1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

EGR klep gesloten, Nieuwe verstuivers, UPDATE ELLENDE pag.6

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door uwbuurman, 15 okt 2007.

  1. [
    nu maar hopen dat ik geen foutmelding krijg he...

    en anders boor je een gaatje in je plaatje :D

    Mijn Focus is van maart '03 en geen probleem. En de jouwe ?
     
  2. Februari of maart 2003. Khad er al een gaatje in geboord van 7 mm omdat m'n boor van 6mm naar de....was en eentje van 6.5 had ik niet dus....

    Rookt een heeeeeeeeeeeeeeeeeel klein beetje als ik het rechter pedaaltje volledig tegen de vloer duw.
     
  3. Hiero januari 2003, geen gaatje en geen getik. Wel een mini beetje rook, maar praktisch niets...
     
  4. Om uitsluitsel te krijgen of je al dan niet een foutcode krijgt : " Normaal gezien hebben de TDCI's met EOBD een Delfhi-PCM, deze kan je herkennen doordat hij precies koelvinnen heeft, de Ford-PCM is een vlakke doos.
    De PCM bevindt zich aan de rechtse A-stijl, achter de GEM-module. Wanneer je je handschoenkastje open doet, kan je deze al zien zitten. "

    (met dank aan Fordtune in bestaand draadje) Dus als je geen Delphi PCM hebt kun je mss. voor de volle plaat gaan , Duval ! En als ik de snelweg opdraai rookt hij ook een beetje maar vergeleken met dat rookgordijn van vroeger is dat echt peanuts. EGR>RIP. :angel:
     
  5. Heb ik dus ook en toch een dichte plaat en geen geklapper...

    Sorry voor de waardeloze kwaliteit van de foto, net snel ff genomen in het donker, met mijn mobile telefoon. Nu is de voetruimteverlichting mooi handig!!!

    [​IMG]
     
  6. Hey buurman, blijkbaar is Fordtune zijn verhaal niet 100% sluitend..maar goed voor jou dat je geen foutcodes krijgt. ps. de foto is nog zo slecht nie ! -greets-
     
  7. ziet er bij mij net hetzelfde uit...
     
  8. UPDATE--UPDATE-UPDATE--UPDATE-UPDATE--UPDATE-UPDATE

    Inmiddels 10.000 km gereden met nieuwe verstuivers en dichte EGR. Rijd ik zaterdag naar België, bij Almere, met hoge snelheid (180+ km/h) en volgas versnellen knalt hij ineens in de noodloop. Echt met een schok en weg was de power. Het lampje van voorgloeien begon te knipperen en ik had helemaal geen vermogen meer. Ik schrok me kapot.

    Nu heb ik de laatste tijd toch al dat er een soort schokje in de motor zit zo rond de 2000 toeren, ongeacht het verzet. Alleen voel ik het niet bij half tot volgas. Maar goed je gaat eerst vloeken, dan balen en vervolgens ben ik maar gestopt op een parkeerplaats aan de A6. Auto uit gezet en weer opnieuw gestart en weg was de storing. Dus ben ik maar verder gereden. Ik moest nog aan Antwerpen toe...

    Bij Vianen hetzelfde maar nu bij slechts 140 km/h al. Deze keer onder het rijden gewoon even van contact en er weer op en weg was de storing. Maar het begon vervelend te worden. Daarna nog twee keer gehad, dus heb ik bij Hazeldonk de auto aan de kant gezet, de ANWB gebeld en een hapje gegeten bij de La Place. ANWB kwam na een uur. Binnen 5 minuten was geconstateerd dat hij de OBD niet kon uitlezen "uw auto is te oud..., wij kunnen alleen vanaf 2005 en nieuwe uitlezen" (godgloeiende...)

    Ik kreeg het advies er België niet mee in te gaan, want ik had wel recht op hulp maar ja het waren Belgen... (echt waar, onvoorstelbaar, want hij kon toch ook niets)

    Enfin, die man weer weg en ik ook, ik kon moeilijk van Hazeldonk naar Antwerpen liften en weer terug ook...

    Geen probleem meer gehad, ook niet op de terugweg... Heb nog een stuk volgas gereden (200+ km/h door de polder) helemaal niets aan de hand.
    Vanmorgen bij de dealer geweest. Die trof twee storingen aan in het brandstofsysteem. Dus iets van de verstuivers zal het zijn geweest. Er staat dat de kabelboom gechecked moet worden. Dus of slechte stekker verbindingen of een kabelbreuk of zo... Maar ik heb er dus 10k bijna geen last van gehad, alleen rond de 2000 toeren. Raar toch?

    Ik snap er de ballen van. Rijd maar door tot het weer gebeurd, dan mag 'ie bij de dealer blijven tot ze het gevonden hebben, onder garantie wat mij betreft..

    Al met al mooi Kilo Utrecht Tango met peren...
     
  9. niet zo mooi :evil:

    maar het zal weinig met je dichte egr te maken hebben.
    ik denk dat je het in het brandstof systeem moet zoeken.

    dutchguy
     
  10. vaag as hell :?, er is geen touw meer aan vast te knopen met die auto :D. Het zal niet aan de egr-klep liggen lijkt mij. Het is nu inderdaad weer wachten op de volgende keer. Hopen dat die niet komt.

    Hij loopt wel als een malle man, 200+, ik reed zaterdag op de snelweg windje mee en bij de 175 was het toch echt weer op :S.

    Zaterdag die stekker van de egr klep afhalen en dat slangetje en dan nog maares proberen.
     
  11. die van mij stikte zo nu en dan gewoon in de egr zooi, nu helemaal geen last meer van, maar heb em nog niet boven de 160 gehad hij was trouwens zo maar op 150 + 8)
     
  12. Heb jij je egr-klep ook nog een keer goed schoongemaakt van binnen?
    Ik kom niet tot het gedeelte waar het volgens mij echt ranzig is.
    Moet daar maar eens wat op versieren.
     
  13. nee, heb nog niks schoon gemaakt
     
  14. @ buurman klinkt voor mij een beetje bekend in de oren!!!
    Ree ook normaal ineens weg power en noodloop!!!!!
    Starten weer normaal en dan weer poosje later weer,weekje weer same problem.
    Fout codes bij mij p0251brandstof toevoer regeling niet goed.
    Ze hebben en brandstof lektest uitgevoerd,
    Daar kwam uit de brandstofpompklep vernieuwen
    Klep kost 83.10 euro ex ,misschien dat je er wat mee kunt kwa zoeken
    Ik rij ook tdci 115
     
  15. Ben toch wel benieuwd of ik een Focus van 2003 of ouder wel kan uitlezen. Wat de ANWB zegt klopt in ieder geval niet. Eind 2003 is uit te lezen (toen is mijn focus gebouwd, jan 2004 op kenteken gezet).

    EGR doet sowieso niets bij vollast. En een kabelbreukje is meestal een raar probleem, dus zou kunnen. Of toch de klep waarover dzlpower het heeft.
     
  16. @uwbuurman: dat komt gewoon omdat als een Hollander naar België wil komen dan....... :twisted: joke joke

    neenee man, dat suckt big time he. Hopelijk is het snel uit de voeten zonder al te hoge kosten.
     
  17. Alle focussen zijn uit te lezen; ook mijn tddi uit 2001 kan ik uitlezen.
    Je hebt wel een geavanceerd apparaat nodig, een standaard eobd kabel zal niet werken (pas vanaf eind 2003).
    Ik gebruik een Bluetooth Snooper van Wurth.
     
  18. Ik bedoelde dus inderdaad via EOBD. Eind 2003 had ik al zo een vermoeden van (voor diesels dan). Benzine kan al vanaf 1997/1998 als het meezit (in ieder geval bij Fiesta, Puma en Ka wel).
     
  19. Ja uiteraard is die verdomde OBD uit te lezen. alleen kan de ANWB dat niet, met zijn apparatuur...

    @ Raymond 200+ op de teller klint stoerder dan het is, maar met 201/202 is het over en sluiten. Maar dat is beter dan in het begin. Overigens rij ik zelden op topsnelheid, dat is net zo slecht voor het gebakje als een koude start...

    @Dzlpower: wat doet die klep precies dan? En hoef ik niet bang te zijn voor de brandstofpomp?
     

Deel Deze Pagina