1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ST menu (en andere verborgen functies) activeren in de standaard Focus 3 teller.

Discussie in 'Handleidingen Focus III' gestart door JW, 26 apr 2015.

  1. #61 JW, 27 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 apr 2016
    Below the IPC configuration of my USA Level 3 (large display) instrument cluster after I reprogrammed it using the latest European software.

    Hieronder de teller configuratie van mijn USA Level 3 (groot display) teller nadat ik deze heb voorzien van de Europese software.


    DE00 F7FF1F00
    DE01 021E9C1F0A062452101F
    DE03 E0
    DE04 FFFF0000
    DE05 FF1F0000
    DE06 03000000
    DE07 FFFF7F00
    DE08 C0
    DE10 FFFFFF9F
    DE11 FFFF7F02
    DE12 FFFFFFFF
    DE13 FFFEFFFF
    DE14 FF5FFFFF
    DE15 FFFFFFFF
    DE16 BF03000E
    DE20 3E140000
    DE21 01000000
    DE22 FFFFFF87
    DE23 00000000


    Wanneer iemand met een fase 2 deze waardes ook al eens heeft uitgelezen hou ik me aanbevolen. Om deze waardes uit te lezen ga je naar het "Tools" tabblad en klik daar vervolgens op "Read" onder het "Read DIDs" gedeelte. Vervolgens worden de waardes getoond op het "Log" tabblad.


    [​IMG]
     
  2. Is het een Engels forum geworden?
     
  3. Het begint er wel op te lijken. :lol:
     
  4. It would be interesting to have such a reading from an USA IPC with USA firmware.
     
  5. Zojuist ook bij mij gelukt, ik hoefde alleen maar de optie ST aan te zetten, de waardes stonden al goed. Had jij dat toch al wel gedaan [MENTION=551]dutchguy[/MENTION]?
     
  6. Zou er in deze strings ook de instelling zitten voor de "actuele verbruiksmeter" ?

    Bij [MENTION=86]Rykers[/MENTION] heb ik de configuratie van de BCM in het IPC geschreven na het activeren van de camera en nu staat de verbruiksmeter op L/100km terwijl deze voorheen in km/L werd weergegeven !?
     
  7. Voor wat ik tot dusver te weten ben gekomen zit dit inderdaad in deze configuratie verwerkt. Je moet echter exact weten welke waarde je hiervoor moet veranderen en waarin. Als je dit niet weet is het eigenlijk onbegonnen werk.

    Overigens zou het wijzigen van de Centrale Configuratie in de IPC hier geen invloed op moeten hebben.
     
  8. Hmm met ESC op Sport of Uit grijpt hij juist wel in en op aan merk ik niks... Op rotondes voel je hem gewoon knijpen. Heb ik iets fout gedaan?
     
  9. Abs geherinitialiseerd?
     
  10. Ja net nog een keer gedaan, ga nu weer even proefrijden
     
  11. Helaas....
     
  12. De ESP functies van het ST menu werken niet goed of zelfs helemaal niet wanneer de ABS module is voorzien van te oude software. Om dit op te lossen zal de ABS module moeten worden geupdate naar een recentere software versie.
     
  13. Ik heb wel de versie die jij in de startpost noemt
     
  14. Dan zou het in theorie gewoon goed moeten werken.

    Ik heb het echter zelf nooit met oudere software versies geprobeerd dus heb hiermee ook geen ervaring. De auto's waarbij ik het heb geactiveerd waren allemaal voorzien van de meest recente software.
     
  15. Dan zit het hem daar dus in. Jammer maar helaas, dan origineel.
     
  16. De enige conclusie dat je dan kan trekken is dat de genoemde minimale versie toch nog te oud is.
     
  17. Off-topic aan:

    Weet iemand wat de redenen van wijzigingen van de software versie zijn?

    Dat de gemiddelde snelheid is gewijzigd in een nuttigere dagteller kan ik begrijpen, maar zijn er andere wijzigingen bekend met hun redenen en eventuele noodzaak?

    En bij mij staat de buitentemperatuur onder aan het scherm, bij anderen bovenaan. Maar wat het nut daarvan is?

    Off-topic uit
     
  18. Bij recente modellen worden constant verbeteringen in de software aangebracht. Dit is enerzijds om bekende problemen op te lossen en anderzijds om het product te verbeteren.

    Door de jaren heen is er wat software betreft behoorlijk wat gewijzigd bij de teller met het grote kleurendisplay. Veel wijzigingen zijn dermate klein dat de gemiddelde consument dit niet zal merken. Andere wijzigingen zoals bijvoorbeeld wijzigingen aan de user interface (bijvoorbeeld de positie van buitentemperatuur, indeling van het gecombineerde scherm, volume van de waarschuwingstonen en de kleur van het Cruise Control symbool wanneer deze actief is) vallen wel meteen op.
     
  19. Inmiddels ben ik er achter gekomen dat de DE20 parameter string verantwoordelijk is voor het aantal schermen dat in de boordcomputer wordt weergegeven.

    Door deze string te wijzigen naar 36000000 (USA configuratie) zijn er nog slechts 3 schermen zichtbaar in de boordcomputer waar tussen gewisseld kan worden. Vervolgens heb ik deze string weer terug gezet naar 3E140000 (EU configuratie). Vervolgens ben ik wat verder gaan experimenteren en heb ontdekt dat de 2e en 3e parameter van deze string hier verantwoordelijk voor zijn. Door deze parameters te wijzigen heb ik het aantal schermen dat wordt weergegeven kunnen wijzigen.


    Ik heb het echter nog niet voor elkaar gekregen om de 2e boordcomputer te activeren. Zelfs het configureren van de teller met de volledige set USA parameters strings zorgt er niet voor dat de 2e boordcomputer wordt geactiveerd. Vooralsnog lijkt dit alleen te werken door de auto in de Centrale Configuratie als USA voertuig te configureren of door het 8 inch display te selecteren. In beide gevallen werken echter andere functies (die niet aanwezig zijn op de USA Focus 3) niet goed meer dus is dit eigenlijk geen optie.
     
  20. DE20: 3E140000 Display the quad screen that we know with Partial KM, Average Consumption, Instant Consumption and Estimated Autonomy.

    In older European firmware the difference was that instead of Partial KM was displayed Average Speed.
    In that firmware string was DE20: 3F1E0000

    Could You please share the complete US reading?
    Do You know if it was a 1 or 2 Trip Screen Firmware?

    Thanks.
    Just trying to give my support.
     

Deel Deze Pagina