helaas gaat dat niet zit ook met een setje aandrijfassen die naar me wielen willen voor het zwaarte punt was het natuurlijk ideaal geweest het blok lager te hangen en het liefst ook meer naar achter maar er zijn helaas wat beperkingen dry sump is echt voor de betrouwbaarheid als de orginele pomp wel sterk genoeg zou zijn had ik deze gemonteerd een drysump brengt zoveel extra werk mee extra olietank waar een liter of 10 olie in moet er is al niet veel ruimte onder de kap zelf een cartermaken en drysumppomp steun in de komplete sets zit de pomp op de achterkant van het blok (gemaakt voor formule fords) is helaas niet mogelijk bij mij ivm aandrijassen en op mijn orginele carter zit een steun voor het tussenlager van de aandrijfas airco gaat er dus af en daar komt de drysumppomp te zitten Groeten Dennis
Waarom zet je de variabele timing van de ST170 eigenlijk dicht? Geeft variabele timing niet een wat optimalere verbranding?
variabele kleptiming is niet echt nodig op een turbo motor (betreft emisie is er nog wel wat te halen) vooral niet in mijn toepassing er is 2 bar turbodruk die de motor in wil de vullingsgraad is er dan toch wel een atmo die het zelf moet aanzuigen is er veel meer te halen met variable timing op lage toeren wil je juist dat de inlaatklep laat open gaat en vroeg sluit dit geld ook voor de uitlaatklep op hoge toeren belast wil je juist dat de kleppen vroeg open gaan en laat dicht daarom hebben sportnokkenassen meer openingsgraden dit wil ook zeggen dat je de powerband gaat verleggen bovenin meer vermogen maar onderin raak je wat kwijt turbo nokkenassen zijn nooit superwild de reden is om toch nog wat trekkracht onderin tehebben nadeel is ook dat de compressieverhouding al wat lager is op hogere toeren is er een turbo aanwezig die de lucht toch wel de motor in pompt om mijn motor zal het variable kleptiming niet veel brengen de motor trekt pas vanaf 4000 toeren te veel overlap bovenin zorgt ervoor dat de turbo het verse mengsel zo de uitlaat in blaast leuk voor de vlammen maar zonde van het vermogen Groeten Dennis
vandaag een paar foto,s ontvangen van mijn nieuwe spruitstuk en turbo het is een Twinscroll met 2 externe wastegates van Turbosmart de nieuwe versie genaamd Compgate de turbo is een Garret GT3582R divided goed voor een dikke 600pk de turbo is voorzien van antisurge poorten zal morgen even foto,s plaatsen van de inlaat van de turbo kan je wel een eekhoorn in kwijt Groeten Dennis
van de week ook een nieuwe waterpomp ontvangen pomp staat al meer dan een jaar in backorder gelukkig via Co-ordsport weer leverbaar Groeten Dennis
Leuk speelgoed ja. Wie heeft dat spruitstuk gefabriceerd? Waterpomp, ik had er ook 1 besteld. Bij Ford zijn ze (nog?) niet leverbaar hoor. En zoals het er nu uitziet gaat dat ook niet meer gebeuren.
Godsnondeju! Wat een supermooi spulletje... Ik zie op de foto al dat er wel een eekhoorn door de turbo-inlaat kan. Ik weet alleen niet of 'ie er weer heel uitkomt