1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zuinig rijden

Discussie in 'Performance' gestart door PieterJF, 29 nov 2009.

  1. Volgens mij moeten de voorbanden harder dan de achterbanden......

    Amen! ik houd het niet bij, maar als ik zelf langere afstanden rijd, is ie veeeeel zuiniger als dat mevrouw naar de Aldi en de Lidl gaat voor de boodschappen (beide nog geen km vanaf onze voordeur)
     

  2. :schater: Die Rene een beetje spelen en showen :rofl: Je gaspedaal een millimeter verder indrukken ja maar spelen neeeeee.
    Als het echt op spelen aankomt haal je met een :st: van zijn lang zal ze leven geen 1:9,0 je moet dan echt denken aan 1:6 als je geluk hebt :grin:

    Doe nog maar eens een speelkwartiertje, maar zet dan eerst het gemiddelde verbruik op 0 :mrgreen:


    Even iets heel anders nu we het toch over de verbruik cijfers hebben, vertrouw niet te veel op de BC als het om het verbruik gaat deze geeft vaak een vertekend beeld. Ik ben van het ouderwetse boekje bijhouden en constateer dat mijn verbruik, incl. vele file kilometers, ongeveer 1:8,5 tot 1:9,0 is. In het geval van lange afstanden daal het verbruik naar 1:10 tot 1:11, maar dan is de koek echt op ;)

    Afhankelijk hoe ik de BC hanteer, wel of niet op 0 zetten na het tanken, verbruik ik volgens de BC of meer of minder dan het gemiddelde welke ik via de ouderwetse methode heb berekend.

    Mijn vraag aan een ieder, :st: rijder(ster) of niet, delen jullie deze mening :?:

    Ouderwetse boekjes methode:
    men nemen een stukje papier en trekken daar een drietal verticale lijnen op. De nu ontstane kolommen geeft men een naam bv Datum, Kilometers, Liters en Prijs. Vul na het tanken de betreffende gegevens in en herhaal dit iedere keer dat er getankt wordt. Bereken na een bepaalde periode, bv 4 tank beurten, het aantal kilometers gereden tussen de eerste en de laatste tank beurt van de optelling en deel dit door het opgetelde aantal liters van deze tanken beurten en zie daar het gemiddelde verbruik is een feit.
    :cheer:
     
  3. ook even een post van mij aangezien ik nu ook wat zuiger kan rijden met de escort Diesel :P

    1e tankje : 1 op 13,6 flink doorgereden.
    2e tankje : 1 op 14,5 zuinig gereden 110 op snelweg enzo.
    3e tankje : 1 op 15,1 en ook weer flink doorgereden.

    ben dus benieuwd wat ie bij het 4e tankje gaat doen, maar dat zie ik volgende week pas :)
     
  4. Na iedere tankbeurt reset ik de KM teller. Dus dan zie ik hoeveel kilometer ik kom op 1 tank. Dan is het simpele rekensommetje uit het hoofd zo te maken. ;)
    Als antwoord op je vraag: over het algemeen zit er wel een klein verschil in ja.
     
  5. Misschien speel ik op een andere manier dan jij ...I like it smooth and silk and maybe you like it rough. :baeh: :schater:

    Maar goed, ik zal het een dezer dagen nog eens uitproberen en dan zal ik de BC eerst even resetten.

    Ook moet ik zeggen dat de BC aardig klopt met de werkelijkheid. Dit heb ik bij andere auto's wel eens anders gezien; die waren veel optimistischer dan de koude werkelijkheid.
     

  6. Ik ben benieuwd naar je bevindingen :thumbs:
     
  7. Klinkt misschien als een hele achterlijke vraag maar stel hem toch. Rijd een auto op een kwart tank niet zuiniger dan op een volle tank? Dit omdat de auto ook het gewicht van de brandstof moet meetrekken. Ik weet dat het hier maar om een beperk gewicht gaat maar toch.
     
  8. Mijn meter gaat altijd sneller zakken als hij over de helft is
    Maar qua gedachte niet zo gek want gewicht van de auto is lager dan met een volle !
     
  9. Heb hetzelfde gemerkt. Ach, zolang de :focus: maar lekkere rijdt :mrgreen:
     
  10. Klopt helemaal.
     
  11. Uuuh... een lichtere auto ..... hoger verbruik....... ??

    Misschien ook afhankelijk van de vorm van de tank? Ik heb werkelijk geen idee anders.
     
  12. 3000k gereden met een nieuwe focus? doe je snel;)


    Mijn vorige focus liep altijd sneller als de meter nog een kwart aangaf. Dus zou me niks verbazen.
     
  13. #73 McGyver, 4 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 feb 2011
    Nog een manier om zuiniger te rijden: HHO Bi-Fuel Systeem
    Ik geloof er alleen geen fl!kker van.
     

Deel Deze Pagina