1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bluefin limited torque (400nm) Re-map ST225 + ander ST geblaat

Discussie in 'Performance' gestart door Chris van S., 23 jun 2009.

  1. Er zullen ongetwijfeld wel meer onderdelen zijn die uitwisselbaar zijn.

    Maar even geen foto's meer van een :rs: plaatsen hoor, volgens mij vrouw zat ik gisteren in mijn slaap te kletsen, en je mag 1 keer raden.....ze kon duidelijk het woord RS horen.
    Dat gaat niet goed hoor:).....
     
  2. Er zijn zeker wel wat onderdelen uitwisselbaar.

    Voor Mack:
    [​IMG]
     
  3. #83 FastForward, 14 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jan 2010
    U vraagt, wij draaien (tenminste ik alvast :mrgreen:).
    Weliswaar een standaard ST (wel op V-Power 98 ), maar dan kunnen we wel later het verschil zien met een getunde.

    Eerst maar wat cijfertjes, daarna het video-bewijs :

    5. gear

    80-100 3,4s
    80-120 6,5s
    80-140 9,9s
    80-160 13,0s

    6. gear

    80-100 4,7s
    80-120 8,6s
    80-140 13,2s
    80-160 19,5s

    Video :

    [YOUTUBE]bmDVHgTEZpI[/YOUTUBE]


    Omstandigheden : geen passagiers, tank halfvol, tamelijke vlakke weg, 18 graden, droog.
    Lokatie testrit : B56n (Duitsland, gedeeltelijk nog in aanbouw, niet druk dus).

    Tijden gemeten aan de hand van de videobeelden (kan eventueel een tiende afwijken naar boven/beneden), de tijd van 80-160 in z'n 6 is niet gemeten in dit filmpje (gaat maar tot 150 km/h), maar in een ander. Deze is echter van een zeer matige kwaliteit (heb een ouwe Samsung hiervoor gebruikt).

    Aan de anderen met een getuned exemplaar (o.a. Iodokus) de schone taak om hun tijden eens te meten, ben benieuwd.

    Nog een opmerking over die tijd van 80-160 in z'n 6 : valt me eigenlijk tegen, zou eigenlijk minstens een seconde sneller moeten zijn (als je de oplopende tijdsverschillen doorrekend). In het getoonde filmpje (heenweg) is de tijd van 80 naar 140 13,2s, naar 150 15,6s, naar 160 zou dan een ruime 18s moeten zijn. In het 'mislukte' filmpje (terugweg) is de tijd naar 150 zo'n 17s (en nee, het was niet bergop). Waarschijnlijk was de turbodruk iets lager en de overboost ook, want de ene keer heb je 0,7 tot 0,9, de andere keer 0,6 to 0,8
    aan de hand van hoe je plankgas geeft.
    Zal deze test daarom zeker nog eens herhalen (het liefst bij koelere omstandigheden), was voor mij ook nog een beetje onwennig. ;)
     
  4. Zojuist de berichten gelezen die afgelopen week geplaatst zijn (was op vakantie) en zie daar de leuke discussie over het verbruik. Allereerst valt het me op dat er wel een erg groot verschil zit tussen het verbruik van verschillende personen (1:8.6 en 1:12 ofzo?) (mocht ik ooit een ST kopen, is het geen excuus voor m'n vrouw dat het verbruik te hoog is t.o.v. m'n huidige focus ;-))

    Verder worden er "betere" resultaten gehaald met V-power en '98. Dat lijkt gunstiger, maar heeft iemand dat ook al teruggerekend naar € per km?

    :mrgreen:
     
  5. #85 FastForward, 14 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 aug 2009
    In NL is het in ieder geval niet gunstiger, in Duitsland is het break-even (6-8 cent duurder) In Lux waar ik in 90% van de gevallen tank is V-Power 98 maar 2-3 cent duurder dan Euro 95, dus waarom niet.
    En voor mensen die nu zeggen, dat het voordeel teniet wordt gedaan door de afstand, een ST gebruik je niet alleen voor woon-werkverkeer of boodschappen doen. Het is de bedoeling dat je daar langere afstanden mee gaat toeren en aangezien ik in het zuidelijkste puntje van NL woon is het geen probleem om 'toevallig' via het noordelijkste puntje van Lux te rijden (plus wat jerrycans volgooien natuurlijk).
    En ik ben niet de enige Limburger die er zo over denkt (trouwens Duitsers ook), je wilt ze niet de kost geven. Verder zie je daar ook veel dikke sportauto's en hot-hatches, is een soort toevluchtsoord daar. ;)

    En mijn verbruik sinds het tanken daar jl. zaterdag (430 km,inclusief mijn testrit van vandaag) : 8,9L/100km.
     
  6. Ik zal eens kijken of ik wat tijden kan opnemen/bijhouden. Ook al rijd ik niet met bluefin, altijd leuk voor een vergelijking. Toch?:)
    Alleen in de 6de versnelling bij 80 volgas geven gaat niet goedkomen.:eek:
     
  7. kom maar op met je cijfers Chris
     
  8. Zodra ik even de tijd heb zal ik ook een test doen.

    @FF hoe klok jij het één en ander, gewoon het een stopwatch of iets dergelijks :confused:

    Hoe moet ik dit zien Chris :confused: 80 Km/u in 6e versnelling en dan gas geven is toch geen probleem?
     
  9. #89 MarcoST, 15 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 dec 2009
    .....
     
  10. #90 FastForward, 15 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 aug 2009
    Ik klok niet, ik bekijk de video in de editor, daar loopt de afspeeltijd mee (tot 1/1000s). Dan gewoon het verschil pakken tussen de 2 gewenste momenten.
    Ik heb het begin- en eindmoment wel een beetje ruim genomen, dus eerder in mijn nadeel (0,1-0,2s).

    Is al lastig genoeg (en eigenlijk verboden ;) ) om een handy voor de snelheidsmeter te houden en te bedienen onder het rijden. :mrgreen:

    Moet hem de volgende keer wel in de goede richting houden (komt omdat het een andere handy is, deze is wat handzamer). :oops:

    En aan de tijden van MarcoST te zien, heb je vooral voordeel in z'n 6.
    In de 5 komt de mijne toch aardig mee (maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer, eens de andere testresultaten afwachten).
     
  11. Toen ik de post verstuurde had ik al zo'n idee :)


    De tijden van Marco zijn zeker niet verkeerd en dat de winst voornamelijk in de 6e versnelling zit had ik eigenlijk wel verwacht, dat is ook één van de voornaamste redenen waarom ik de Bluefin wilde hebben :mrgreen:
     
  12. Ik heb de dsci map erop staan, die knalt het volle vermogen erin. Als je 80rijdt in de 6de versnelling zit je geloof ik tussen de 2000 en 2500 toeren.
    Als ik dan volgas geef begint de koppeling iets te slippen:censored:

    Er komt veels te veel druk op alles te staan. Veel beter om bij een hoger toerental pas volgas te geven! Vanaf ongeveer 3200toeren gaat het wel goed ;)
     
  13. Ik weet niet of je een pocketpc of pda ter beschikking hebt. daar is een leuk programmatje voor GPSPerformance. Hoeft je maar 1 keer in te stellen en je krijgt de gegevens op je scherm.
     
  14. Om precies te zijn 1800 toeren als je 80 rijdt in z'n 6.
    Ik dacht dat de DSCI-map juist bedoeld was om het nadeel van de RacePlus-map iets weg te poetsen, namelijk spinnende wielen onderin het toerengebied. :confused:

    @ Johoo_NL

    Ik heb (nog) geen PDA of iets dergelijks, maar op deze manier is het ook wel te doen (zeker omdat het toch geen dagelijkse bezigheid is en in Duitsland zijn er genoeg stille wegen waar je dit ongestoord en ongestraft kunt doen).
     
  15. Nee absoluut niet!
    De dsci map is veel ruiger dan de race+

    1800toeren zelfs:o Dan is het zobiezo veels te laag om in zijn 6de gang te gaan trappen. Met een standaard ST heb je hier geen last van, daar hakt het vermogen er niet zo lomp in.
     
  16. Ik heb wel een PDA achtig apparaat maar niet voorzien van de juiste software om de betreffende app. te draaien. Reden; als het maar enigszins kan komt er geen computer of PDA het huis in zonder het appeltje erop :D.

    Ik moet de meting dus verrichten met de iPhone aan het stuur gebruikmakend van de stopwatch functie, het is niet anders.

    Menigeen zal dan denken maar hoe doet hij dat dan met die Bluefin, lang leven het virtualiseren kortom geen echte Windows pc maar een virtuele versie :rolleyes:

    Genoeg :shut: ik ga kijken of ik vandaag als ik op weg ga naar de kart meeting wat metingen kan verrichten :bye:
     
  17. Pas dan wel even op bij het laatste stuk snelweg. Dit is de A35
    Ze staan hier echt dagelijks te controleren! Ook op de 50km wegen in Enschede staan ze altijd wel ergens!!
     
  18. Dank voor de tip ik zal trachten de :politie: te vriend te houden :-D
     
  19. Joost,

    Ook in de appeltjes winkel heb je veel (gratis) progjes, maar die gebruiken gps snelheid. opzich wel mooi, maar voor je juiste tijden klopt het denk ik niet.
    Kijk maar even onder pocketdyno
     
  20. Richard thanks, deze had ik nog niet gevonden. Dit is tevens het probleem met de App Store, te veel app's en een matige categorie indeling, wordt veranderd overigens :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina