1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FOCUS RS motor bijna gereed voor op de testbank hoop nieuwe foto's

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Dennis RS, 23 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deze foto vind ik iets beter; komt mevrouw nummer 1 iets beter naar voren... :kwijl: :hearts:
    [​IMG]
     
  2. heb een nieuw onderblok gekocht
    bekend als de het CGI WRC onderblok wat ook in de Focus WRC werd gebruikt
    de krukas is ook nieuw net als alle andere onderdelen
    alleen de cilinderkop word een gebruikte deze komt van de Focus ST170 af
    deze heeft standaard al een groter en beter inlaatkanaal
    de in en uitlaatkleppen zijn ook al groter deze worden wel vervangen door een nog groter setje van Ferrea
    de variable kleptiming gaat eraf
    nokkenassen worden gemaakt na wens
    met nokkenassen bepaal je het werkgebied van de motor in combinatie met de turbo
    zit momenteel met 2turbo,s is me hoofd het word een GT3076R of een GT3582R
    de turbo word gemonteerd op een Twinscroll spruitstuk
    de turbo heeft een gescheiden turbinehuis(uitlaatzijde) het twinscroll spruitstuk zorgt ervoor dat de gassen van cilinder 1 en 4 gescheiden worden van cilinder 2 en 3
    door het scheiden van de uitlaatgassen krijg je dus meer pulseerende werking waardoor de turbo sneller op spoelt
    er is alleen nog twijvel over de oliepomp deze blijft heel tot 8000toeren
    misschien gaan we naar 8300toeren dan word de oliepomp vervangen door een dry-sump systeem
    vermogen zal ergens tussen de 550 en 600pk worden
    met een mooi vlak koppel van rond de 550nm
    wat er meer uitkomt is meegenomen
    de 750cc injectoren zijn goed voor 600pk
    als er meer potentie in de motor zit gaan we naar 1000CC injectoren
    maar dat zien we later wel


    Groeten Dennis :rs:
     
  3. Heel vet, maar je koppel blijft 550nm? Want dat heb je nu volgens mij ook al wel bijna
     
  4. het max koppel wat we gemeten hebben is 532nm dit was bij 3300 toeren
    turbodruk van 1,7bar
    alleen dit is een piek de turbo kan deze druk niet vast houden hierdoor zakt het koppel

    straks met een grote turbo die gewoon de druk (word zo,n 2bar)op hoge toeren vast kan houden krijg je een hele grote powerband
    zeg maar een koppel van 550nm van 3600 toeren tot 7500 toeren
    kan best zijn dat het koppel richting de 600nm gaat dankzij de langere slag krukas

    hier een uitdraai van de focus momenteel was alleen gemeten met een standaard intercooler momenteel zit er een front mounted op

    de eerste steigende lijn is het koppel je ziet deze ook aardig inzakken
    straks heb je 1 rechte lijn een ook wel genoemd een koppel tafel
    de max pk,s was al bij 4900toeren die zakt maar iets in naar 275pk bij 6500 toeren mocht de turbo wel de druk vast kunnen houden op zo,n 1,5 bar dan was er al zo,n 350 360pk met de juiste hoeveelheid brandstof
    je zit dan wel op de limiet van het standaard blok daarna zijn aanpassingen wel nodig

    de motor loopt iets rijker de extra brandstof is ook om de turbo te koelen deze staat op max en word zo rood als een kreeft
    iets minder rijk zal ook al meer vermogen opleveren maar een turbo die te heet word kan weer vermogen inleveren

    [​IMG]

    Groeten Dennis :rs:
     
  5. Akelig mooi wat jij doet aan die RS!!!

    :respect:
     
  6. Zeeeeeer akelig mooi wat die Dennis doet
     
  7. de toekomstige pk,s moeten ook getemd worden
    de nieuwe remmen die dat moeten gaan doen zijn binnen
    het zijn een setje Hi SPec,s de schijven zijn 360mm groot en 32mm dik
    de remklauwen zijn 8pots en er gaan 4remblokken per klauw in
    heb gekozen voor ferrodo DS2500
    een set voor achter is momenteel ook in ontwikkeling dit word een setje 4pots
    beetje vergelijkbaar met wat er nu standaard voor zit maar dan voor achter
    dit weekend waarschijnlijk monteren foto,s daarvan volgen


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Groeten Dennis :rs:
     
  8. lees dit topic nu voor het eerst, en ik ben eerlijk vind auto's leuk maar snap er meestal de ballen van :)

    maar man deze bak is echt GRUWELIJK!!!!!
     
  9. flinke jongens, je nieuwe remmen! :thumbs:
     
  10. Remschijven zijn bijna net zo groot als mijn velgen :mrgreen: Zijn de remblokken standaart maat dan alleen 4 stuks ???
     
  11. Wat een mooie Remmen, die gaan zeker voor snelle tijden zorgen :cool:
     
  12. de orginele blokken in de brembo klauwen van de RS hebben een oppervlakte 7590mm² ze hebben de afmeting van 110mm bij 69mm en 17mm dik
    de remblokken in de 8pots klauw hebben een oppervlakte van 7128mm² afmeting 132mm bij 54mm en 17dik
    dus die van de brembo zijn iets groter
    alleen zitten er nu 4 blokken ipv van 2 blokken in de klauw dan word de totaal oppervlakte 14256mm²
    dit zorgt voor vele lagere piek temperaturen
    de schijven zijn ipv 324mm diameter 28mm dik nu 360mm en 32mm dik
    en voorzien van een aluminum dome om het gewicht ook laag te houden

    Groeten Dennis :rs:
     
  13. Heb het idee dat Dennis weet waarover hij praat :D

    Had ze al op foto gezien, maar blijven giga klauwen. Ben benieuwd hoe ze staan als ze zijn gemonteerd.
     
  14. de nieuwe remmen gemonteerd wat een mooie opvulling voor de velgen!!
    en het remt ook nog als een gek
    voor je het weet maak je een koprol :cool:


    [​IMG]

    [​IMG]


    Groeten Dennis :rs:
     
  15. Dat ziet er nog is dik uit :kwijl:
     
  16. Past maar net met de velgen maatje kleinere velgen gaat niet passen :thumbs:
     
  17. heb inderdaad minstens 18inch nodig de schijf is 360mm groot
    met sommige 18inch velgen kan jezelfs naar 380mm
    helaas ging dat niet met de orginele velgen
    wie weet wat er in de toekomst nog veranderd

    Groeten Dennis :rs:
     
  18. #58 Barry ST, 6 sep 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 sep 2010
    :rock: Dat ziet er erg goed uit. Dat maakt je auto nog bruter.

    Zijn deze velgen niet een optie;

    [​IMG][/IMG]
     
  19. Ik zoek al heel lang de 19" leggs. Zijn helaas allang niet meer te krijgen en zelden worden ze gebruikt aangeboden.

    @Dennis; :thumbs::thumbs:
     
  20. Ziet er strak uit die remmen. Zal zeker goed gaan bevallen!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina