laat ik deze ook vervangen die nog een mm groter zijn dan die van een ST170 de klepstoters zijn ook anders opgebouwd dan van een gewone 2 liter de ST170 heeft stoterbekers hier zit een heel klein stel plaatje onder de stoter bij een gewone 2liter zit er een stoter met een groot stelplaatje boven op de stoters van de ST170 zijn dus stukke lichter dan van de gewone 2liter de ST170 heeft een verstelbare inlaat nokkenas dit gedeelte ga ik niet gebruiken hier moet ook een oliekanaal voor worden afgedicht in de cilinderkop bij mij word de nokkenas verbouwd zodat deze vast komt te staan het nokprofiel word ook aangepast voor een turbomotor de klepdeksel is van aluminum persoonlijk vind ik deze ook mooier 1 nadeel van de cilinderkop is dat ie niet makkelijk is om te vinden en er veel geld voor gevraagd word Groeten Dennis