heb een nieuw onderblok gekocht bekend als de het CGI WRC onderblok wat ook in de Focus WRC werd gebruikt de krukas is ook nieuw net als alle andere onderdelen alleen de cilinderkop word een gebruikte deze komt van de Focus ST170 af deze heeft standaard al een groter en beter inlaatkanaal de in en uitlaatkleppen zijn ook al groter deze worden wel vervangen door een nog groter setje van Ferrea de variable kleptiming gaat eraf nokkenassen worden gemaakt na wens met nokkenassen bepaal je het werkgebied van de motor in combinatie met de turbo zit momenteel met 2turbo,s is me hoofd het word een GT3076R of een GT3582R de turbo word gemonteerd op een Twinscroll spruitstuk de turbo heeft een gescheiden turbinehuis(uitlaatzijde) het twinscroll spruitstuk zorgt ervoor dat de gassen van cilinder 1 en 4 gescheiden worden van cilinder 2 en 3 door het scheiden van de uitlaatgassen krijg je dus meer pulseerende werking waardoor de turbo sneller op spoelt er is alleen nog twijvel over de oliepomp deze blijft heel tot 8000toeren misschien gaan we naar 8300toeren dan word de oliepomp vervangen door een dry-sump systeem vermogen zal ergens tussen de 550 en 600pk worden met een mooi vlak koppel van rond de 550nm wat er meer uitkomt is meegenomen de 750cc injectoren zijn goed voor 600pk als er meer potentie in de motor zit gaan we naar 1000CC injectoren maar dat zien we later wel Groeten Dennis
het max koppel wat we gemeten hebben is 532nm dit was bij 3300 toeren turbodruk van 1,7bar alleen dit is een piek de turbo kan deze druk niet vast houden hierdoor zakt het koppel straks met een grote turbo die gewoon de druk (word zo,n 2bar)op hoge toeren vast kan houden krijg je een hele grote powerband zeg maar een koppel van 550nm van 3600 toeren tot 7500 toeren kan best zijn dat het koppel richting de 600nm gaat dankzij de langere slag krukas hier een uitdraai van de focus momenteel was alleen gemeten met een standaard intercooler momenteel zit er een front mounted op de eerste steigende lijn is het koppel je ziet deze ook aardig inzakken straks heb je 1 rechte lijn een ook wel genoemd een koppel tafel de max pk,s was al bij 4900toeren die zakt maar iets in naar 275pk bij 6500 toeren mocht de turbo wel de druk vast kunnen houden op zo,n 1,5 bar dan was er al zo,n 350 360pk met de juiste hoeveelheid brandstof je zit dan wel op de limiet van het standaard blok daarna zijn aanpassingen wel nodig de motor loopt iets rijker de extra brandstof is ook om de turbo te koelen deze staat op max en word zo rood als een kreeft iets minder rijk zal ook al meer vermogen opleveren maar een turbo die te heet word kan weer vermogen inleveren Groeten Dennis
de toekomstige pk,s moeten ook getemd worden de nieuwe remmen die dat moeten gaan doen zijn binnen het zijn een setje Hi SPec,s de schijven zijn 360mm groot en 32mm dik de remklauwen zijn 8pots en er gaan 4remblokken per klauw in heb gekozen voor ferrodo DS2500 een set voor achter is momenteel ook in ontwikkeling dit word een setje 4pots beetje vergelijkbaar met wat er nu standaard voor zit maar dan voor achter dit weekend waarschijnlijk monteren foto,s daarvan volgen Groeten Dennis
lees dit topic nu voor het eerst, en ik ben eerlijk vind auto's leuk maar snap er meestal de ballen van maar man deze bak is echt GRUWELIJK!!!!!
Remschijven zijn bijna net zo groot als mijn velgen Zijn de remblokken standaart maat dan alleen 4 stuks ???
de orginele blokken in de brembo klauwen van de RS hebben een oppervlakte 7590mm² ze hebben de afmeting van 110mm bij 69mm en 17mm dik de remblokken in de 8pots klauw hebben een oppervlakte van 7128mm² afmeting 132mm bij 54mm en 17dik dus die van de brembo zijn iets groter alleen zitten er nu 4 blokken ipv van 2 blokken in de klauw dan word de totaal oppervlakte 14256mm² dit zorgt voor vele lagere piek temperaturen de schijven zijn ipv 324mm diameter 28mm dik nu 360mm en 32mm dik en voorzien van een aluminum dome om het gewicht ook laag te houden Groeten Dennis
Heb het idee dat Dennis weet waarover hij praat Had ze al op foto gezien, maar blijven giga klauwen. Ben benieuwd hoe ze staan als ze zijn gemonteerd.
de nieuwe remmen gemonteerd wat een mooie opvulling voor de velgen!! en het remt ook nog als een gek voor je het weet maak je een koprol Groeten Dennis
heb inderdaad minstens 18inch nodig de schijf is 360mm groot met sommige 18inch velgen kan jezelfs naar 380mm helaas ging dat niet met de orginele velgen wie weet wat er in de toekomst nog veranderd Groeten Dennis
Ik zoek al heel lang de 19" leggs. Zijn helaas allang niet meer te krijgen en zelden worden ze gebruikt aangeboden. @Dennis;