1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

EGR klep gesloten, Nieuwe verstuivers, UPDATE ELLENDE pag.6

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door uwbuurman, 15 okt 2007.

  1. nope, gewoon buis eraf (1 bout afgebroken in het blok...) en schoongekrabt. Ik heb het plaatje ook aan de onderkant zitten. Is goed te doen. en als dat kan met die groete klauwen van mij lukt, dan lukt het jou ook!

    ongeveer 60 x 35mm. Meten is weten trouwens...
     
  2. Vandaag nogges die slangen losgehaald en geprobeert een foto van de klep (binnen) te maken. Vrij lastig.
    Meteen gekeken hoe het nu exact moet gaan gebeuren mocht ik het willen gaan doen. Ik zie dit toch als een vrij lastige klus. Het plaatje moet aan de onderkant van de EGR klep komen. Daarvoor moet je die aanvoerbuis losdraaien. Nu is het eerste al een onmogelijke missie. Ik kan daar echt niet tussen komen met mijn handen. Verder al zou ik die moeren loskrijgen dan is er geen beweging in te krijgen omdat het allemaal stalen pijpen zijn. Het zit toch even anders dan bij de TDCI.

    Meteen nog even mijn vinger in de klep gestoken (jajoh zal een soort natuurlijke actie zij :P). Weer behoorlijk wat aangekoekte troep in de klep. Je kan echter niet goed bij het gedeelte komen waar echt de rommel zit.

    Hier de interne foto:
    [​IMG]

    De onmogelijke positie van de schroeven:
    [​IMG]

    Het bereik van mijn vinger (misschien een stalen schraper uitproberen):
    [​IMG]

    Kan iemand mij de werking/route van de EGR klep aan de hand van deze afbeelding schetsen?:
    [​IMG]
     
  3. Hoi Raymond,

    misschien is het eenvoudiger om je plaatje te plaatsen tussen de turbo en de EGR buis.
    Hans had reeds deze link geplaatst
    link AMT
    Je ziet de aansluiting op de turbo van je watergekoelde EGR (met 2 boutjes ), volgens mij is die plaats veel toegankelijker.
    Kijk anders nog eens naar de foto's 4&5 die uwbuurman helemaal aan het begin van de thread geplaatst heeft, hij heeft ook zijn plaatje bovenop de turbo geplaatst.

    -greets-
     
  4. Ik neem aan dat je deze dus bedoeld?
    [​IMG]

    Is die buis watergekoeld? Hoe zit het dan met de waterdichtheid bij de pakkingen waar een plaatje tussen gaat (en daarmee ook de waterstroom blokkeerd?)
     
  5. Bij die aansluiting lijkt trouwens ook wel niet zon mooi plaatje te zitten als op de 3d tekening:

    [​IMG]
     
  6. Onjuist moriaantje, ik heb het plaatje tussen buis en klep gezet, niet tussen buis en turbo...

    M<aar ik heb die grote buis tussen turbo en EGRklep niet die Raymond laat zien... Wat doet dat ding?
     

  7. Het is inderdaad het beste en eenvoudige manier om de uitlaatgassen te blokkeren( een kwartiertje werk). De EGR klep blijft gewoon werken, dus geen foutmelding, maar ik heb nu wat anders gemerkt en daar wil ik graag jullie reactie voor diegene die een EGR koeler hebben. Ik merk nu dat het opwarmen van de motor erg traag gaat, waarschijnlijk heeft dat te maken omdat er geen opgewarmde lucht binnenkomt(uitlaatgassen) maar zuiver koude lucht van de intercooler. Wat het roken betreft is bij nagenoeg verdwenen, en ik vermoed dat hij zuiniger is want de verbranding is nu 100% en meer trekkracht.

    Jan
     
  8. Je geeft de juiste reden zelf al aan. Daarbij maakt het niet uit of er een koeler op zit of niet.
     
  9. R@ymond,

    de aansluiting op de turbo is idd. anders bij jou, sorry maat :oops: blijkbaar zijn er nogal wat varianten van Ford uit bij die EGR buis.
    Maar voor een koelvloeistoflek/blokkerende waterstroom moet je volgens mij niet vrezen : de EGR buis is een dubbele buis ommanteld met koelvloeistof( zie het als een warmtewisselaar ) en de aan- en afvoer van koelvloeistof komt via de rubber slangen die je op je foto ziet.

    En uwbuurman , ook sorry :oops: ( woehaha, goe bezig ! ) ik dacht dat je 't dus bovenop de turbo gedaan had...NOT !!

    Ik heb het bij mijn TDCi zo gedaan en ik vond het een makkelijke klus,
    maar hey, alle middelen zijn goed als die buis maar dicht gaat...

    -greets-
     
  10. Amen!
     
  11. @moriaantje: jij hebt je plaatje bij je tdci dus tussen buis en turbo gezet en niet tussen buis en klep?

    Ik heb de mijne gister gedaan en heb het plaatje tussen buis en turbo gezet omdat dit mij het simpelste leek....

    Daarnet in het donker aan het verkeerslicht goed opgetrokken en weinig/geen rook te zien in de lampen van de achterligger :wink:
     
  12. komende week ga ik ook een poging wagen om de egr dicht te krijgen. weet nu precies hoe het moet :D

    sjah heeft het vandaag even laten zien, danku :wink:
     
  13. oo was dat Sjah :lol:,
    Nouja weer iemand leren kennen.
    Lijkt erg makkelijk.
     
  14.  
  15. Maar nu weet ik nog niet wie R@ymond is... :roll:
     
  16. Afgelopen weekend de slang tussen intercooler en EGR huis eraf gehaald en de boel zo goed mogelijk schoon gemaakt. Zat een behoorlijke laag drap (olie/roet) in het EGR huis. Is niet moeilijk te bedenken dat zo'n EGR na een tijd niet goed meer werkt :evil: Helaas kun je dit niet makkelijk demonteren, is een geheel met inlaatspruitstuk.
    Omdat ik een 6 mm gaatje in het afdichtplaatje heb ga ik over een tijdje de boel weer loshalen en kijken of het dan weer vervuild is. Daarna een keer die Wynns EGR reiniger toepassen.
     
  17. Jij was aan JP aan het uitleggen hoe je de EGr klep had dicht gezet, en toen kwam ik erbij neusen.
    Ik was met de mondeo.
     

  18. Well yes, Duval, ik vond dat ook de simpelste manier. Maar daar of aan de klep maakt niets uit, amen ! Tsja, die EGR, het is me wat...de mijne bleef zo hangen dat bij gasgeven de rook door mijn luchtfilter langs de inlaatsnorkel naar buiten kwam ! Holy smoke ! :ninja:
     
  19. Thx moriaantje...tja, kwas er zo mee bezig dat ik er niet aan gedacht had dat het wel eens zou kunnen dat het plaatje aan de klep zelf zou moeten zitten....fordtune heeft me op het belgische forum ook al gerust gesteld...

    nu maar hopen dat ik geen foutmelding krijg he...heb inmiddels wel al 250 km gereden/gevlogen en nog niets voorgehad dus....hopen maar dat het zo blijft he :wink:
     
  20. Die heb ik dan weer gemist...
     

Deel Deze Pagina