1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Zoemendachtig geluid ST!

Discussie in 'Performance' gestart door Debolle ST, 30 mei 2010.

  1. Daar gaat Ford echt niet aan beginnen, voor Ford blijft het een auto van de rond 5 a 6 jaar oud. Dat ze fouten gemaakt hebben zullen ze vast wel weten, maar de klant tegemoet komen???
     
  2. Hahaha, Ford en coulance.... Je lijkt wel een komiek! ;) Al zou elke Focus ST het hebben (en daar komt het wel zo ongeveer op neer), dan zullen zo nog zeggen: hebben we nog nooit meegemaakt dit.... Jammer maar helaas. Alleen als het de veiligheid in gevaar brengt (zie bv de slang van de stuurbekrachtiging bij de ST) ondernemen ze actie. Ik wist het van te voren dankzij dit en het Engelse forum, dus ik begin nergens aan wat dat betreft. Ford mag doen waar ik geen tijd/zin in heb, verder verwacht ik helemaal niets van ze. Maar zo is het bij vrijwel elke fabrikant, dus dit is net alleen des Fords, of de schuld van de dealer.
     
  3. Helaas zal Ford nooit afkomen, toch ga ik en waarschijnlijk uit naam van vele ST rijders, Ford aanschrijven al is het maar om mijn frustratie over deze problematiek van mij af te kunnen schrijven ;)

    Zodra de :st: terug is, gemaakt en wel en voorzien van rekening, klim ik in de pen. Ik zal een ieder op de hoogte houden via ons mooie forum :lol:
     
  4. :thumbs: Joost. Denk aan je bloeddruk he ;)
     
  5. Schrijven is net als auto rijden voor mij, ik word er lekker rustig van :schater:
     
  6. Ik heb Ford toen ook aangeschreven, kreeg idd als antwoord dat het geen bekend probleem was, en dat bij een auto van zo'n 5 a 6 jaar oud best wat kapot kan en mag gaan.
    Ondanks ik ook graag een ander antwoord had willen hebben snap ik Ford best wel, ze kunnen natuurlijk geen levenslange garantie geven, en het product heeft toch 5 a 6 jaar goed gefunctioneerd.

    Maarneemt niet weg dat het zuur is
     
  7. Nou, de wet denkt daar eigenlijk heel anders over. Die stelt dat je van een product mag verwachten dat het gedurende de levensduur normaal blijft functioneren. Kijk, dat je voor slijtageonderdelen daar natuurlijk geen aanspraak op kan maken snap ik. Maar een oliefilterhuis? Kom nou, dat moet gewoon de levensduur van de auto mee kunnen gaan. En die is langer dan 5-6 jaar. Wij 'vergeven' onze Heilige Koeien (en de fabrikanten ervan) gewoon te veel.
    Bij mijn vorige auto (Celica), zat een batch met niet zo lekkere motorblokken. Die beginnen vanaf zo'n 100.000 km ineens veel olie te gebruiken. Dan ben je meestal wel ruim uit je garantie. Maar Toyota heeft zelfs blokken die 6 jaar oud waren kosteloos vervangen. Dus het kán ook anders. Het is maar of je voor je product staat of niet...
     
  8. Bovenstaande is idd het geval. Alleen in hoeverre je hierbij gebruik kan maken mbt tot een auto :weetikniet:

    Ford.nl zal het ten alle tijden op verkeerd gebruik gooien. Gaan trappen met koude motor bijvoorbeeld. En zie dat maar eens te weerleggen;).
    Wat wel zou kunnen is bijv een brief sturen met alle kentekens van de auto's die hetzelfde probleem ondervonden. En als iedereen dat tegelijk doet......
    Het word dan voor Ford.nl een stuk moeilijker om te zeggen dat het incidenteel is;)

    Overigens moet je, om aanspraak te maken op deze "garantie", naar de verkopende partij.
    Lees hier er meer over.

    Overigens, ben ik het volledig met je eens dat een oliefilterhuis zeker een "auto-leven" lang mee moet kunnen gaan;)
     
  9. De bewijslast ligt andersom. Ford (of de verkopende partij in het algemeen) moet aantonen dat jij de auto verkeerd gebruikt (hebt). Da's een groot verschil.

    Ik heb ook geen idee in hoeverre je dit bij een auto gebruiken kan. Je zou het eens moeten vragen aan een op juridisch gebied, met name consumentenrecht, goed onderlegd iemand.
     
  10. Volgens mij is dat alleen van toepassing tijdens de "normale" garantie periode.
    Daarna ligt de bewijslast bij de gebruiker(s).
     
  11. Is dat zo? Dat zou heel krom zijn. 'Gewoon' recht werkt toch ook niet zo?

    Kan ik overigens sowieso wel shaken met (net niet ;) ) 300pk tuning... Dus als er iets dergelijks gebeurt op motorisch gebied zal ik m'n verlies moeten nemen. Of het er nu mee te maken heeft of niet.
     
  12. Knoop me er niet op vast, hoor;)
     
  13. Hahaha, dat zal ik niet doen hoor! Same here...
     
  14. Kunnen de mensen die een geklapt membraam hebben gehad zich herrineren hoe dit in gang is gezet?
    Ik had vandaag namelijk een probleem met mijn olietemp en druk en ik hoop niet dat dat een voorbode is.........
     
  15. Dat is gewoon een 'electrisch' spook Barry. Ik ga niet zeggen dat alle ST's het hebben, maar wel heel veel.
     
  16. Barry,

    In tegenstelling tot vele andere heb ik totaal geen voorbode gehad, of deze is mijn totaal niet opgevallen. Ik kwam vorige week thuis uit mijn werk niets opvallends aan de ST, gaan rare geluiden en geen problemen zichtbaar op de meters , helemaal niets. Nog geen 3 kwartier later start ik de ST, motor nog warm en toen was het direct mis, het geluid van de eerder geplaatste video was toen gelijk hoorbaar :(

    Overigens heb ik de ST weer terug totale kosten € 623,- :nocheer:
     
  17. Oke, geen voorbode. Dan gaan we toch maar voor het spook ;)

    Lekker dat je de :st: weer terug heb maar €623 is wel ff een rib en een nier :(
    Was dat puur en alleen voor het vervangen van het oliefilterhuis?
     
  18. Het oliefilterhuis (€ 238) + arbeidsloon :nocheer:
     
  19. :nocheer:

    Maar deze heb je nu gehad!
     
  20. lol jezus wat een geld
    *doet het wel zelf als het zover is*
     

Deel Deze Pagina