1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwakke Retourslang Koelvloeistof Ecoboost 1.0 en 1.6

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door marinh, 25 sep 2014.

  1. jij hebt een overeenkomst met de dealer en niet Ford NL
    is de dealer ook niet bij Bovag aangesloten?
     
  2. Ik las eerder iets over Dekker autogroep. Ik neem dat de dealer zowiezo bij BOVAG is aangesloten.
     
  3. Je moet van de dealer eisen dat ze een afspraak maken met Ford NL. Er komt dan een expert naar de dealer die er naar kijkt. Dit heb ik een aantal jaar geleden ook gedaan i.v.m. lakschade onder de buitenspiegel.
     
  4. Is er al bekend wat dit gaat kosten? [MENTION=1387]jason101[/MENTION] de dealer moet dit gewoon netjes oplossen bij zo'n jonge auto. Hoe ze dat doen is niet het probleem van de klant. willen ze Ford erbij halen dan is dat hun keus.
    Je hebt een koopovereenkomst met de dealer, en die moet een product leveren wat aan de verwachtingen voldoet.
     
  5. #765 jason101, 28 dec 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 dec 2017
    Je hebt een contract met de dealer die je vervolgens een garantieperiode geeft van 6 maanden of misschien langer. Als deze periode is verstreken is de garantie ook niet van toepassing en ben je aangewezen op Ford NL hoe zuur het ook mag klinken. De dealer staat in zijn recht. Als in jouw geval naar jouw mening iets aan de auto mankeerd wat te maken zou kunnen hebben met niet degelijk dan kan je aanspraak maken op coulance van Ford NL. De dealer moet hierin natuurlijk wel meewerken.

    Iedere Ford dealer heeft een contract met Ford NL wat inhoud dat eens per maand iemand van Ford NL langkomt voor verschillende zaken, ook zoals een issue wat jij hier aangeeft. Dus als jij aangeeft dat jij een afspraak wilt met Ford NL zal de dealer daar niet moeilijk over doen. Wat er vervolgens mee gedaan wordt, wordt beslist door hen en niet door de dealer. Je zou zomaar te horen kunnen krijgen dat het op kosten van Ford NL word hersteld. Dit is een zaak tussen Ford NL en de dealer want de dealer doet vervolgens de reparatie. Het kan ook zo zijn dat je een coulance wordt aangeboden.Dit is dan een zaak tussen de dealer en jij met Ford NL als bemiddelaar.

    In mijn geval met de lakschade werd mij een coulance aangeboden.
     
  6. #766 Bami, 28 dec 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 dec 2017
    De totale reparatiekosten zullen zo een €1000,- bedragen.

    Ik heb voor de zekerheid ook nog Ford NL gebeld, maar zij geven ook aan dat de dealers allemaal aparte ondernemers zijn waar zij in principe geen invloed op hebben (redelijk kort door de bocht, maar komt erop neer dat ik met Ford NL geen overeenkomst heb wel met de dealer).

    Ik ben nog steeds van mening dat de dealer een oplossing moet aanbieden omdat dit inderdaad non-conform is (BW 7:17) (non-conformiteit moet je niet verwarren met garantie omdat dit gaat over de verwachte levensduur van het product).

    Heb vandaag nogmaals contact gezocht met de dealer met de vraag of ze dit kosteloos willen repareren. Morgen zal er een (aangetekende) brief uitgaan naar de dealer om nogmaals te vragen om reparatie. Daarna zal ik waarschijnlijk de stap maken naar de geschillencommissie voertuigen waar zij ook bij aangesloten zijn. Maar ik hoop niet dat het zo ver hoeft te komen... Daarnaast heb ik schrijven van de dealer waar de auto staat waarop staat wat het euvel is, op deze manier heeft er toch wel een 'expert' naar gekeken.

    Ik houd jullie op de hoogte, mochten jullie nog suggesties hebben hoor ik dat ook graag, dank!
     
  7. ik denk dat dat de juiste weg is en hoop voor je dat je de weg naar de geschillencommissie niet hoeft te maken.
     
  8. Bovag Garantie is ook geen garantie maar een verzekering. Dus de dealer die de auto verkocht heeft krijgt ook niets van Bovag terug na 6 maanden en dan heb je wat dat aangaat pech.

    Aan de andere kant heb je natuurlijk het conformiteitsbeginsel en kan je via de rechtsbijstand proberen om het op non-conformiteit te gooien. Ford zal dan proberen het als producteigenschappen af te doen en dan is het kwestie van wie de langste adem heeft en dan is het de vraag of de rechtsbijstand daar trek in heeft.
     
  9. Reparatiekosten van 1000 euro een producteigenschap voor een auto van december 2014?
    Als dat mij zou overkomen, kunnen ze mijn rug op!
     
  10. Bij mij ook maar dat proberen autofabrikanten erg vaak.
    Kijk bij Ford eens naar de problemen met de 2.2 tdci in de Transit, en dan vooral in campers. Die problemen worden ook weggewuifd.
     
  11. UPDATE!

    Positieve update; mijn aanhoudende gezeur heeft opgeleverd dat Dekker de auto kosteloos zal gaan repareren. Werd vanochtend gebeld, dus met deze uitslag ben ik erg blij! Dank voor jullie hulp!
     
  12. Netjes. Mooi dat het zo wordt opgelost.
     
  13. Goed dat je poot stijf gehouden hebt. De garage zal 8 van de 10 keer klanten hebben die ja en amen zeggen. Lekkere business...

    Maar mooi nieuws voor de jaarwisseling voor jou!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     
  14. goed gewerkt van Dekker autogroep :thumbup:
     
  15. Super!! mooi dat het opgelost wordt!
     
  16. @Bami
    fijn dathet toch goed is opgelost. maar eerlijk is wel, beide kanten hebben gelijk.
    de bovag garantie is voorbij en daarna hoeven ze het niet te geven.
    het grote voordeel is dat dealer zijn goeie naam wil houden en dus eerder zulke dingen doet. een simpele garage waar ze 2 auto's per week verkopen doet dat zeker niet. daar heb je dan ook vaak geen bovag en maar 3maanden garnatie op motor, elk verborge gebrek handelen ze af dat het jouw probleem is.

    in al die jaren heb ik het 1x meegemaakt dat we de klant een nieuw garantie overeenkomst hebben gemaakt.
    rede was dat na aanschaf de auto meerdere malen in de garage is geweest voor diverse reparaties aan de motor (veel vergoed door peugeot zelf) uiteindelijk was de garantie bijna verlopen, deden we toch een nieuwe motor installeren en extra maanden garantie geven.
     
  17. Daar ben ik het absoluut niet mee eens, de dealer heeft zeker niet gelijk. Deze zal wel alleen naar de Bovag garantie kijken, maar je hebt in Nederland ook nog het consumentenrecht.
    En dat geeft aan dat je recht hebt op een goed en conform product. Dus wat mag je verwachten van een auto met een bepaalde prijs en leeftijd?
    En bij zo'n jonge auto mag je zeker niet een dure reparatie zo kort na de aanschaf verwachten.
    De dealer heeft dus gewoon gehandeld volgens de wet. En ik vind dat ze dit meteen hadden moeten doen zonder al die discussie.
     
  18. #778 trucker0werner, 24 jan 2018
    Laatst bewerkt: 24 jan 2018
    Je zegt in het begin dat je er niet mee eens bent en onderaan zeg je ze hebben gehandeld volgens de wet.

    Het is idd dat ze volgens de wet hebben gewerkt dus niet echt iets fout hebben gedaan.

    Het geen waar je over hebt is grote reparaties bij nieuwe product.
    Dus een wasmachine mag na 2 jaar niet zomaar kapot gaan zoals opgeblazen motor. Maar lekke deur zal niet onder garantie vallen.

    Hier hebben we over een 2de hands product. Daar gelden weer andere regels. Ja je mag verwachten geen grote reparatie te hebben maar daarvoor krijg je bovaggarantie. Verborgen gebrekken na aankoop worden dan in die periode opgelost.
    Daarbuiten is het zeer moeilijk.
    Als ik me goed herinder gaat het over lekke pakking. Wat kan voorkomen.

    Edit:
    Heb ff gekeken en zie dat de auto 3jaar oud is. Je hebt 1.5maand buiten je 6maanden garantie dit probleem ervaren.
    Als dit bekend probleem is bij ford. Dan is een coulance regeling mogelijk. Echter dan moet onderhoud netjes op tijd gedaan zijn bij een ford garage.

    Voorbeeld bij ford focus is garantie op deur bekend probleem. Zelf na 8jaar wordt het kosteloos gefixt. Helaas is niet overal een coulance regeling op. Dat zou heel gek worden.

    Ik weet niet de geschiedenis van je auto hoe de onderhoud is gedaan. Ik weet ook niet km-stand. Hoe lullig het klinkt. Ik snap je frustratie maar op basis wat ik weet/lees ben ik bang dat garage wel in zijn recht staat.

    Belangrijkste is dat het kosteloos wordt gemaakt
     
  19. Waar ik het niet mee eens was, was je opmerking: beide kanten hebben gelijk.

    Dit was duidelijk een non conformiteit, deze jonge auto heeft een zodanige aanschafwaarde, dat de garage niet na zes maanden kan zeggen: dikke doei, je zoekt het nu zelf maar uit.

    Maar idd het belangrijkste is dat het nu opgelost wordt!!
     
  20. #780 cubist79, 24 jan 2018
    Laatst bewerkt: 24 jan 2018
    Vandaag bij de garage geweest vanwege brandend motor lampje. Focus 1.0 uit 2012 met 120.000 op de teller.

    In het verleden is reeds koelvloeistof reservoir vervangen wegens een fout en heb ook naar die slang gevraagd en dat zou anderhalf jaar geleden ofzo ook gebeurd zijn.

    Ging de auto ophalen vanavond en nu hebben ze weer een koelvloeistof slang vervangen en blijkt de katalysator te moeten worden vervangen.

    Kan het een en ander met elkaar verband houden? Ik vind het erg snel bij 120.000 km.

    Ik merkte overigens niks met rijden, geen inhouden, geen haperen of stotteren, niets van dat alles.
     

Deel Deze Pagina