Vanmiddag met de en de Grand C-Max van mijn vader voor de terugroepactie naar van der Burgh in Brielle geweest. Ontvangst was zeer vriendelijk en gastvrij. Mijn vader heeft zijn Grand C-Max daar gekocht. Terwijl ik me aan het inschrijven was als potentiële nieuwe klant, kreeg ik vrijwel direct daarna de sleutels in handen gedrukt van de nieuwe Focus! Daar zeg ik geen nee tegen. De demo was een Titanium uitvoering. Ritje van 20-25 min gemaakt. Auto ziet er goed uit (als ziet er een ST-line er in mijn ogen nog beter uit) en rijdt erg lekker. De motor is vrij stil en schakelt soepel. Verder vind ik het interieur een hele verbetering, zeker in vergelijk met mijn Focus. Veel rustiger en voelt veel ruimer aan. Alleen vind ik toch wel dat de 'tablet' iets meer richting de bestuurder had mogen gedraaid. Ook al heb ik het systeem verder niet uitgeprobeerd met wat er allemaal op zit. Had het iets draaien ervan het zicht er op makkelijker gemaakt. Wat plaatjes van de auto. Ook nog even in de nieuwe Fiesta gezeten. Wat een lekker bommetje!! Ben zelf niet echt de breedste maar vond de stoelen wel wat krap..Zou hier graag nog eens mee willen rijden.
Vandaag heb de reclame op TV van de drie variatie van de nieuwe - FOCUS op Nederland 1 en op RTL7 gezien.
Nog een paar weken wachten (eind september als het goed is) en ik mag mijn Focus Titanium Business Wagon 1.5 EcoBlue ophalen.
Misschien ligt het aan mij, maar is de zit in de nieuwe Focus nu nog lager dan in de MK3. Vond mezelf liggen in die auto.
Vond ik juist niet, stap maar eens in n BMW 1-serie[emoji51] Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Als ik in de nieuwe brochure kijk is de 5 deurs met 1.0 motor 1322 kg en de wagon 1383 kg. De 5 deurs met 150 pk weegt 1404 kg en de station in dezelfde versie 1445 kg https://www.ford.nl/content/dam/guxeu/nl/documents/brochures/cars/BRO-new_focus.pdf
Aangezien de Kia hier vaak voorbij komt heb ik nog wel een kandidaat..... Prachtige auto wat mij betreft, front is even wennen maar met 180pk hybride power kan dit wel eens populair worden...
Inderdaad even wennen maar veel beter geslaagd dan de Prius vind ik. Overigens vind ik dat de nieuwe Focus er in het écht een stuk beter uitziet dan op foto's. Even gekeken bij een zwarte ST-Line, viel me toch 100% mee.
Inderdaad. Alleen die grote muil. Ik hoop echt dat die trend van die enorme muilen een "modegrille" is die snel overgaat. Dan zie ik liever de neus van een Kia Ceed, VW Golf of Seat Leon. Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
@Wipneus nee de nieuwe focus zijn geen 200kg zwaarder. eigenlijk bijna even zwaar als de focus mk3 mijn focus op een rij focus mk1 1231kg (2.0zetec hatchback) focus mk2 1306kg (2.0duratec hatchback) focus mk3 1333kg (1.6ecoboost hatchback) focus mk4 1369kg (5deurs hatchback met 1.5ecoboost zonder automaat) dingen zoals automaat en diesel maken de auto wel zwaarder, zelfde als de hatchback naar wagon maakt het iets zwaarder.
Ik ervaarde precies hetzelfde. Alsof m'n schouderbladen naar elkaar werden gedrukt. En ik ben toch best smal en iel Corolla Sports Tourer: heel gaaf model, doe mij er inderdaad maar eentje met de 180pk hybride! Komt voor mij met stip binnen op 1.
@trucker0werner, Ik heb zelf een 1.5 wagon uit 2017. Deze weegt 1250 kg en als ik dezelfde auto met 1.5 motor neem in de brochure kijk staat daar toch 1369 kg is toch meer als 100 kg zwaarder. Dus hogere wegenbelasting en is 45 euro per 3 maanden duurder en per jaar 176 euro duurder. Voor mij is het Limburg maar woon je in Zuid-Holland dan is het 192 euro per jaar duurder.