Zo dat is wel echt een flinke uitkleding van de MK4 zeg -Geen adaptief onderstel meer. - kofferbak bodem niet meer instelbaar qua hoogte. - geen multilink meer voor 1.5 EB station (gek dat ze alleen die noemen)
De multilink vervalt voor de 1.5 EB 5 deurs variant, en wordt dus nog wel geleverd voor de station (limo op z'n duits = onze hatchback)
Vervallen van de multilink voor de 5 drs bedoel je? Nee nog niet, werd altijd al geleverd op de 5-drs (alleen icm 1.5 ecoboost of 2.0 ecoblue). De versies met de 1.0 EcoBoost en 1.5 EcoBlue hebben torsie-achterwielophanging.
Vandaag een leuk rijtje bij ons op kantoor. De MK4 St-Line, MK4 Active & MK4 Titanium. Excuus voor de kwaliteit, zijn gemaakt met mn iPhone.
Vanochtend was mijn Focus voor onderhoud bij de dealer en meteen maar een proefrit gemaakt in de MK4, hij is er alweer een tijdje dus het werd wel tijd. Ze hadden een hatchback 125pk Titanium staan in het zwart dus dat was wel erg lekker vergelijken met die van mij. Lekker een flinke rit gemaakt van een klein uur en ik moet zeggen hij rijdt uitstekend en allemaal weer net even wat strakker en voelt weer wat steviger aan als mijn 3.5. Het tablet zal wennen maar het blijft mij een doorn in het oog ik ben meer van het strakke lekker weggewerkte beeldscherm. Al met al ben ik wel te spreken over de nieuwe dus nu maar eerst binnenkort iets nieuws voor mijn vrouw, Ecosport of Citroen C3, en dan volgend jaar kijken of een nieuwe haalbaar is.
Ecosport? Is die nieuwe Puma die gaat komen dan niet een (veel) leuker design? Ik vind de tablet ook niet alles, Mercedes is ooit begonnen hiermee en helaas lopen diverse merken mee met die trent. Weliswaar mooiere materialen(op sommige plekken) maar ik mis die gekke werkplek van m'n vorige mk3 nog wel eens. Had toch meer karakter. Verder een topwagen hoor
Die nieuwe Puma ziet er op de foto's inderdaad leuk uit maar wat ik van de verkoper begreep is dat ie tussen de Ecosport en de Kuga gaat vallen en qua prijs dus beduidend duurder zal zijn als de Ecosport. Het is onze 2e auto dus dat gaat hem dan niet worden.
Wel mooi zo'n titanium in het zwart. Met de optionele veelvoudig verstelbare stoel wel een erg lekkere auto. Helaas heeft Ford het trekgewicht van de handgeschakelde 1.0 125 pk met 100 kg verlaagd en is dan ook niet meer geschikt om mijn caravan te trekken. De meerprijs voor een 1.5 vind ik te hoog. Daarbij twijfel ik flink of ik over een paar jaar nog wel weer een auto met een verbrandingsmotor zal aanschaffen. Ik ben bang dat je die in een korte periode helemaal afschrijft. Zo lang mogelijk doorrijden in de huidige en dan kijken naar een elektrische auto. Hoop ik wel dat die dan ook een fatsoenlijk trekgewicht heeft wanneer het zover is. Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk