1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bluefin limited torque (400nm) Re-map ST225 + ander ST geblaat

Discussie in 'Performance' gestart door Chris van S., 23 jun 2009.

  1. That's a deal!

    Ik rijd over het algemeen erg rustig inderdaad. Maar dat heeft meer te maken met het feit dat mijn auto net warm is op het moment dat ik op de zaak ben.
    Rijd ik langere afstanden dan gaat de klepel over het algemeen lekker naar beneden...

    En wat ook helpt is door op het hoge koppel te rijden. Zo haal je toch lekkere snelheden en lage toerentallen.
     
  2. Dat is nou net iets wat ik de komende dagen wil uitproberen. :p
     
  3. Kijk, dat is een goed plan. En dan zou ik het brandstof verbruik van jou wel is weten.
    Ik heb het vermoeden dat je dan een stuk zuiniger rijd.

    Hmmm, klinkt trouwens wel gek. ST rijden en een brandstof "wedstrijd" houden...
    Hoe noemen we dat ook al weer??? Iets met appels en peren??
     
  4. :lol!:

    Ik ben de komende week een weekje vrij dus mooi de tijd om te testen. Zodra ik resultaten heb laat ik het je weten.
     
  5. Eens kijken of je zuiniger als mij kunt rijden.
    Jullie zullen het waarschijnlijk niet geloven, maar als ik normaal en af en toe sportief en op de Autobahn een paar keer richting de 200+ ga (dus zoals in mijn filmpjes) kom ik geregeld op 1:12-12,5 uit (dus op de terugweg vanuit Luxemburg). Op de heenweg 1:11 (bergop ;) ). Mijn record staat op 1:13,3.
    Mijn hoogste gem. verbruik op één tankbeurt is 1:9 in de 3 jaar dat ik de ST heb. Richting werk kom ik op 1:10 uit (voordat ie echt warm is ben ik er al). Ik tank overigens SuperPlus of V-Power 98.

    Zou ik een ST Econetic hebben ? :mrgreen:
     
  6. Yep leuk wrijf het er maar in, maar naast ernstig uitproberen dus vors :sturen: zijn de files de grootste boosdoener. Ik woon ongeveer 30 min. rijden van mijn werk (zonder file), maar buiten de vakanties om wordt de reistijd meer dan verdubbeld.

    Kortom optrekken, stilstaan, optrekken, enz, enz. Geloof me dit kwam het verbruik van de vorige Focus en de daarop volgende Mondeo ook al niet goed uit en dat waren beide ongeblazen niet getunde 2.0 liter uitvoeringen.

    De :st: heeft hier nog meer moeite mee, ondanks het feit dat ik hiermee rekening tracht te houden al valt dat niet altijd mee :mrgreen:
     
  7. Hmm, dan rijd je wel heel erg als een oude oma door luxemburg heen. :lol:
    Mijn record is 1:14 door de kleine weggetjes van noorwegen waar je niet harder kan dan continue 50 a 60 km/h.
    Ook denk ik dat je weinig last hebt van files.

    Als je constant netjes als Jan Modaal 100km/u rijd kan ik 1:11 halen op ongelood 95.
    Ik heb het vermoeden dat Superplus en/of V-power voor zowel de performance als het verbruik beter zijn dan 95. Wat denk jij FF?

    Omdat ik vaak in de file sta rijd ik vaak op 95. Omdat het verbruik zo drastisch omhoog gaat. Maar als ik weet dat ik een lange afstand ga rijden tank ik bij voorbaat al V-power of 98.
     
  8. #48 FastForward, 7 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 aug 2009
    @ XR5Turbo

    En door Belgie en Duitsland (ik ben wel een oud wijf ;) maar ik rij niet als een oude oma , zoals ik zei normaal tot sportief met geregeld uitschieters).
    Het verbruik met V-Power is inderdaad iets lager (0,3-0,4L/100km) en je hebt onofficieel tot 12 pk meer op bepaalde momenten (koppel zo'n 20-30 nm hoger). En je motor blijft in betere conditie (hoop ik ;) ).
    Ik heb zelf eens getest wat het verbruik is bij constant 100km/h en 120 km/h : 8,0 resp 8,4L/100km (in z'n 6 natuurlijk).
    En inderdaad, langere afstanden doen wonderen voor het verbruik van een ST.
    Mijn tussentijds record op de terugweg na zo´n 10 km rijden staat op 5,7L/100km. Dit was voornamelijk bergaf/vlak in een colonne.

    Ennuh, files wat zijn dat ? :mrgreen:
     
  9. Korte update na de eerste vakantie toerrit omgeving Apeldoorn.

    Start van de dag stond het verbruik nog op 12,4 L / 100 Km = 1:8,1
    Eind van de rit, 70 Km Veluwse weggetjes, 10,4 L / 100 Km = 1:9,6

    1:9,6 is voor mij een record met de :st: en ik heb het idee dat het verbruik nog gaat zakken :p

    Veel 6e versnelling en V-Power (gebruik ik overigens altijd)

    Ik hou u allen op de hoogte van mijn verbruik cijfers :mrgreen:
     
  10. Met de stock map heb je hetzelfde verbruik, op dezelfde weggetjes, met hetzelfde manier van rijden. Althans dat was 2 maanden geleden... :cool:
     
  11. Als ie het verbruik niet gereset heeft, was het verbruik meer richting 8L/100km over die 70 km, dacht ik zo (ik kan het echter fout hebben ;) ).
     
  12. @FF

    Wat jij bedoelt is het verbruik over 1 rit.
    Wat Joost meet, is het gemiddeld verbruik over een langere periode.
    Bijv. een week/1 tank/maand etc.
    Dat geeft een realistischer beeld.
    Zelf meet ik het gem.verbruik ook over een langere periode.
     
  13. Ik zit gewoonlijk na iedere tankbeurt rond de 9L/100km, in de winter tot 9,5-10L/100km.
    Gisteren na het tanken zo'n 200 km gereden, gem. verbruik 8,9L/100km.
    Daar zat alles bij, 'stad', buitenwegen (bergop en -af, bochtig), Autobahn tot 230 km/h (nou ja, eventjes dan) en daarbij normaal, sportief tot zeer sportief gereden. Je moet inderdaad als een bezetene rijden om boven de 10L/100 km met een ST te komen (of vaak in een file terecht komen ;) ) en aangezien dit niet mijn rijstijl is zal de BC dit bij mij niet vaak aangeven.

    Een andere mogelijkheid is dat ik m'n motor perfect ingereden heb en dat ie i.c.m. Superplus/V-Power 98 nu superefficient is (in mijn vorige auto reed ik ook zuiniger dan de fabrieksopgave).
     
  14. Ja daar ben ik weer. Nu ongeveer 150 Km verder en het verbruik blijft dalen het gemiddelde is nu gezakt naar 1:10,2 het gaat de goede kant op. :-D

    Overigens controleer ik na een tank beurt wel de BC gegevens met datgene wat ik tank en deze gegevens komen maar zelden goed overeen, zeker als ik lange tijd de BC niet heb reset. Het gemiddelde verbruik aangegeven door de BC loopt snel op, maar langzaam af. Voor de vakantie periode heb ik de BC reset, ik begon op 17,7 L / 100 Km en zit nu op 9,8 L / 100 Km (250 Km verder) :o

    @FF de mening dat je als een bezetene moet rijden om met de :st: boven de 1:10 uit te komen kan ik niet geheel delen. Ik behoor niet tot de stoplicht racers, maar rijd regelmatig te hard, veel te hard volgend de :politie: welke ik overigens gelukkig zelden tegen kom. Snelheden van 150 Km/u (of hoger) komen zeer, zeer regelmatig voor. Dit plus de dagelijkse files staan toch echt garant voor een verbruik van gemiddeld 1:8,5 :mrgreen:
     
  15. O ja voor ik het vergeet je rijdt toch niet met een hoed op in de auto :lol!:
     
  16. @ Iodokus

    Je bedoelt onder de 1:10. ;)
    Oké, ik was een beetje streng, maar je moet toch echt je best doen (lees : scheuren) om meer dan 11-12L/100km op een tankbeurt te verbruiken. En wie scheurt nou normaal gesproken 400-500 km achterelkaar ?
    En om tussen de 9 á 10L/100km uit te komen hoef je echt niet constant als een oma te rijden.

    By the way, ik rij altijd met een petje op (achterstevoren). :mrgreen:
     
  17. Kom net ook terug van een lekker stuk rijden. Voor het grootste gedeelte heb ik gereden als een oude oma met mijn vriendin naast mij terwijl we lekker muziek aan het luisteren waren. 110 a 120 km/u = +/- 1:10,5 met V-power!!!
    Op de terugweg een heel stuk van zeker een kwartier continue tussen de 160 a 180 gereden. Over dat hele stuk 1:6.5 gemiddeld.... :censored:
     
  18. :oops:

    :rock:
     
  19. :clap2: :rofl:
     
  20. Volgens mij gaat er hier iets fout hoor we hebben het over Focus :st:'s Die horen 1:2 te rijden :p

    Maar nu even waar jullie het zo druk over hebben ;) Ik heb "nog" de standaard stage 1 BF (ja Chris ik ben nog even eigenwijs) en daar is het gemiddeld verbruik meestal rond de 10,3/100 Maar dat is doordeweeks naar m'n werk heen en weer en dan laat ik em in het weekend uit ;) Dus het ontloopt elkaar niet veel.
     

Deel Deze Pagina