1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Zoemendachtig geluid ST!

Discussie in 'Performance' gestart door Debolle ST, 30 mei 2010.

  1. Goeie tip man... de vraag is alleen: is de Ford dealer blij als ik met deze spullen aan kom kakken... ik vermoed van niet, en dan worden er zeker 4 à 5 montageuren gerekend ;)
     
  2. hmm...kan zijn maar het is een Volvo onderdeel en die hebben zij ook niet op voorraad dus je kunt het gewoon vragen zo van ik heb 'm al liggen...

    Of wat dacht je hier van: je kunt ook naar een Volvo dealer gaan?...:dance:
     
  3. Ik zal het vragen, maar ik ga er van uit dat ze bij de Ford-dealer ook iets op de onderdelen verdienen, vandaar... Overigens zijn deze spullen bij de Volvo dealer toch ook duurder dan bij die stunter.

    Ik moet ook nog steeds kijken welk oliefilterhuis ik er in heb zitten... bijna 100% zeker dat ik de oude heb. Kleine kans dat ie voor de 60k al is vervangen. Dit moet ik dus als eerste doen ;).
     
  4. De dealers doen soms maar wat. Bewijs hiervoor is dat ik (ook op dit forum) rekeningen voorbij heb zien komen vanaf ongeveer 340 tot 640 euri...
    Zulke grote verschillen, dat klopt gewoon niet.

    Is denk ik te wijten aan het Duratec/Volvo blok. En verwijderen originele luchtfilter kan lastig zijn maar dat hield mij niet langer op dan 15 minuten. (en dat voor de eerste keer...)

    Ken je niet iemand die het kan doen? Ik ga bijvoorbeeld voor een APK naar een merk-onafhankelijke garage (die ik al zeer lang ken). Sleutelen aan een ST is natuurlijk voor een beetje monteur ook een leuk verzetje ;)
     
  5. #165 jepege, 1 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jun 2012
    VERKOCHT: Oliefilterhuis verbeterde type, interesse?

    VERKOCHT!

    Wegens overcompleet heb ik over een nieuwe verbeterde oliefilterhuis voor redelijke prijs.

    iemand interesse?
     
  6. Nou ik heb ook het membraam kapot dit gebeurde bij 151.000km

    Nou was mijn vraag of je nog wat meer moet doen?
    Of is het alleen een kwestie van de oliefilterhuis vervangen?
    Of is het ook beter om gelijk de oliekanalen te checken?
     
  7. Vooral NIET doorrijden, en als het echt niet anders kan, dan oliepijlstok eruit en voor mijn part de oliedop los want de veel te hoge carter druk die ontstaat moet eruit anders gaan je keerringen kapot en dan heb je een hele dikke vette reparatie te doen....

    Misschien vor zekerheid oliekanalen reinigen, daar zal vast wel spul voor zijn. Ff een specialist raadplegen...
     
  8. Ok, inmiddels loopt die weer.
    Ik heb hem op reiniger erbij laten lopen na vervanging speciaal spul om de oliekanalen te reiningen.
    Heb ook de gemodificeerde oliefilterhuis gemonteerd van Volvo en de oude open gehaald om te kijken wat er nou kapot was.
    Er zat een klein scheurtje in het membraam, dat hadden ze ook wel anders kunnen maken had een hoop ellende bespaart.

    Ik was totaal nog geen €250 kwijt en gelijk castrol 0w40 er in gedaan.

    En voor de mensen die het ook willen, als je een oliefilterhuis bij volvo besteld de gemodificeerde zit ook al een oliefilter in.
     
  9. Mooi man!:thumbs:
     
  10. Beter... Wat is dat voor spul? Doe je er in voor de nieuwe olie, neem ik aan?
     
  11. Van Forte motor flush.

    Had er nieuwe olie opgedaan geen castrol en een immitatie filter en toen volgens voorschrift van Forte laten lopen een poos.

    En toen de Volvo oliefilter erin en Castrol 0w40

    Of het ook echt helpt weet ik niet want in de motor kan ik het ook niet zien.
     
  12. Nou, ik hoop dat het de boel een beetje schoongespoeld heeft. Die rotzooi schijnt een van de hoofdoorzaken te zijn van het scheuren van je membraan...

    Ik heb sinds de laatste oliewissel (niet vanwege bovenstaande hoor, maar misschien helpt het hier ook wel bij), een magnetische olieplug. Houdt, als het goed is, alle metaalslijtdeeltjes in z'n greep ;).

    Zie: http://www.drainplugmagnets.com/
     
  13. Misschien een tip voor de mensen waarvan de membraam geklapt is om de nokkenaskeeringen te checken na een x aantal km

    Heb gister mijn distriebutieriem vervangen en toen zag ik dat ik bij de beide nokkenas keeringen lek waren.
    De distriebutieriem zat ook al onder de olie en begon al iets te scheuren.
    Dus ik heb geluk gehad.

    En heb dus nu alles compleet vervangen incl keeringen.

    En hou in de gaten de de nokkenas tandwielen spieloos zijn en je eigenlijk speciaal gereedschap nodig heb om de nokkenassen vast te zetten.
     
  14. Voor degenen bij wie deze reparatie er aan zit te komen of nodig is... hopelijk niet natuurlijk ;)

    Verbeterde versie:
    http://www.autospecialists.co.uk/AS-Performance-2-pce-breather-system-for-RS--ST-Product-1127.html

    Mooi dat je dat zelf kan :thumbs: Bij hoeveel km moet dit gebeuren bij een ST? Hoe kan je zien of de keerringen lekken, kan je daar makkelijk bij?
     
  15. Bij de ST officeel 200.000km of 10 jaar.

    Je kunt wel kijken of de keeringen lekken dan moet je de complete boven duratec kappen eraf halen.
    En dan kun je de tandwielen zien zitten en kun je aan de achterkant van de tandwielen kijken of daar olie zit dan zijn ze lek.
     
  16. Thanks, dat duurt nog wel ff. Dan heb ik hem allang verkocht :-). Ik zal binnenkort eens kijken onder de kap... kan geen kwaad.
     
  17. Goed, sinds vandaag ben ik dus aan de beurt voor het laten vervangen van het Oliefilterhuis. Kwam bij mijn schoonouders aan en ik stop wil de auto uitdoen en hoor ineens een luid gesis, en aangezien ik al verschillende topics heb gelezen hier op het forum wist ik al gelijk hoelaat het was. Dus kap los gedaan motor laten draaien en het gesis was goed te horen, toen de olievuldop eraf gehaald en er kwam behoorlijk was lucht uit en geluid was weg, dop erop en het geluid was er weer.

    Dus nu maar eens kijken hoe duur dit ongeveer gaat kosten. Iemand nog een leuk adresje in de buurt van Arnhem? Kan het wel bij de dealer laten maken, maar die zullen wel de hoofdprijs vragen. Ben ook al bij de Volvo dealer geweest die wouden het opzich wel doen, maar hun weten niet wat het artikelnummer is en de andere materialen die ze nodig hebben om het filterhuis te vervangen, aangezien dit allemaal via het chassisnummer gaat.
     
  18. Kijk eens bij de Ford dealer in Zevenaar, Auto Martens. Meestal wel goede prijzen en service is daar sowieso goed!
     
  19. Ik ben benieuwd naar de prijs mocht ik ook ooit aan de beurt zijn.
     
  20. Wat veroorzaakt eigenlijk de lekkende keringen?
     

Deel Deze Pagina