Problemen auto alarm ... spoed..

Discussie in 'Electronica' gestart door jr2002, 12 nov 2012.

  1. #1 jr2002, 12 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2012
    Wie kan mij helpen.
    Ik heb een focus uit 2002 1.8 16v GHIA

    Het alarm gaat zonder enige reden af.
    Kan hem dan wel weer uitzetten maar binnen 10 minuten gaat hij dan weer af. Zit geen volgorde in waneer hij af gaat, ss rendum.
    Vaak wel smorgens erg vroeg. Vandaag weer om 04:00.

    Accu vervangen op aanraden dealer omdat zij dachten dat de accu beneden een bepaald niveau komt die een alarm triggert.
    Deur contact aan bestuurder zijde vervangen.
    Heeft niet geholpen.
    Kan ik het alarm defintief uitschakelen. IS er een parameter in de computer die ik hiervoor kan zetten. Zo niet waar kan ik
    de draden vinden welke de toeter aansturen zodat ik die kan doorknippen en zelfde voor de knipperlichten of gaat dat niet zo eenvoudig.

    Alarm zit er af fabriek in. Denk dat het een onderdeel is van de computer.

    Wie kan mij helpen.Krijg de hele buurt op mijn dak hierdoor.

    Haal nu maar de accuklem van de + eraf als ik niet rij..
     
  2. Je kan ook de sirene opsporen en die loskoppelen en dan rustig verder zoeken.
    Het kan een slechte massa zijn, kabelbreukje etc....
    Ik had zelf water in de sirene module zitten waardoor sommige dingen gecorrodeerd waren op de print waardoor die ook elke keer spontaan afging.
    Kun kun je aan de hand van het ledje niet achterhalen waarop het alarm reageerd? Meestal knipperd die aan bepaald aantal keer als je de auto op contact zet als het alarm is afgegaan. De dealer zou dit eventueel weer kunnen achterhalen dan.
    Maar de sitene loskoppelen is voor nu even de kortste klap denk ik.
     
  3. Dank voor je reactie.

    Weet jij zo of er een losse sirene is of dat hij gekoppeld zit op de claxon ?
    Zo ja waar te vinden ??
     
  4. Als het alarm afgaat, gaat dan de claxon af of een ander geluid??
    Sirene zit meestal achter tegen je schutbord aan.
     
  5. #5 dutchguy, 12 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2012
    Het fabrieksalarm wordt alleen ingeschakeld als je doublelock activeerd (dus 2x op sluiten drukt).
    Als je de auto 1x op slot zet dan zou het alarm niet geactiveerd moeten worden.

    Als het alarm toch geactiveerd wordt bij slechts 1x sluiten, dan is er iets mis met je GEM module.

    Als het probleem in de ultrasoon sensoren zit, dan kan je de stekkers hier uit halen.
    Je moet dan de kappen bij je gordel verwijderen om er bij te komen.
    Het alarm wordt ook getriggerd door de deurcontacten en de kofferbak+motorkap.

    De knipperlichten kan je niet deactiveren. De toeter eventueel wel.
    Je kan eventueel de GEM module afkoppelen, maar dan werken bijvoorbeeld de ruitenwissers, richtingaanwijzers en afstandsbediening niet meer.
     
  6. Dealer zou moeten kunnen uitlezen waardoor het alarm getriggered wordt.
    Zal ergens denk ik ergens een fout contact / storende sensor zijn?
     
  7. Dat is ook 'lastig' , omdat de auto op contact moet staan om uit te kunnen lezen.
    Zolang de auto op contact staat schakelt het alarm+ultrasoon niet in.
    Achteraf is dit niet uit te lezen waardoor een alarm getriggerd wordt.
     
  8. ppfff dat is vervelend. Je zal er vast wel naar gekeken hebben, maar kun je uit je zekeringen kast niet gewoon een zekering trekken? De kans bestaat dat er een nood batterij aanwezig is en dat je alarm toch afgaat, maar dan is het maar voor even tot die leeg is.
     
  9. Hoi,

    Weet je zeker dat in een fase 1 ford focus uit 2002 ultrasoon sensoren zitten ??

    Ik dacht dat er allen deur contact en kofferbak schakelaars worden gebruikt voor activatie alarm ?
     
  10. Gelukkig werkt dat accu + pool eraf halen. Alarm gaat dan gelukkug niet meer af..
     
  11. Wie weet of er inderdaad een zekering is die ik eruit kan halen en zo ja welke ??

    Als ik hier bij de dealer mee aan de slag ga betaal ik de hoofdprijs aan uren.
    Is autotje uit 2002 dat verder prima rijdt alleen het alarm dan ??
     
  12. Maar moet je wel elke keer je radio opnieuw instellen
     
  13. Bij mijn weten is in Nederland het fabrieksalarm altijd met ultrasoon geleverd.
    Check de B stijl maar eens boven je gordel. Als daar 2 roostertjes zitten heb je ultrasoon.

    Je hebt nog niet de vraag beantwoord of je de focus 1x of 2x op slot zet.
     
  14. #14 Michiel35, 12 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2012
    Draden van de knipperlichten doorknippen zou ik in ieder geval niet doen!! Dan werken de gewone knipperlichten ook niet meer...Zowel het alarm als de knipperlichten voor het richting aangeven worden door de GEM aangestuurd. De bedrading hiervoor zal niet gescheiden zijn.

    Nog een andere oplossing is het plaatsen van een GEM zonder alarmfunctie ( of deze door de dealer uit laten schakelen ),let er dan wel op dat je er een terugplaatst die ten opzichte van de huidige GEM alleen de alarmfunctie mist. Je hebt een Ghia en daar zit nogal wat electronisch speelgoed in dat door de GEM wordt aangestuurd. Ook zal je, indien er afstandsbediening op de CV zit ( dat zal wel bij een Ghia ) dan de afstandsbediening op de nieuwe GEM moeten inleren ( instructie hiervoor staat in het instructieboekje van de auto )
    Maar nog beter is het opsporen van de oorzaak, zodat je het alarm kan blijven behouden....Wilde gedachtengang...al eens gedacht aan het schoonmaken van de roostertjes van de ultrasoon sensoren? Deurschakelaars inclusief contacten al eens goed schoon gemaakt?
     
  15. #15 jr2002, 12 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2012
    ik zet hem met 1 x klikken op de afstandsbediening op slot..

    Maar volgens mij gaan de deuren als je ze open laat staan ook automatisch na en bepaalde tijd op slot. Dan gaat het alarm er ook op.. Heb dat nl geprobeert door de deuren niet op slot te doen.
    Na 1/2 uur ging het alarm weer af en waren de deuren op slot gegaan ..
     
  16. Hoi,

    Raar dat er ultrasoon in zou zitten.
    Heb vanmorgen de deuren op slot gegedaan en ben in de auto blijven zitten.
    Als er ultrasoon in zou zitten dan had het alarm toch moeten afgaan.
    Dat ging pas af toen ik de deur open deed van binnen uit.

    Krijg het vermoeden dat mijn GEM module gaar is.
     
  17. Ik weet niet hoelang je gewacht hebt, maar meestal duurt het een tijdje (lees 30 seconden, 1 minuut) voordat de ultrasoon gaat werken. Dit is zodat alles in de auto "rustig" kan worden. (geen toch, gordel die nog oprolt etc etc)
     
  18. Heb zeker 5 minuten gewacht voordat ik de deur open deed..
    Zitten inderdaad roosters in de stijlen , dus toch ultrasoon denk ik.
    Zal de stijlen eens los maken en kijken wat er achter zit ..
    Miscxhien toch problemen met de ultrasoon dan.
    Eerst maar weer eens testen of ze het wel doen dan.
    Kunnen die via de gem worden uitgezet ?? Mischien is dat wel het geval.
    Anders is denk ik toch de GEM niet lekker..
     
  19. #19 Michiel35, 12 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 nov 2012
    Als het alarm pas in zou moeten schakelen bij activeren van het double- lock systeem is er mogelijk iets mis met de GEM idd. Ik weet niet of je hem zo kan programmeren dat ie met 1 druk op de knop al op double-lock gaat en dus het alarm ook activeert?

    Ik zou me voor kunnen stellen dat als het alarm geactiveerd is, je dan de auto van het slot doet zonder binnen een bepaalde tijd een deur open te doen, hij weer op slot gaat en dan het alarm idd weer activeert na een x- aantal minuten. Zo gaat een focus zonder alarm ook weer na een paar minuten op slot als je hem van het slot doet en de deur verder niet open doet ( in ieder geval een focus met ab op de vergrendeling ).
     
  20. Een gem met double lock en alarm kan idd zo ingesteld worden dat hij in 1 keer op double lock springt.
    Dit kan alleen dmv wds of ids.

    Dit testen is eenvoudig: druk 1 keer op sluiten en binnen 3 seconden een 2e keer.
    Als het bij de 2e keer klinkt alsof deuren nogmaals op slot gaan, Dan staat het gem op de default instelling.
    Het knipper patroon is bij double lock ook anders: 2x knipperen.
    Ik weet niet of een gem bij de eerste keer sluiten ook al knippert.
    Een fase1 met cv module in ieder geval niet.
     

Deel Deze Pagina