1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Update 10-2! Bluefin Stage 1, Na 4500 rpm zakt turbodruk??

Discussie in 'Performance' gestart door Vlugge Jaapie, 28 dec 2011.

  1. #1 Vlugge Jaapie, 28 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 feb 2012
    Best Focus rijders,

    Sinds kort ben ik in het bezit van een Focus ST.
    Motorische tuning is iets wat er in de toekomst wel zal gaan komen. Nu heb ik al verschillende topic's doorgelezen en kan zelf niet echt tot de ontdekking komen wat nou een betere tuning is Dreamscience of Bluefin.

    Ik ben dan ook erg benieuwd voor welke tuning jezelf zou kiezen, of waar je momenteel mee rond rijdt. En vooral ook waarom je deze hebt gekozen en waarom die dus beter is dan de andere?

    Ik ben erg benieuwd!

    Niek
     
  2. #2 Grey-ears, 28 dec 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 dec 2011
    Je vergeet een optie :)

    In mijn topic staat wel het een ander voor wat betreft de motivatie.

    Mountune.
     
  3. En custom (op maat)...
     
  4. @ John, Mounttune is toch niet verkrijgbaar in Nederland of vergis ik me?


    @Gijsbert, Costum tuning klinkt het mooist. Ik ben wel benieuwd waar dat dan kan en wat de resultaten daarvan zijn? Ook kwa kosten uiteraard. Verklaar je nader! :cheer:
     
  5. code red?
     
  6. Op volgorde van mijn keuze,

    Mountune
    Autotech. (gespecialiseerd in de Volvo motoren, en dus ook de ST motor)
    Dreamscience
    Bluefin

    en dan pas al het andere, ook de zogenaamde op maat tuning die in Nederland wordt verkocht.
     
  7. Enschede is voor mij net zover als brentwood :-), wie zegt dat het in Nederland leverbaar moet zijn, luxemburg en belgie kennen wel "filialen" maar eens per jaar naar de overkant is ook tof hoor.

    Lekker weekendje londen erbij en de auto "opgepompt" weer terug ;)
     
  8. @Johoo, heb je een link/adres van Autotech? Kunnen ze maps op maat maken, als ik bv een grotere turbo op de ST wil zetten?

    Heb zelf een bergje DS maps. Als je van beetje wisselen van tunes houdt, is DS erg leuk. En als je van een enorme trap in je rug houdt ook. Ze zijn niet zo van de behoudende maps, gewoon hup, maximale koppel eruit trekken ook al houdt die maar even stand en sloop je je koppeling ermee... :mrgreen: Maar hun ModX map vind ik zelf erg goed, ik rij er graag mee.
     
  9. @ Johan, waarom dreamscience boven bluefin?
    En een goed getunede custom map is beter dan een voorgeprogrammeerde map. Alleen ken ik in Nederland geen goede custom tuners (voor Ford).
     
  10. Auw dat doet pijn.
    En ik gebruik dreamscience/sct dus basis ,CAIS,grotere turbo ,custom enz. geen probleem
     
  11. @ John, een trip naar de UK is me iets te gortig. Ik wil het graag binnen de nederlandse grenzen laten doen.

    Kaz waarom heb jij niet voor Bluefin gekozen? Omdat je dan niet van map kan wisselen?
     
  12. http://atechmotor.com/

    de eigenaar is op verschillende engelse forums online onder de naam Peter75. Misschien dat je daar kan informeren of er ook een nederlandse of duitse leverancier is.

    JW racing in Uk is een dealer.
     
  13. Nog belangrijker is dat Dreamscience de betere map heeft voor de ST.
     
  14. Ik kreeg een DS handset bij de auto, vandaar. En het bevalt me prima. Toen ik de auto verder ging tunen kon ik voor een aantrekkelijke prijs nieuwe maps krijgen. Nu ik er mee track is wisselen van maps bijna een must. Na het voorjaar waarschijnlijk niet meer, omdat ik de koeling etc. zo aan ga passen dat ik ook met ModX kan tracken. Maar het blijft handig, voor als de auto voor onderhoud gaat bijvoorbeeld. Of bij bakken sneeuw.
    Als je voor outright snelheid gaat is DS denk ik beter dan Bluefin. Hoe het vanuit andere oogpunten is weet ik niet precies, en ik heb ook niet met Bluefin ST's gereden.
     
  15. Hoi Vlugge Jaapie,
    Mocht de mappings van DS je wel wat lijken EN wil je in de toekomst iets meer custom,dan kan ik je een Livewire aanbieden(zie pumaspeed) voor een leuke promo prijs.

    Ik hoor het wel.
     
  16. Kwa prestatieniveau zullen Mountune, de standaard DS-maps en Bluefin Stage 1 (zeker de limited-torque versie) niet veel voor elkaar onder doen.
    Ik ben tevreden met Bluefin en ik denk dat de negatieve verhalen erover nog te maken hebben met de oude versie van BF (2006). Sinds 2008 of zoiets hebben ze een verbeterde versie uitgebracht en ik vind het t.o.v. de stock-map een hele verbetering.
    In de tussensprints zit ik op RS2 niveau net als een :st: met Mountune en de 0-200 sprint in 23,5s spreekt voor zich en daarbij is ie buiten de map geheel standaard.
    Het is verder wel leuk dat je bij DS kunt kiezen uit 5 of meer maps, maar 1 goede is eigenlijk genoeg (maar je kunt toch kiezen uit 2 of 4 tunes).
    Bij DS heb je natuurlijk wel meer (toekomstige) mogelijkheden en je kunt het makkelijker doorverkopen.
    Ga volgend jaar een grotere IC en een Pipercross plaatsen, dus eigenlijk een do it yourself Mountune.
     
  17. @Fordron.

    En wat zien jullie dan als Custom?? Kan je dit eens omschrijven?
     
  18. Custom is een mapping speciaal voor de desbetreffende auto.
    Dit doormiddel van dataloggen en desnoods een vermogensbank(deze huur ik dan).
    De software die ik gebruik is van SCT en de mappings zijn direct in een X2(dsf3000) X3 of livewire te laden

    Als voorbeeld heb ik mijn Fiesta ST Turbo ,deze normaal atmosferische motor is nu een geblazen motor.
    Nu gebruikt hij een 1.5 of een 2.5 mapsensor in plaats van een 1 bar sensor.
    En grotere injectoren.
    Dit allemaal met gewoon de fabrieks ECU dus de mapping is behoorlijk custom.

    Toch stel ik elke fiesta ST turbokit nog af naar de wensen van de eigenaar.

    Maar de livewire kan ook gewoon de DS mappings bevatten(3 stuks).
     
  19. Ok, maar bij costum tuning heb je toch altijd een rollerbank nodig? Hoe kan je anders aan specifieke waardes van de desbetreffende auto komen? Die vervolgens veranderen en checken of alles loopt zoals het moet lopen?

    Hebben jullie ook de mogelijkheid om het koppel te verleggen bijvoorbeeld knijpen in de 1 en 2 om de koppeling te sparen?
     

Deel Deze Pagina