Motorstoringslampje begint te branden, weet niet of het ermee te maken heeft want ben op me werk. Laat nog weten
Zojuist bij de dealer geweest! Heeft inderdaad met elkaar te maken.. Op het oliefilterhuis zit ook de toevoer voor het inlaatspruitstuk waardoor het benzinemengsel niet goed was. Zo stond het op de uitdraai die ze ervan gemaakt hadden.
Als het echt een aanwijsbare technische tekortkoming is, die je eventueel kan onderbouwen met documenten van meerdere gedupeerde of een deskundige zullen ze 100% moeten vergoeden. Dus ik zou zeggen voer de druk op, met nette juridische documenten. Ik verwacht dat Ford NL dan wel wat harder zal lopen en een tegemoetkoming zal bieden. Als ze de druk voelen worden ze opeens heel coulant (praktijk ervaring met Ford Nederland).
Lampje hoort er inderdaad bij, maar als ik jou was zou ik er geen km meer mee rijden! De kans is groot dat je veel meer schade aanricht. Ik heb trouwens toen wel coulance gehad van Ford NL. Mijn dealer heeft dit geregeld
Hebben ze al een indicatie gegeven wanneer het onderdeel beschikbaar is? Misschien kunnen ze een leenwagen meegeven?
Op o.m. het duits forum gelezen dat ook diverse oliekeerringen (o.a. bij de nokkenas) de geest kunnen geven als je te lang ermee doorrijdt. Dat zouden de heren technici daar toch moeten weten. Maar misschien is dat specifiek voor de Volvo-motor (lijkt me overigens sterk) en aangezien het jammer genoeg (te) vaak voorkomt dat een Ford-dealer niet echt kaas gegeten heeft van de Volvo-motor zou dit foutief advies door hun gegeven kunnen worden. En als de dealer blijft zeggen kan geen kwaad, wel zwart op wit laten zetten. Dan hebben ze geen poot om op te staan als het misgaat.
Dat klopt! Mijn membraam was geknalt in Italie, tja wat moet je dan. Heel voorzichtig terug rijden en geen turbodruk opbouwen. Een 1500km gereden met gemiddeld 100km/h. Voornamelijk s`nachts dus de motor weinig belast. In Nederland het oliefilterhuis vervangen en een week later kon ik terug voor de nokkenaskering die lekteEn die rekening was echt niet leuk meer. Die kering is dus alleen te krijgen met het tandwiel eraan,gelijktijdig moet ook de distributie en spanrollen etc vervangen worden. Zoals ik al zei, rij geen meter meer!
Bedankt hiervoor, zal het verhaal morgen voorleggen aan de dealer! Proberen zwart op wit te krijgen dat hun alle verdere kosten vergoeden, hun chefnonteur zegt namelijk dat het niet veel kwaad kan om hiermee door te rijden!
Zeg maar tegen hem dat ie een opfriscursus kan gebruiken. Laat hem maar Ford Köln bellen, daar zullen ze hetzelfde zeggen (hopelijk ).
Bizar, ben van plan om nog voor mijn vakantie een ST te kopen... Moet er niet aan denken dat het me gebeurt terwijl ik onderweg ben. En er is een aanpassing hiervoor doorgevoerd sinds 2008?