1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Zoemendachtig geluid ST!

Discussie in 'Performance' gestart door Debolle ST, 30 mei 2010.

  1. Nee hij is al gemaakt ;)
     
  2. Oké dan, ik moet zeggen dat de kosten me dan behoorlijk meevallen ;)
     
  3. Oplossing ben je in principe zelf: NIET gassen met een koude motor. Gassen + koude motor = hoge druk = BENG! ;)
     
  4. Daarom rij ik hem ook altijd warm voordat ik ga gassen mja kan nou eenmaal gebeuren!
     
  5. En nog harder stampen en het is KRAK in je cilinderwand :middelvingers:

    :jerry:
     
  6. Oud draadje, maar voor mij helaas nu van toepassing. Vandaag ging ik mijn auto ophalen bij een schadeherstelbedrijf (geen blikschade, maar nieuwe sloten er op) en toen ik mijn motorkap open maakte hoorde ik dat geluid. Nu kijk ik niet zo vaak in 'der motorraum' als de motor draait, maar je hoort het ook zachtjes als de kap dicht is. En het is me nooit opgevallen. Morgen ga ik de oliedop voorzichtig open en luisteren of hij dat ssssssshh-geluid maakt.

    Ik heb heel dit draadje gelezen en toen las ik ook over het warm rijden en volop gas geven dat dit weleens de oorzaak zou kunnen zijn. Zelf rij ik de auto altijd warm, maar helaas hebben ze met mijn auto moeten rijden om de sleutel in te leren. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de persoon er in reed niet warm heeft gereden... Dus ik ga morgen ook langs om te vragen wie er mee gereden heeft.
    En anders ga ik gelijk naar de dealer...
     
  7. :nocheer: Ik hoop niet dat het idd membraan in het oliefilterhuis is, maar gezien je omschrijving ben ik bang dat ook jij één van de slachtoffers bent geworden van dit fenomeen :(
     
  8. Dat klinkt niet goed.... :nocheer:
    Ik heb nog wel een tip: vervangen kan evt. zelf en als ik het goed begrepen heb: bij Volvo is het onderdeel (je hebt een nieuw oliefilterhuis nodig) goedkoper dan bij Ford. Ik heb wel eens ergens een 'how to' gezien en ook onderdeelnummer is wel te achterhalen.

    Ik zit echt te wachten tot het moment dat 'ie bij mij ook gaat....
     
  9. #49 dimelot, 12 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jan 2011
    :cheer: Goed nieuws :cheer:

    Ik ben vanochtend allereerst naar het schadeherstelbedrijf geweest. Degene die in mijn auto heeft gereden is ook een liefhebber van auto's. Omdat ik had gezegd dat ze niet met mijn auto zomaar mochten rijden hebben ze extra opgelet om voorzichtig te doen met mijn auto. Ze hebben niet met een koude motor de turbo belast. We hebben een 20 minuutjes gepraat met elkaar en het gaf me een goed gevoel dat ze de waarheid spraken.

    Dus op naar de dealer. Ik kon gelukkig terug bij Ardea Rotterdam Noord en 2 monteurs keken en luisterde gelijk naar mijn motor. Wat bleek? Het is het normale geluid van de motor. Het geluid wat je hoort is niet helemaal gelijk aan het filmpje in dit draadje, maar het leek er wel op. Zoals ik al had aangegeven kijk ik niet zo vaak onder de motorkap met een draaiende motor en had dus ook geen idee hoe de motor 'standaard' klinkt.

    Maar ik ben blij en het scheelt weer een hoop duiten.

    Btw er was ook een leuke bijkomstigheid. Er stond daar een RS500. :kwijl:
    [​IMG]
     
  10. Dim, je gaat toch niet serieus denken dat van 1 stukje rijden door iemand anders de ST gelijk stuk gaat? :think:
    Ook voor een monteur cq chauffeur is hun RBW heilig. Dus als hij hard heeft gereden zal dat allemaal wel meevallen.
     
  11. @XR5Turbo aka Chris: ik denk niet dat hij na één keer kapot kan gaan, maar als hij hem bijvoorbeeld koud tot 7.000 toeren heeft getrokken oid dan denk ik dat wel..
    Maar gelukkig is er volgens de dealer niets aan het handje :cheer:
     
  12. Klopt, ik hoorde van de verkoper dat die deze week wordt afgeleverd (aan een jongen van 20...) :shock:
     
  13. En ik hoorde dat hij het geld nog bij elkaar moest sprokkelen :nocheer:
     
  14. @dim: gelukkig dat er niks aan de hand is. Alleen ik heb een aversie tegen de directe ongegronde negativiteit tegen monteurs.

    Jongen van 20 is opzich raar maar dat gebeurd vaker dan je denkt. Maar als dat echt zo is dat die jongen er geld voor bij elkaar heeft moeten sprokkelen om die RS500 te kunnen kopen vind ik dat persoonlijk niet heel erg handig.
    Toen ik nog bij een leasemaatschapij werkte van een ander duits merk heb ik zoveel te maken gehad met jongelui die dikke auto's kochten cq financierde. Op zich niks aan de hand, totdat ze een huis wilden gaan kopen..... :neu_ugly:
     
  15. :cheer: Klinkt beter :thumbs: wel even in de gaten houden zou ik zeggen ;)
     
  16. Paniekzaaiert!!!
     
  17. Je zal me zeker niet horen zeggen dat elke monteur niet voorzichtig is met 'onze' auto's. Maar ik denk dat de gemiddelde forumbezoeker veel zuiniger is op hun auto dan de gemiddelde monteur die een proefrit gaat maken. Dit is misschien een vooroordeel, maar er zijn voorbeelden genoeg te vinden.

    Gisteren is mijn auto bij de dealer geweest, maar ik controleer toch altijd eventjes de km standen (voor en na de onderhoudsbeurt).
     
  18. Ik had nog wel willen zeggen, dat de motor standaard al een licht zoemend geluidje produceert. Dynamo, stuurbekrachtigingspomp etc. zijn daar m.i. verantwoordelijk voor. Ik heb ook wel eens gehad dat ik dacht: hmmmm, het zou toch niet?
     
  19. Ik wil geen Mondeo motor erin hebben. :baeh:
    En met al die verhalen word je wel een beetje paniekerig.
     
  20. Je hebt groot gelijk dat je het even heb laten nakijken. Beter safe then sorry.

    Ik moet zeggen dat ik, nu mijn auto getuned is met DC, aanrader by the way :), ik nóg beter oplet of alles goed op temperatuur is.
     

Deel Deze Pagina