Inmiddels is er een setje orginele Xenon koplampen binnen gekomen, nou nog ballasts, een setje D1s Lampjes en iets met hoogteregeling en koplampreiningingsinstallatie (3 keer woordwaarde). Het lijkt erop dat ik een setje nokkenassen gekocht heb via het Duitse forum. Omdat de luchtfilterconstructie (en dan vooral het verwijderen van het luchtfilterhuis) echt een drama is, wil ik ZSM ombouwen naar een standaard RS2 luchtfilterhuis met aanzuigbuis richting turbo. Stilletjes heb ik de hoop dat ik deze delen kan bemachtigen van iemand die het standaard spul te klein vond en heeft opgewaardeerd. De BPM taxatie mijnheer is geweest, nog even wachten op de uitslag. Om een beetje leuk uit te komen met het kentekengewicht heeft de 59 liter ringtank plaats gemaakt voor een 41 liter variant.
Zo, Een setje RS mk2 (de middelste twee) bobbelstokken is binnen ! Trekhaak is besteld, ....backorder. ETA: eind januari. Plan van aanpak vooraleerst: 1) Wachten op BPM taxatie aanpassing 2) Inschrijven in kenteken register, ik hoop op een T serie (0-TBB-00) kenteken. En onvermijdelijk...BPM betalen. 3) Velgen met winterbanden eronder, spatlappen plaatsen 4) Groooote beurt geven, olie, koelmiddel, remvloeistof, alle filters, remmen loshalen en nazien etc etc 5) Update van alle CANbus modules en Fullscreen Navi, Trekhaak "software" in PCM plaatsen. 6) trekhaak plaatsen. 7) LPG vuller aanpassen. En dan is het wel februari, ben ik bang...
Vandaag lang RDW en Douane geweest. Identificatie en LPG inbouwkeuring geen probleem, de douane moet nog even een ei leggen over het taxatie rapport. Met een beetje geluk volgende week het kenteken binnen de deur.
Er zijn 3 manieren om BPM aangifte te doen; 1) afschrijftabel 2) koerslijst 3) taxatie De eerste werkt puur op leeftijd men berekend de BPM op datum eerst toelating en schrijft deze af per maand De tweede methode is gebaseerd op de waarde in de handel volgens de in de handel gebruikelijke koerslijsten. De derde methode gaat uit van een waarde taxatie van de auto in fabriekuitrusting (met de opties die aanwezig moeten zijn) en daarnaast een schade taxatie van alles dat de auto niet "in goede staat" maakt. Met name auto's waar "iets" aan mankeert (bijvoorbeeld missende originele stoelen, steenslag, weigerende camera, zwetende aircopomp en een rij elektronische problemen) komen hiermee lager uit qua BPM. De "slimmeriken" die denken met een gestripte wagen aan te kunnen komen, komen bedrogen uit. De douane gaat er (logischerwijs) vanuit dat bij een grootschalige vermissing van onderdelen (airbags, navi etc etc) dat er een politie aangifte gedaan is en zal dit ook navragen. Omdat het belasting is, geldt er een omgekeerde bewijslast. Maar ja, aangezien het taxeren van voertuigen geen exacte wetenschap is... kan het zijn dat de douane bijvoorbeeld vragen stelt over de gestelde handelswaarde. Het vaststellen van het schadebedrag is wel strakker geregeld, hierbij is een standaard methode à la audatex wel een beetje de norm.
".....bijvoorbeeld missende originele stoelen, steenslag, weigerende camera, zwetende aircopomp en een rij elektronische problemen..."