1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FOCUS RS motor bijna gereed voor op de testbank hoop nieuwe foto's

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Dennis RS, 23 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hang je het blok dan ook lager in de auto?
     
  2. helaas gaat dat niet zit ook met een setje aandrijfassen die naar me wielen willen
    voor het zwaarte punt was het natuurlijk ideaal geweest het blok lager te hangen en het liefst ook meer naar achter maar er zijn helaas wat beperkingen

    dry sump is echt voor de betrouwbaarheid
    als de orginele pomp wel sterk genoeg zou zijn had ik deze gemonteerd
    een drysump brengt zoveel extra werk mee
    extra olietank waar een liter of 10 olie in moet er is al niet veel ruimte onder de kap
    zelf een cartermaken en drysumppomp steun
    in de komplete sets zit de pomp op de achterkant van het blok (gemaakt voor formule fords)
    is helaas niet mogelijk bij mij ivm aandrijassen
    en op mijn orginele carter zit een steun voor het tussenlager van de aandrijfas
    airco gaat er dus af en daar komt de drysumppomp te zitten

    Groeten Dennis :rs:
     
  3. Waarom zet je de variabele timing van de ST170 eigenlijk dicht?
    Geeft variabele timing niet een wat optimalere verbranding?
     
  4. variabele kleptiming is niet echt nodig op een turbo motor (betreft emisie is er nog wel wat te halen)
    vooral niet in mijn toepassing er is 2 bar turbodruk die de motor in wil
    de vullingsgraad is er dan toch wel
    een atmo die het zelf moet aanzuigen is er veel meer te halen met variable timing

    op lage toeren wil je juist dat de inlaatklep laat open gaat en vroeg sluit
    dit geld ook voor de uitlaatklep

    op hoge toeren belast wil je juist dat de kleppen vroeg open gaan en laat dicht

    daarom hebben sportnokkenassen meer openingsgraden
    dit wil ook zeggen dat je de powerband gaat verleggen
    bovenin meer vermogen maar onderin raak je wat kwijt

    turbo nokkenassen zijn nooit superwild
    de reden is om toch nog wat trekkracht onderin tehebben
    nadeel is ook dat de compressieverhouding al wat lager is
    op hogere toeren is er een turbo aanwezig die de lucht toch wel de motor in pompt

    om mijn motor zal het variable kleptiming niet veel brengen
    de motor trekt pas vanaf 4000 toeren
    te veel overlap bovenin zorgt ervoor dat de turbo het verse mengsel zo de uitlaat in blaast leuk voor de vlammen maar zonde van het vermogen

    Groeten Dennis :rs:
     
  5. Duidelijk verhaal zo.
     
  6. #86 Dennis RS, 18 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 jan 2011
    vandaag een paar foto,s ontvangen van mijn nieuwe spruitstuk en turbo
    het is een Twinscroll met 2 externe wastegates van Turbosmart de nieuwe versie genaamd Compgate
    de turbo is een Garret GT3582R divided goed voor een dikke 600pk
    de turbo is voorzien van antisurge poorten

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    zal morgen even foto,s plaatsen van de inlaat van de turbo
    kan je wel een eekhoorn in kwijt

    Groeten Dennis :rs:
     
  7. Gloeiende! Gloeiende!
    Prachtig stukje techniek.
     
  8. van de week ook een nieuwe waterpomp ontvangen
    pomp staat al meer dan een jaar in backorder gelukkig via Co-ordsport weer leverbaar

    [​IMG]

    Groeten Dennis :rs:
     
  9. :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl:
    Geweldig stukje techniek!!
     
  10. Mooi stukje spruitstuk :shock:

    Ziet er kunstig uit :)
     
  11. Leuk speelgoed ja. Wie heeft dat spruitstuk gefabriceerd?

    Waterpomp, ik had er ook 1 besteld. Bij Ford zijn ze (nog?) niet leverbaar hoor. En zoals het er nu uitziet gaat dat ook niet meer gebeuren.
     
  12. mooi spul:kwijl:
    het echte werk !!!!
     
  13. Pfieuw... Dit is echt zeer gaaf!
     
  14. Mietersssss wat een stukje techniek!
     
  15. Godsnondeju! Wat een supermooi spulletje... Ik zie op de foto al dat er wel een eekhoorn door de turbo-inlaat kan. Ik weet alleen niet of 'ie er weer heel uitkomt :mrgreen:
     
  16. Waarschijnlijk niet :mrgreen:

    Dennis: :respect:
     
  17. wow, wat gaaaaaf
     
  18. Dat ziet er zeer bruut uit zeg. Dat moet wel het nodige geweld opleveren. :)
     
  19. Non de jekker, wat een spagetti

    Netjes hoor :thumbs:
     
  20. Heeeel erg fijn denk ik voor je Focus..!:mrgreen:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina