1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Zoemendachtig geluid ST!

Discussie in 'Performance' gestart door Debolle ST, 30 mei 2010.

  1. Goed en nu een minder bericht voor een ieder die dit probleem nog niet heeft gehad :(

    Een aantal weken geleden maakte Dimitri zich zorgen over een tikkend geluid welke nogal duidelijk hoorbaar was uit het vooronder. Na wat geluidsfragmenten en de eigen ST beluisterd te hebben heb ik en een andere met mij Dimitri gerustgesteld met de mededeling dat ook ik/wij die geluiden heb(ben) en dat deze toe te schrijven zijn aan de injectoren en niet aan een mogelijk probleem met het oliefilterhuis.

    Tot zover geen probleem. Maar helaas nu een aantal weken en een vervanging van het oliefilterhuis verder moet ik deels op mijn woorden terugkomen. Het getik is deels toe te schijven aan het geluid van de injectoren, maar nu mijn oliefilterhuis is vervangen moet ik heel eerlijk zijn en zeggen dat het getik vele en dan bedoel ik echt vele malen minder hoorbaar is.

    Nu de hamvraag is dit getik dan toch een begin van een probleem met het oliefilterhuis :confused:
    Ik hoop voor jullie dat ik er ver naast zit, maar ik ben toch een beetje bang dat dit geluid:

    een slechte voorbode is :nocheer:

    Ik wil met dit verhaal geen paniek zaaien het is meer een zaak van luister goed naar je ST, het oliefilterhuis probleem kwam mij ook nogal rauw op mijn dak vallen ;)
     
  2. :eeek: :eeek: :eeek:

    Joost ik wacht het maar gewoon af denk ik... Ik ga ook niet preventief deze reparatie laten doen. Ook probeer ik me geen zorgen te maken, maar hou het zeker in de gaten.
     
  3. Highly interesting! *rent naar buiten*
    Alleen maar zacht getik van kleppentrein en iets wat idd. op injectoren lijkt en een licht gezoem van de dynamo. :cheer:
     
  4. Kom toevallig dit topic tegen en zit wat te lezen... laat de mijne nu op 53.000 staan... betekent dit dat ik bij 8000km per jaar dan ook aan de beurt ben dit jaar....?

    (ja mooi he, dat is exclusief mijn km op de motor waar ik dagelijks het hele jaar door zoveel mogelijk mee naar het werk ga)

    Ga ik dan wel zelf doen trouwens. Heeft iemand tips?

    Oh en als er zoveel mensen zijn die hier tegenaan lopen, dan wordt het tijd om de pechgevallen te bundelen en Ford NL collectief te benaderen naar mijn idee :badgrin:
     
  5. @joost: lees nu je bericht van 14 februari. Het tikken van de injectoren heeft echt totaal niets te maken met de olie(filterhuis) in de auto. Laat staat dat het door het euvel komt. Gelukkig niet, want als olie wel in de cilinder komt dan staat je auto behoorlijk performance blue rook te paffen!!!

    Ik tuf al 60k km met (af en toe) het geluid van tikkende injectoren. Dus dan doet de voorbode zich wel erg lang voor. (klopt af)
     
  6. Nee dat klopt Chris maaaaaaar, het geluidsfragment laat meer horen dan alleen het tikken van de injectoren. Het tikken van de injectoren overstemd de boel een beetje waardoor andere geluiden niet echt opvallen.

    Mij viel het in eerste instantie ook niet op en de geluiden welke bij mij onder de motorkap vandaan kwamen horen, of hoorde moet ik eigenlijk zeggen, ongeveer hetzelfde aan als het geluidsfragment van Dimitri. Als ik de ST nu beluister klinkt deze veel rustiger en zijn er minder tikkende geluiden hoorbaar buiten de injectoren om en de motor loopt ook in koude toestand mooier rond zal ik maar zeggen. Zodra de motor warm is lijkt het verschil nog groter te zijn dan in koude toestand.

    Nogmaals ik wil geen paniek zaaien, het is een constatering ;)
     
  7. Al wat op papier gezet voor onze "vrienden"?
     
  8. Heb ik nog niet gedaan Barry, deze week is buiten verwachting druk zodoende heb ik nog geen tijd gehad. Misschien dat ik dit weekend iets zinnigs op papier kan zetten ;)
     
  9. Ben benieuwd wat je gaat schrijven Joost! Maarr vrij vertaald kan je net zo goed in de brief zetten:

    [​IMG]
     
  10. :schater: bij deze heb ik dus vast een aanzet :rofl:

    Overigens verwacht ik er niet te veel van, maar nooit geschoten is altijd mis ;)
     
  11. #131 BarryST, 18 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 feb 2011
    @ Chris :lol!:

    Dit stukje komt van de site van Ford.nl:
    Gaat wel over naderhand gemonteerde onderdelen maar de productieonderdelen zouden dezelfde afwerking moeten hebben;)
     
  12. Ford onderdelen ja, maar het oliefilterhuis is een Volvo onderdeel :schater:
     
  13. #133 BarryST, 19 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 feb 2011
    Heb je idd gelijk in maar Ford staat er wel garant voor, zou je zeggen;)
     
  14. Lijkt me wel, toch?
     
  15. Op een ander topic vroeg Kludrex zich af of bij hem het oliefilterhuis al is vervangen of niet en hoe je dat kunt zien.

    Dat is een goede vraag! Iemand hier enig idee hoe je het nieuwe type kunt herkennen?

    Ik ga de mijne, de originele nog, in ieder geval preventief vervangen vóórdat mijn kmteller de 60.000 raakt..
     
  16. #136 Kaz, 18 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2011
    Ja, je kunt het zien aan zowel Finis code op het filterhuis als aan het deksel van de behuizing waar het membraam in zit. Bij de upgraded versie zit aan de achterkant van dat deksel een soort inkeping.

    Zie hier: http://www.fordstownerssa.co.za/forums/viewtopic.php?f=2&t=28858

    en hier: http://www.fordstownerssa.co.za/forums/viewtopic.php?f=2&t=22930

    De Finiscodes zijn:
    Oude Finis code 1370976
    Nieuwe Finis code 1511222

    Vergeet ook niet om de slang die terug loopt naar het blok mee te vervangen! Die is vaak poreus/bros. Die nieuwe is van siliconen-achtig spul. Als je 'm vervangt, kijk dan ook even of die afvoer richting blok goed open is. Ik heb wel eens ergens gelezen dat de problemen deels veroorzaakt worden omdat die afvoer (deels) verstopt zou raken.
     
  17. Kan je dit makkelijk zien als die nog ingebouwd is? Zo te zien moet je van onder de auto kijken...
     
  18. Ja, dat kun je vrij makkelijk zien. Oliefilterhuis zit aan voorkant van t blok, dat klepje waat t membraam onder zit, zit aan de rechterkant. Als je het standaard luchtfilter nog hebt weet ik niet of je het goed kunt zien, mogelijk moet die even uit de weg. Als je een Cold Air Intake hebt kun je er langs kijken, of als je een DS inatke hebt zit 'ie zelfs vrij in het zicht.
     
  19. #139 Iodokus, 18 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 nov 2011
    Met een goed lampie erop is het wel te zien. Als je voor je auto staat zit het oliefilterhuis linksvoor. Het kan zijn dat je eerst de nodige slangen opzij moet duwen, maar het is van bovenaf zichtbaar ;)


    Edit: ik was weer eens te laat met het antwoord zie ik al :mrgreen:


    Ik vrees wel dat er een aantal enquête invullers van plaats moeten gaan wisselen als ik de berichten zo lees :(
     
  20. Bedankt ;) Ik dacht dat dat zwarte gedeelte de onderkant was. Heb nog een standaard filterhuis dus daar zit ie naast... ok, ik ga kijken.
     

Deel Deze Pagina