1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Project C1 AWD - werk in uitvoering...

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Kuga-RS, 27 okt 2013.


  1. Er moet minimaal 320mm onder in plaats van de huidige 300mm. Lees: V50 T5 AWD remmen.
    Ik ben nog even aan het kijken in hoeverre het mogelijk is om uiteindelijk mijn huidige remmenset eronder te schroeven. De grootste uitdaging zit in de afwijkende handrem constuctie.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Marco als ik zie wat je al gedaan hebt, zal een oplossing voor de handremkabel zeker niet heel moeilijk voor je zijn. :mrgreen:
     

  3. Ik zat te denken aan een kleine hoofdremcilinder per achterwielklauw. Deze hydraulisch "voeden" vanuit de ABS/EBD/ESP/TCS unit. Ik moet dan wel een kleine cilinder vinden die overweg kan met het hydraulisch geweld van een ingrijpende ABS unit.
    Omdat een hoofdremcilinder de toevoer afsluit als hij "ingetrapt" wordt, kan ik de achterklauwen dan gebruiken als handrem.
    Het zal wel niet helemaal conform "permanente toelatingseisen" zijn :read: , mits goed uitgevoerd is het zeker iets dat zou kunnen werken. :naughty:
     
  4. Gewoon het anker uitgooien en klaar, eenvoud geeft macht :mrgreen:
     
  5. klep ertussen zetten, druk op t systeem, klep dicht en de druk blijft erop...

    misschien toch eens gaan kijken naar een setje remklauwen van AP racing? ik heb zelf gewoon Sierra Cosworth remklauwen in gebruik, groot zat voor mijn auto, maar als je zo'n tank als een 850 tegen moet houden... dat red ik dan weer niet met m'n 283 mm remschijfjes aan de voorkant, en groter past eigenlijk niet, want dan passen m'n velgen niet meer:mrgreen:
     
  6. Een klep zou inderdaad ook kunnen, nadeel is dan wel dat er eigenlijk geen "nood" systeem meer is als er een hydraulisch probleem ontstaat in de hoofdrem cilinder en/of abs controller.

    Vandaag ook winterbanden besteld. Nokian WR A3 104V in 245/50R18, Op een Set ET43 velgen moet dit wel passen zonder de wiellagers al te vreemd te belasten.
     
  7. Ik zou zeggen, ga zo door! Dat wordt/is een heel mooi en uniek project!
     
  8. Even een sneak preview:

    [​IMG]
     
  9. zie het als een hydrolische handrem met lock up. geen idee hoe de remmen van een kuga in elkaar steken, maar je hebt het over abs, dus wss lopen er gewoon 2 leidingen naar achter, waar je in beide leidingen een klep kunt zetten met een elektrische actuator. aan de handrem zelf een schakelaar maken waarmee je het aan en uit kunt zetten, alleen moet je dan wel vtv weten dat het systeem op druk staat. handrem zit er alleen maar voor de keuring, ik gebruik em zelf zowiezo niet!
     
  10. #70 Kuga-RS, 2 nov 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 nov 2013
    Remmen van een Kuga zijn identiek aan de focus mk2+ remmen.
    Eigenlijk is het onderhuids gewoon een focus cq. V50 awd. Het interieur heeft meer verwandschap met een C-max.


    Een setje afsluiters icm een schakelaar op de handrem is ook nog niet zo'n verkeerd plan
     
  11. Waarom niet een set achterste remklauwen van een Focus RS2 opzoeken? Er wordt hier op t forum RS2 in onderdelen verkocht.
     

  12. Zijn die remmen anders dan ? Dacht dat ze identiek waren. :think:
     
  13. eventueel kun je er misschien wel een setje handremklauwen op zetten, die kosten bij bv burtonpower net geen drol... alleen moet je die wel weer op de een of andere manier voorzien van een kabel, en t zou me niets verbazen als een kuga/focusRSII/V50 die niet heeft...
     
  14. De RS heeft een conventionele handrem dus met kabel. Zelfde als elke andere FocusII/Volvo C30/V50 etc.
     
  15. wat is dan het probleem eigenlijk?
     

  16. Even een paar plaatjes terugkijken en dan nog eens je vraag stellen. ;)
     
  17. De Kuga zit 300mm op aan de voorkant: Dit is waarschijnlijk dezelfde combi als op een Focus 2 Fase 2 met 2.0 tdci motor.
    Achterop kan ik me zo niet herinneren, maar kans is groot dat dit ook overeenkomt met de 2.0tdci.

    Rs heeft sowieso zwaardere klauwen en 336mm schijven voorop.
    Achterop zit 302mm ongeventileerd. Dit is dezelfde klauw al op de Kuga, alleen met een ander remzadel.
     

  18. De combinatie die Marco voorop zijn Volvo heeft zitten (320mm) met RS2 klauwen zal toch prima gaan? Beter nog dan moet hij op zoek naar andere remzadels.
     
  19. De RS mk2 klauwen voor komen van een Volvo XC vandaan.
     

  20. Voorzijde is 330x32mm en achterzijde 330x38mm.

    Als de remmen van de 854R af zijn, dan kan ik even rustig passen en meten wat er past en pas gemaakt moet worden.
    Iemand nog een schade Kuga in de achtertuin voor parts ? Ik zoek nog wat knutselmateriaal.
     

Deel Deze Pagina