1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FOCUS RS motor bijna gereed voor op de testbank hoop nieuwe foto's

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Dennis RS, 23 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heeeeeel erg vet. Wat een techniek erachter dan ook.
     
  2. Erg mooi Dennis. Dit gaat een kanon worden :cool: Ik hoop dat het met monteren een beetje te doen is.
     
  3. hier nog een paar foto,s van de inlaat van de gehaktmolen ;)

    Turbo is voorzien van antisurge

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Groeten Dennis :rs:
     
  4. Dit is zo retegaaf dit
     
  5. Ik heb het uitlaatspruitstuk en de hele handel bij AET Turbo besteld
    daar halen we regelmatig spullen
    ik vermoed dat ie bij Nortec gemaakt is maar zal het eens navragen

    weet jij eigenlijk wat er nou zo speciaal is aan de RS waterpomp
    de aansluiting van de waterslang zit volgens mij anders
    maar is er verders nog wat anders aan de pomp zelf

    bij Ford gebeurd er niet zoveel erg apart trouwens maaja
    er zijn er weer 150 gemaakt voor CO ORDSPORT dacht meteen maar bestellen

    Groeten Dennis :rs:
     
  6. Heeft zich al een eekhoorn gemeld als vrijwilliger voor de foto? :mrgreen:

    Ik vind 't helemaal mooi! Hoe werkt de ant-surge bij deze turbo?
     
  7. Heb je deze al besteld voor de trackdays?? ;)

    [​IMG]
     
  8. #108 WauW*TeR, 20 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jan 2011
    over een week of 4 word de RS voorzien van een motorsport set van KW
    deze set word dus gemaakt door de race afdeling van KW eingelijk niet voor weg gebruik comfort hebben we toch al niet meer


    Waarom geen H&R?
    Echt een Gruwelijke Focus!
    Wat een Wagen!
     
  9. lijkt wel een turbine motor van een 747 :lol:
     
  10. #110 Dennis RS, 20 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jan 2011
    Anti Surge doet net zoiets als een dumpvalve als de turbo op hogen snelheid is en zijn druk niet kwijt kan dan gaat het via de poorten die je in het compressorhuis ziet weer terug de inlaat in
    hierdoor remt de turbo dus ook niet af

    bij halfgas als de turbo meer levert dan de motor ik kan gaat het anti surge ook werk

    nog geen eekhoorn gezien trouwens :mrgreen:

    Groeten Dennis :rs:
     

  11. H&R maakt geen compentitie/race set wel een clubsport set deze is afgesteld op de Nurnberg ring hier kan je niks meer aan stellen alleen de hoogte

    KW leverd ook een clubsportset deze is ook afgesteld op de Nurnberg ring
    deze is wel volledig instelbaar 3weg maar ook goed voor weg gebruik

    de clubsportset van KW lijkt veel op mijn set alleen mijne is nog even verder doorontwikkeld en voor race doeleinden geschikt
    na mijn set is er nog een extremere set van KW alleen die kost iets van 6800euro
    de set die ik nu heb was al kostbaar genoeg:???:

    Groeten Dennis :rs:
     
  12. #112 Dennis RS, 20 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jan 2011
    zit al te zoeken op marktplaats helaas nog niet gevonden:mrgreen:

    Groeten Dennis :rs:
     
  13. Ah, de spulletjes van Ellie vandaan.

    Waterpomp, tja, die lijkt veel op de normale 2.0 echter de RS versie heeft een grotere doorstroom en zit vast met 5 boutjes ipv 4.
     
  14. inderdaad bij Ellie, James en Andy dit hebben dit verders geregeld
    heb ook nog een ST170 kop van Andy gekocht
    ga het spul 5februari ophalen
    dan kunnen er grotere in en uitlaatkleppen gemonteerd worden van Ferrea
    en de nokkenassen moeten nog op maat gemaakt worden

    inderdaad de standaard pomp heeft 4 boutjes
    dat zijn dingen waar je niet zo snel naar kijkt
    weer wat geleerd ;)

    Groeten Dennis :rs:
     

  15. Aha ok, goeie keuze dus, ik werk zelf bij autosport tepper en wij leveren H&R dus vandaar mijn vraag.
    Ja de prijzen zijn niet goedkoop, maja je krijgt er wel wat voor terug..

    Greets Wouter
     
  16. vandaag terug gekomen uit de UK
    we zijn op bezoek geweest bij AET Turbo,s
    daar lag me nieuwe spruitstuk met turbo op me te wachtten
    tevens heb ik ook een cilinderkop weten te bemachtigen een ST170 kop
    grote kleppen en een veel beter inlaatkanaal
    me nieuwe kleppen heb ik al dus we kunnen weer aan de slag
    kop word geflowed en een set grotere kleppen van ferea worden erin gemonteerd
    tevens was er die dag een dynodag bij AET

    met supra,s skyline,s opel vxr,s (opc) en nog wat fordjes

    ook het magazijn even bekeken lagen volgens mij wel 10.000 turbo,s
    ze waren ook bezig met een turbo voor een supra turbo is goed voor 1800pk
    de huidige turbo wat geexplodeerd door NOS backfire

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Groeten Dennis :rs:
     
  17. Heel mooi speelgoed Dennis! :respect:
     
  18. Dat is een serieuse gehakt molen!
     
  19. Ziet er netjes uit, lijkt idd een stuk compacter nu samen met de kop.

    Groeten Barry :st:
     
  20. Leuke ervaring en meteen mooi speelgoed erbij!:thumbs:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina