Mag naar prullebak(is niet meer van toepassing)

Discussion in 'Performance' started by jason101, Jan 2, 2011.

  1. Ik zit dit topic toch echt met volle verbazing te lezen :wtf:

    Jouw blok heeft geen hydraulische kleppen. <-- punt ;)
    De garages waar je heen gaat zijn niet goed wijs :baeh:

    Laat nou gewoon die kleppen stellen zoals Ford zelf voorschrijft in de onderhouds schema's, dat is echt niet zo 'tijdelijk' als men je doet geloven.

    En doe vooral eens de normale olie in je blok: 5W30 ford specificatie! (er bestaat ook 5w30 in volkswagen spec!)
    Dikkere olie wordt zoals gezegd ook moeilijker rondgepompt en kan zeer nadelig zijn voor je Ford blok, zeker bij relatief korte ritten.
    Dat het nu beter lijkt komt, omdat de smeerfilm bij dikkere olie gewoon beter dempt.
    Misschien is simpelweg je oliepomp wel versleten en geeft hij nog net genoeg druk om het waarschuwingslampje niet te laten branden.
    (zomaar een gedachte)
     
  2. ach lars, laat hem nu maar, iedereen zegt dat je geen 10w40 erin moet gooien en ondertussen zit dat er ook in;)
     
  3. Dat is waar :schater: Normale 10w40 wordt zelfs afgeraden om in mijn grasmaaier te gooien ;)

    Heb overigens nog wel een toevoeging over het kleppen stellen:

    Bij het stellen van de kleppen hoeven de nokkenassen niet verwijderd te worden.
    Je hebt er echter wel een speciaal gereedschapje voor nodig :lol:
     
  4. en heb jij dat gereedschapje lars?:P
     
  5. Nee heb ik helaas niet. kan ook niet uit voor 1x stellen in het leven van een Ford motor ;)

    Om het eerst te checken heb je dat ding niet nodig :) Alleen het stellen zelf
     
  6. ff een vraagje tussendoor; mijn focus is nu 12 jaar en staat ongeveer 140k op de teller. Is het raadzaam om ook daar de kleppen van te stellen? Of is dat alleen nodig indien er problemen zijn?
     
  7. anders had je mijn kleppen ff mogen stellen :mrgreen:

    voorbeeldfunctie geven :dance: :schater:
     
  8. @ bas: mijn focus heeft al 290000 kilometer gedraaid maar nog nooit kleppen gesteld, ford raad aan het om de 150000 kilometer te doen;)

    maar hier geldt: baad het niet, schaad het niet;)
    zolang je motor goed loopt zou ik het lekker zo laten:)
     
  9. Ik weet de intervallen zo niet uit mijn hoofd, maar ik dacht dat ergens ronde de 150 a 160 duizend de controle plaats moest vinden.
    Maar een controle kan natuurlijk nooit kwaad, en kost niet de wereld.

    En ehh Mike: ik denk dat die van jou al wel eens gecontroleerd zijn als hij bij Ford in onderhoud is geweest.

    Die van mij is ergens bij 160000 gecontroleerd en 1 klep is bijgesteld (was een fractie buiten spec)
    Later bij 200000 is er op mijn verzoek nog een controle geweest, maar was alles prima in orde :D
     

  10. hahahahahahah,

    de 2.0 tdci van me ouders loopt al meer dan een ton op 10 w 40, nu 255.000 gelopen:baeh:
     

  11. zou kunnen, ik heb de auto immers bij 175000 km gekocht;)
     
  12. Elco: dat is een diesel, die zijn er sowieso minder gevoelig voor.
    Maar bij een benzine is het helaas wat minder fijn.
    Ik ken diverse gevallen waarbij een 'foute' olie is gebruikt en de motor niet lekker liep: snel vervangen voor de juiste, en de problemen waren over.

    Al die verschillende olie versies zijn niet alleen bedacht om de leveranciers te sponsoren... helaas.
     
  13. ach, de temperatuur wordt weer onder nul van de week, dan word 10w40 zo dik dat een ford motor niet eens meer wil starten omdat de startmotor niet het juiste toerental kan maken;)
     
  14. #94 jason101, Jan 27, 2011
    Last edited by a moderator: Jan 27, 2011
    Nou jij weer Michael!!!!
    Mijn garage is er toevallig een die Pas 35 jaar zijn werk doet, dus iets meer van auto's weet dan jij denk ik.
    Tevens heeft hij er een oldtimerpark bij, dus zeg nu niet dat hij er geen verstand van heeft.
    Ik vraag ook niet om jouw mening maar vertel gewoon de voortgang.

    Enne Dutchguy.....als je je hieraan ergerd moet je gewoon niet reageren.....<-- punt.....zo simpel is het.

    Moest ik ff kwijt............<<
     
  15. @jason, ik heb absoluut geen ervaring met auto's, maar wat ik wel weet dat wij hier al diverse leden gehad hebben die problemen kregen nadat de auto een beurt heeft gehad. Bij navraag bij de garage bleek er inderdaad de verkeerde olie in te zitten... Hetgeen wat hier verteld wordt zijn dus adviezen om jou verder op weg te helpen adh van de kennis en ervaring die de leden zelf hebben, niet om het beter te weten of een discussie te starten!
     
  16. #96 jason101, Jan 27, 2011
    Last edited by a moderator: Jan 27, 2011
    Dat waardeer ik ook wel maar met al die tegenstijdige antwoorden weet ik het ook niet meer. Het kunnen zowel de klepstoters als de d-riem zijn. Ik heb ook nog een monteur hier op het forum gesproken die zegt dat het ook de EGR klep zo kunen zijn. Ik ga niet zomaar de kleppen laten stellen zonder dat ik weet wat het precies is. Daarom gaat de bak deze week open om er nu eens naar te laten kijken. Het verhaal over het verschil van de grijze en zwarte kleppendeksel is me ook nog een raadsel.

    Lees..... http://focusforum.xsbb.nl/viewtopic.php?f=23&t=502790

    Dan voornamelijk dit.

    door FuturA ยป di aug 08, 2006 18:02
    Nou moe! :shock:

    Vandaag heeft mijn Focus zijn tweede beurt gehad (40.000 km dus), en daarbij had ik gevraagd of ze de kleppen wilden stellen. Schrok een beetje van de reactie van de monteur, die meldde dat dat nogal wat werk was bij dit type. Nokkenas moest er af...

    Hij had het over 2 uur werk, dus ik maakte me bij voorbaat al wat zorgen over de rekening.

    Vanmiddag bij het ophalen, staat er niets over dat kleppen stellen op de rekening. Dus ik vragen of het wel gebeurt is.
    Antwoord: er viel niets te stellen, want dit zijn hydraulische kleppen zonder stelplaatjes.
    Op mijn verbaasde blik wist de monteur te melden dat het hun ook verbaasd had, dat ze dat nog nooit gezien hadden in een Focus van dit type (maar zei er ook bij dat ze dit normaal pas zien bij vervangen distributieriem, bij 160.000 km).

    Ondanks een zwart kleppendeksel, dus geen stelplaatjes.

    Ford logica...
     
  17. #97 dutchguy, Jan 27, 2011
    Last edited by a moderator: Jan 27, 2011
    Beste jason101,

    Jouw reactie(s) verbazen me nogal. Het is niet mijn bedoeling om jou aan te vallen op wat dan ook, enkel te behoeden voor fouten van derden.
    Als je je daar niet in kan vinden, dan lijkt me dit forum niet de beste plaats om een dergelijk probleem te bespreken.

    Wat ik begrijp uit jouw woorden, ben je bang om kosten te maken zonder dat je exact weet wat er aan de hand is. Dat kan in dit geval wel eens lastig worden. Vandaar het advies om bij iets relatiefs eenvoudigs te beginnen: controle van de klepspeling en indien noodzakelijk het bijstellen hiervan.
    Maar ga gerust je gang en laat meteen een andere kop plaatsen.

    Ik zal verder mijn mond maar houden. :shhh:
     
  18. Of nog beter. Vraag een ruilmotor aan bij :ford: Nederland. :p
     
  19. Hebben ze al een Co controle uitgevoerd??
    in principe moet de verbranding niet optimaal zijn en zou je dit in een meting
    terug moeten zien... in hoevere dit tot een duidelijke conclusie kan leiden is
    de grote vraag, maar in theorie is het meetbaar zonder iets los te schroeven;)
     

  20. Was het maar zo eenvoudig Dutchguy. Maar zolang ik niet weet wat voor klepstoters erin zitten onderneem ik (nog) niets. De dikkere olie heb ik gedaan op advies van mijn garage die heus wel weet waaraan hij begint. Zoals ik al zei hij heeft deze garage al 35 jaar en zal nooit iets doen wat schadelijk is voor mijn auto. Hij heeft me er wel bij gezegd dat dit misschien niet de oplossing is.
    Ook al die tegenstrijdige berichten over wel of niet hydraulisch houd me tegen. Het zou idd makkelijker zijn geweest als ik het zeker wist dan zou ik direct al actie ondernomen hebben. Nu gaat de bak open en wordt er naar gekeken en zijn we ook gelijk af van de vraag wel of niet hydraulisch en kan de werkelijke oorzaak gevonden worden, hoop ik.
     

Share This Page