1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bluefin limited torque (400nm) Re-map ST225 + ander ST geblaat

Discussie in 'Performance' gestart door Chris van S., 23 jun 2009.

  1. Dat doe je dan toch knap Marco, ik moet echt moeite doen om aan die cijfers te komen, dat :sturen: is ook zo leuk :mrgreen:
     
  2. Ik zal nog wel eens een keertje kijken als ik een week vrij ben want ik geloof niet dat ik dat gemiddelde dan haal hoor....Het blijft toch leuk speelgoed :)
     
  3. Chris, Marco, FF en iedereen die dit leest,

    Bij deze mijn laatste en finale test resultaten: het totaal aantal gereden kilometers sinds deze test is begonnen bedraagt 394 en mijn verbruik zit momenteel op 9,3 L / 100 Km wat neerkomt op een totaal van 1:10,8. :D

    Ik heb echter één probleem, nee, twee problemen ontdekt:

    1) Ik vind het niet leuk :( ik wil gebulder horen en knallen dat is wat een :st: moet doen.

    2) Ik heb kramp in mijn rechter kuit, dit been is gewend aan een rustpositie welke min of meer gelijk is aan je gaspedaal op de grond :mrgreen:

    Chris, ik hoop dat ik je een beetje gerust heb kunnen stellen met de Bluefin en het verbruik, maar ik ga weer terug naar mijn vertrouwde snelheden en het bij behorende verbruik van ongeveer 1:8,6 :blijvenlachen:

    Mijn :st: mag geen ouwe :censored: racer worden :mrgreen:
     
  4. Goh, ik voel mij toch echt erg vereerd dat je een tank lang je rijstijl hebt aangepast voor mij. Stiekem vroeg ik ernaar omdat Stevie niet overtuigd was of de 400nm re-map beter verbruikte. Maar je hebt bewezen, Joost, dat je met de remap ook cijfers kan scoren die de stock ST ook kan rijden. Dus top!
     
  5. :grin:

    No problem sir, de korte Vakantie op de Veluwe leent zich goed voor deze test. Het heeft niet veel zin als je wat van dit mooie stukje Nederland wilt zien en je gaat vervolgens met 200+ Km/u over de weggetjes :mrgreen:

    Kortom graag gedaan en ik vind het zelf ook wel interessant om te weten, het kan dus wel "zuinig" rijden met een :st: voorzien van wat extra pk's en Nm's :lol!:

    Helaas zit de vakantie in dit deel van Nederland er bijna op dus ik weet wat er in het verschiet ligt, files, files en nog eens files dus weg mooie verbruik cijfers. :(
     
  6. Kom op mannen. Rijden in een getunde ST en dan hier zitten zwammen over benzine verbruik. :p:p

    Prestatiecijfers willen we zien. Doe eens een 100-160 test met de verschillende maps. Op internet kun je een progje downloaden, performanceGPS (werkt op je PDA) waarmee he keurig via GPS de prestaties van je auto kan meten. :D
     
  7. HEHE! Eindelijk de reactie! Daar zat ik op te wachten.
    Je hebt gelijk, Johoo, anders hadden we een diesiesel moeten kopen :lol:

    Maargoed, wilde de optie bekijken omdat ik ook geen klachten van mijn werkgeverskant wil hebben....
     
  8. Ook een leuke test maar ik pas, deze test mag iemand anders doen het constant wisselen van de ene naar de andere map en dan weer vergelijken met de standaard Ford map is me net iets te veel van het goede, ik heb maar één week vakantie dit jaar :(

    Aan de andere kant weet ik dat je het leven van een Porsche Carrera S rijder aardig zuur kan maken dat heb ik al uitgeprobeerd :mrgreen: en zegt mij genoeg ;)

    En geloof me zonder keiharde bewijzen op tafel te gooien durf ik te zeggen dat de :st: met Bluefin aanzienlijk rapper is dan de toch al niet misselijke snelheden van de standaard :st: (kleine kanttekening sommige mensen worden wel :puke: Bluefin of niet)
     
  9. O ja voor ik het vergeet, alle afstanden zijn gereden met de climate controle + airco aan. Uit eerdere verbruikstests welke ik gedaan heb is heel duidelijk aantoonbaar wanneer de airco aan of uit staat. De airco heeft een negatieve uitwerking op het verbruik.

    Zo nu stop ik met het "Hoe rij ik zuinig met een ST" onderzoek, nu weer flink :sturen: zoals dat hoort met een :st:
     
  10. OK Joost, nu gaan we volgas verder..... :lol:
     
  11. @ Iodokus

    Even een vraagje, heb je de Bluefin rechtstreeks in de UK besteld (ik neem aan van wel, gezien de woekerprijs hier in NL) ?
    En de kosten zijn 409 pond (incl. 18 pond verzendkosten) ?

    Misschien (heel misschien) ga ik toch tot aankoop over, want nu komt de herfst en winter er weer aan. De ideale omstandigheden namelijk voor een tune met standaard intercooler. Nu wordt het topvermogen vaak door de te kleine intercooler 'geknepen' (het koppel in de lagere toeren niet).

    Zo, eens even kijken of ik nog zo'n kleine 500 euro kan missen dit jaar. :mrgreen:
     
  12. @FF, ik zeg goede keuze....;)

    @Joost, slachtoffer nummer 2 al (bijna) zover gekregen. Op naar de volgende :lol:
     
  13. Slachtoffers zijn straks mijn medeweggebruikers en dan vooral die hobbycoureurs in hun dikke duitse leasebakken. :badgrin:

    Oh ja en Porsche Carrera's. ;)
     
  14. Is dat het nieuwe script voor je camera opnamen? :lol:
     
  15. Dat is het het huidige script ook al, maar ik kom ze eerlijk gezegd niet zo vaak tegen tijdens mijn opnames (als ik de camera niet bij me heb, natuurlijk wel ;) ). Waar ik rij is het sowieso niet zo druk, moet mijn jachtterrein maar eens verleggen richting de (duitse) steden, maar daar is de Autobahn weer begrensd. Ach, het is ook altijd wat. :mrgreen:
     
  16. Haal de vraagtekens maar weg, ik heb de Bluefin inderdaad rechtstreeks in de UK besteld bij Superchips (Bluefin) kosten 409 pond (incl. verzendkosten)

    Chris, als je jezelf en FF als de twee slachtoffers telt dan zijn er misschien wel drie te betreuren :mrgreen: Mack heeft immers ook sterke interesse, hoewel hij momenteel ook de opties van DS nog bekijkt.

    Voor ik het vergeet overweeg ook het plaatsen van een K&N filter het geluid wordt zoveel lekkerder.
    Chris jij hebt er al één is het geluid bij jouw ook duidelijk anders geworden :confused:
     
  17. @Joost, met 2 bedoel ik Mack en FastForward. Ik jouw als testpiloot en mijzelf als tipgever... ;)

    Ik heb een K&N inlegfilter (60 euro). Je hoort iets meer aanzuiggeluid wat wel lache is, maar het is niet noemenswaardig. Je hebt ook de 57i kit van K&N maar die heb ik niet genomen ivm de hoge prijs (200+ euro) en het verschil is ook niet echt te merken.

    Voor iets meer geluid lijkt mij een optie om de RS sound composer te plaatsen. Die RS composer is groter dan de ST composer. Wat het kost en of het iets meer geluid in het interieur weet ik niet. Maar dat valt toch te onderzoeken?
     
  18. Dit is iets nieuws voor mij :confused: maar ben vandaag erg lui (laatste vakantie dag) dus laat ik me graag voorzien van informatie :mrgreen: i.p.v. googlen :sleeping:
     
  19. -in zoekmodes voor Joost-

    [​IMG]
    Hierbij zie je de soundcomposer van de RS. Deze loopt rechts langs de oliedop over de letters Duratec richting het schutbord van de auto.

    [​IMG]
    En hier foto van onder mijn motorkap, daar zie je de ST sound composer. Loopt links langs de oliedop gelijk richting het schutbord.

    Zoals je ziet is de soundcomposer van de RS groter. Dus geeft die meer geluid?

    -zoekmodes voor Joost uit-
     
  20. Joest praet tegen sein computer faneut zijn luijestool stop, stop, stop.

    Dit werkt niet, spraakherkenning is ook niet alles dan maar weer de vingers gebruiken. :mrgreen:

    De nieuwsgierigheid is weer gewekt, de vrouw is maar gaan slapen want het zal wel weer geld gaan kosten :), maar denk je dat het één en ander gewoon uitwisselbaar is :confused:

    Ik weet dat Harry naar EFE komt dus misschien is het wat om een blik te werpen onder zijn motorkap, iets wat altijd wel leuk is om te doen :mrgreen:
     

Deel Deze Pagina