1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Project C1 AWD - werk in uitvoering...

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door Kuga-RS, 27 okt 2013.

  1. mooi project, en das een heuse taartschep die je nu geplaatst hebt! voor het stijgeren tegen te gaan met al die trappelende paarden voorin...
     
  2. Dikke bak hoor, helemaal super wat je allemaal doet :)
     
  3. **** man, je bent een genie

    Werk jij in een garage?
     
  4. Oehh das een mooie dakkapel :bouncer:
     
  5. Leuke uitbouw!
     
  6. Zo, weer een beetje meer kleur onder de kap:

    [​IMG]



    :cheer:
     
  7. Weer goed bezig. Maar wel blij voor ons normale stervelingen dat God ook weleens fouten maakt.:schater::mrgreen:
     

  8. Dan moet je ook niet zo lang in de spiegel kijken, daar wordt je veel te zelfbewust van. :lol::lol:


    Enfin. Back on topic:

    [​IMG]
     
  9. Tja zelfreflectie en realiteitszin ken en heb ik wel. Maar wat is jouw excuus?
    :mrgreen:

    OT: WTH kijken we naar?
     
  10. Ik heb geen excuus nodig. Ik ben gewoon mijzelf. :loco:
     
  11. Tja kun jij ook niks aan doen. :schater:

    Maar goed; de foto, een inletplenum?
     
  12. Het is morgen kouder dan buiten ! :cheer:
     
  13. Vandaag even een beetje aan het knutselen geweest. Dit is de oude situatie, van een paar weken geleden:

    [​IMG]

    Om te proberen wat er nou gebeurt als ik tijdelijk zonder LMM ga rijden, de stekker eraf gehaald en bij wijze van proefrit (en voor de koffie) even naar Lars - aka "Dutchguy" gereden. Dat gaat dus prima zonder LMM.
    Het is precies hetzelfde noodloop progamma waar sommige ST's met een te kleine LMM in terecht komen. De ECU neemt dan niet meer de LMM als basis waarbij de brandstof vervolgens gematched word, maar gaat over op een andere strategie; Het gaspedaal stuurt rechstreeks de fuel mapping, en de lambda regeling neem meer regie over de gasklep. Zodanig dat er nooit een "te arm" situatie kan ontstaan. Het is heel goed te zien op de Dashdaq monitor welke permanent in de auto zit. Deze alternatieve strategie word in meer situaties gebruikt, als bijvoorbeeld de auto uit zijn fueltrims loopt door een of andere oorzaak (pomp stuk, wegvallende druk, injectoren vuil / te klein etc etc). Waarom dan een ESP lampje ? Simpel, in deze modus kan de ESP geen ingreep meer doen op het koppel van de motor.

    Goed, dat ter zijde.

    Weer in de werkplaats aangekomen, volgde het verwijderen van het oude luchtfilter, de accu en wat andere randzaken. Daarna een nieuwe montageplaat voor het luchtfilter geplaatst, in stemmig RAL5002 blauw...

    [​IMG]


    Daarna even wat frobelen en knooien met RS delen

    [​IMG]


    De RS LMM is nog niet aangesloten omdat de firma SCC uit Engeland het ernstig af laat weten. De luchtfilterbak is voorzien van een K&N "X-stream" filter. Zat er toevallig nog in.
    Naast de extra herrie, is het duidelijk merkbaar met rijden, wielspin enzo (achterzijde) en zeker 200 pk gevoel extra. :lol:

    Nog even een bovendeel (boven de grille) van een Kuga TDCI min of meer passend gemaakt. Er moet nog een passende oplossing voor de koelwater ontluchting aan de kop gevonden worden, de huidige slang is te lang en maakt een te ruime bocht, zit dus het RS luchtfilterhuis in de weg. Misschien past de slang van een RS wel 1 op 1. Moet ik even bekijken op wat ploaties.
     
  14. Ziet er weer top uit, steeds meer bekende delen bij jou onder de kap :rock:
     
  15. Ja, langzaam maar zeker wordt het nog wel eens wat.
     
  16. Ziet er grappig uit, maar geen idee waar en hoe te plaatsen in mijn auto.
     
  17. Das namelijk van de kuga2
     
  18. Ok wist ik niet
     
  19. Ik had al een tijdje last van een spontaan vastlopende en herstartende Blaupunkt NX navigatie. Best lastig, omdat de klimaat regeling ook via dat scherm verloopt. In eerste instantie de laatste software release erop gezet, maar dat gaf geen verbetering. Al (onder)zoekend kwam ik erachter dat hij als radio/cdspeler/ clima unit stabiel bleef functioneren als de navi-dvd verwijderd was.
    Bingo: het DVD loopwerk van het navigatiedeel naar de filistijnen.

    Nou blijkt er een redelijk goed verkrijgbaar JVC loopwerk in te zitten, dus een nieuw loopwerk besteld en deze door drukte eerst maar eens een paar maanden op de plank laten liggen. Mooi stabiel loopwerk, bleef precies liggen waar het lag. :lol:

    Afgelopen dinsdag in een moment van verveling tussen het avondeten en de koffie samen met Lars de unit uit de auto getrokken en even op de operatietafel gelegd. Een goed uurtje later zat ie weer in de auto mèt nieuw loopwerk.
    Navi is sneller dan ooit te voren, we zagen nog een "nieuw" fenomeen; de disk werd regelmatig stil gezet als er langere tijd geen toegang nodig is. Dat hadden we nog niet eerder opgemerkt bij een NX navi. Kennelijk is de laatste generatie loopwerken toch nog weer wat slimmer geworden. :cheer:
     

Deel Deze Pagina