1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Update 10-2! Bluefin Stage 1, Na 4500 rpm zakt turbodruk??

Discussie in 'Performance' gestart door Vlugge Jaapie, 28 dec 2011.

  1. Grotere downpipe zorgt ook voor minder tegendruk, en de kn filter werkt echt!
     
  2. Ok Luchtfilter kan iets doen dus...en voor die paar tientjes is het wel iets om aan te passen.
    Verder is het niet iets waar in me erg aan irriteer. Maar als die alerter wordt zou dat wel lekker zijn ;)

    @Sbro,

    Ik kan de luchtfilter wel eens nakijken maar als het goed is hebben ze daar met de grote beurt een nieuwe in gezet...en das nog geen 6000km geleden...;)
     
  3. Als het goed is dan doen ze dat idd........maar je moest eens weten hoevaak het wordt ''vergeten''
     
  4. Die van kn kun je om de x aantal km zelf reinigen en opnieuw olien.
     
  5. Vandaag nog ff gereden en ik moet zeggen geen centje pijn meer...:dance:

    Niet te geloven....2 tussensprintjes gedaan 100-160 kwamen beide op 6.6 uit zelfs...hoe precies dat is op stopwacht met telefoon valt te betwijfelen maar hij haalt de normale prestatie's die je verwachten mag van een BF stage 1 tuning gewoon.
    Super blij dat het nu goed lijkt en ik heb het idee dat het puur aan de brandstof heeft gelegen...Ik zeg dat wordt BP Ultimate voortaan. :rock:

    Ook voor het eerst in de 1 en 2 vol weg kunnen trekken....Wat een power...:kwijl:
     
  6. Update:

    Nadat ik twee weken geleden onverricht ter zake weer naar huis kon omdat Bollen de Bluefin handset niet binnen had zoals de afspraak was, en was vergeten/het fatsoen niet had mij af te bellen. Vanochtend contact gezocht omdat in 2 weken niks gehoord had op mijn verzoek te bellen als de Bluefin handset binnen was.
    Tot mijn verbazing zij Wouter dat hij ze had en dat ik eventueel meteen kon langskomen om het over te zetten.
    Gelukkig had ik tijd dus ben ik meteen die kant op gegaan.
    Eenmaal daar moest eerst de standaard ECU weer op de ST gezet worden. Dit gebeurde zonder problemen. Vervolgens de standaard ECU op de handset van Bluefin gezet om daarna de ST de stage 1 tuning te geven.
    Zonder enig probleem, zonder foutmelding en in tegenstelling tot de vorige keer binnen een minuut of 7 t.o.v. 5 kwartier toen het vanaf de pc van Bollen gebeurde.
    Uiteraard was ik blij en opgelucht dat alles verliep zoals het hoort. Het geeft toch geen fijn gevoel als er foutmeldingen tevoorschijn komen hè :nocheer:.
    Toen de rit naar huis, met de originele tuning van Bluefin en de handset met boekje en dvd op de passagiersstoel.
    Voor mijn gevoel toch een andere map dat wat er op stond...Dit voelt veel beter...geleidelijker maar toch krachtig.
    Mijn gevoel was dat de auto minder snel was dan met de map die er eerst op stond. In tegenstelling tot wat Bollen verklaarde heb ik het gevoel dat de eerste map die op de auto stond veel agressiever was, je voelde als je het gas in trapte eerst een halve seconde weinig waarna de turbo er vol in knalde en de auto er vandoor ging. Nu voel je een veel geleidelijkere opbouw van het vermogen en ook vanaf het moment dat je gas geeft gaat de auto er hard vandoor. Dus niet het gevoel dat de turbo echt moet opspoelen en dan pas erin komt maar meteen respons op het gaspedaal en binnen 0.5 seconde opbouwend de volle power erop.
    Erg benieuwd ben ik vrijwel meteen doorgereden naar dat maatje van me met z'n Octavia RS om nog eens wat sprinttijden te meten omdat ik het gevoel had dat hij toch wat had ingeleverd qwa acceleratievermogen. Wat overigens helemaal geen probleem zou zijn, want ik wil gewoon de normale Bluefin map en geen aangepaste/oude/eigengemaakte map van Bollen.
    Na wat tussensprintjes blijkt de auto minimaal net zo snel en onder in de toeren zelfs nog wat beter.
    80/120 in 4/5 3.7/4.6-4.7sec.
    100/160 in 4 6.6sec.

    Ik ben blij dat het geregeld is. Heb er nou ook echt een goed gevoel over, de auto rijdt echt super nu.
    Wat Bollen Racing voor map op mijn auto heeft gezet in eerste instantie durf ik niet te zeggen. Hij verklaarde me dat er gewoon een Bluefin stage 1 map op stond maar ik betwijfel dit.
    Erg netjes is de afhandeling niet gegaan maar dit baseer ik vooral op het niet nakomen van de gemaakte afspraken. Eenmaal daar ging het opnieuw programmeren zoals het hoort.

    Jullie allemaal bedankt voor de feedback en hulp! Top!!
     
  7. Dat zijn de betere berichten. Mooi dat het is opgelost, auto voelt minder snel als in niet de zet die je normaal kreeg. Dus je hebt nu gewoon lekker power over je hele toerenbereik? In elk geval zo lees ik het :)
     
  8. Mooi dat het nu wel allemaal goed is gegaan, nu lekker genieten van je :st: met Bluefin
     
  9. Ja klopt Godtoh,

    Het koppel komt er minder lomp in. Maar geleidelijker, dus beter voor de auto (naar mijn idee) en het rijdt gewoon fijner. Eerst was het gas...0.5 sec. wachten en bam een klap in de rug. Nu is het gas en meteen respons in de vorm een duw die iets gelijkmatiger is. Maar uiteindelijk is de versnelling over het hele toeren gebied minimaal net zo snel. Het voelt iets beleefder aan. :lol:

    Dit is toch ff wat anders dan een standaard ST, wat een power :kwijl: heeeurlijk.
     
  10. Tsjah lijkt mij ook beter voor je koppeling ed, geniet er lekker van :)
     
  11. Goed om te horen en wat Bollen betreft tja daar zal ik verder geen woorden meer aan vuil maken :nocheer:

    Nu snel contact opnemen met Jamie Turvey (jamie.turvey@superchips.co.uk) en hem vragen of hij zo vriendelijk zou willen zijn je de Stage1 remap (low torque) te mailen ;) Je krijg van hem of van één van zijn collega's wel te horen wat je precies moet doen, twijfel je stuur me dan even een PB.
     
  12. Kan je die tegenwoordig niet downloaden als je de handset hebt met USB aansluiting?
     
  13. Nope, althans voor zover ik weet. De map wordt nl. voorzien van je VIN code en het serienummer van je handheld. Om deze reden krijg je ook een aantal instructies van de dames en heren bij Superchips omdat ze een data file van je handheld nodig hebben. Aan de hand van deze gegevens krijg je de remap data opgestuurd die je vervolgens in je handheld kan laden met tussenkomst van de software welke je op je PC hebt geïnstalleerd. Dat laatste is voor een niet Windows gebruiker nog een aardige opgave :mrgreen:
     
  14. Iodokus,

    Bedankt voor de tip, die ga ik zeker een mail sturen. Het overzetten is echt een fluitje van een cent en zo gepiept. Dus zo'n limited torque map is wel interessant om op z'n minst te proberen...;)

    Dan krijg je dus 270pk en 400nm koppel?
    Zijn er ook uitdraaien van?
    Ik kan me voorstellen dat het koppel er wat geleidelijker in komt en misschien iets langer van kracht is dan bij de 435nm versie of hoe moet ik het zien?

    Wat betreft Bollen Racing, ik heb er m'n buik wel vol van.
    Wat ze in eerste instantie hebben gedaan is absoluut niet netjes. Hij wist donders goed dat ik een gewone stage 1 tuning wilde met de handset erbij. Waarom zou ik een alternatief willen?? Om € 50,- te besparen???
    Dit is uiteindelijk gewoon niet gedaan en via zijn pc een tuning geupload. Ik vermoed om die centen in z'n eigen zak te steken.
    Zelf ben je blij met je tuning en als 'leek' vertrouw je erop dat het goed is.
    Dat zal hij wel bij veel van zijn klanten proberen en degene die er niks van zeggen daar verdiend wat extra's op.
    Degene die hun onvrede uiten die geeft hij later alsnog de échte Bluefin stage 1.
    Even voor de duidelijkheid, dit is mijn gevoel. En waar rook is is vuur he ;)
     
  15. Niek ik denk dat je gevoel het bij het juiste eind heeft ;)

    Wat die grafieken betreft die zijn er ik heb ze ooit op één van mijn websites gezet kijk hier maar eens.
     
  16. Ziet er mooi uit die 400nm versie...Zeker in de winter is dit een betere optie lijkt mij. In de 1 en 2 kan je het dan toch vergeten om vol weg te rijden met 270pk/435nm en het zal de koppeling wat meer sparen.
     
  17. In de winter zeer zeker een aanrader en misschien nog beter terug naar de standaard Ford map zeker als het langdurig glad is zoals nu bijvoorbeeld ;)

    Maar hoe gek het ook mogen klinken ook in de drogere/warmere maanden is de remap zo gek nog niet, het rijdt iig een stuk rustiger. Met rustiger bedoel ik minder nerveus. De auto reageert gemoedelijker op aanrakingen van het gaspedaal, iets wat je passagiers zeker kunnen waarderen. Ook bij hogere snelheden voel je de kracht van het doortrekken veel beter omdat deze over een groter toerenbereik wordt uitgesmeerd.

    Het leuke is natuurlijk dat je zo af en toe kan wisselen. Het omzetten van de ene naar de andere map neemt hooguit 5 minuten in beslag ;)
     
  18. Ja precies....het uitsmeren van het koppel bereik is wel een pluspunt.
    Passagiers heb ik niet zo vaak...dus daar hoef ik het niet voor te doen...Ach het is een kwestie van proberen en ervaren...In ieder geval hardstikke bedankt voor je mening/hulp. Ik ga die Jamie binnenkort mailen dan kan ik het ondervinden ;).
     
  19. Graag gedaan hoor en succes, ik lees de resultaten wel weer ;)
     

Deel Deze Pagina