1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

onderhoud focus St 225

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Lennard.1, 22 feb 2012.

  1. Het fijne weet ik er niet van, maar dit is wat Wikipedia er van zegt:

    Om te bereiken dat de bougie is aangepast aan de thermische omstandigheden van het type motor waarin deze wordt gebruikt zijn ze verkrijgbaar met verschillende warmtegraden. De warmtegraad drukt het vermogen uit van een bougie om warmte op te nemen en af te voeren. Bij een "koude" bougie is het aan de hitte van de verbrandingsgassen blootgestelde isolatorgedeelte relatief kort waardoor de warmte snel aan de cilinderkop wordt afgeven. Bij een "warme" bougie is de isolatorneus langer waardoor de warmteopname groter is.

    Waarom kouder beter is? In mijn geval: een getunede ST komt in de buurt van een RS dus heb ik er koudere RS-spec bougies in gedaan. Denso IKH22 = Focus RS, getunede ST. Denso IKH20 = ongetunede ST.
     
  2. BENZINEFILTER <==> "ZEEFJE" Focus ST 2.5i Turbo

    Hallo,

    Zoals ik hier gelezen heb heeft de Focus ST géén benzinefilter.

    De "FILTERING van verbanden en/of vuile benzine gebeuren via een 'zeefje'?

    Dient dit zeefje (whatever it may be) dan gereinigd of vervangen te worden bij een (groot) onderhoud?
    En om de hoeveel km's?


    Op termijn wordt dit toch ook vuil en/of versleten te worden?

    Hoe staat dit onderdeel "geregistreerd" in het magazijn van Ford,
    want ik denk niet dat elke garagist genoeg kennis heeft van de Focus ST ;)

    Indien onderhoud van dit "zeefje" niet nodig is, is dat natuurlijk beter voor de portemonnee :P


    thanks!
     
  3. Hier in België hetzelfde probleem met de onderhoudsprijzen. Vorig jaar heeft mijn ST een klein onderhoud gekregen en op de factuur staan de gedane zaken onder 1 noemer: Onderhoudsbeurt. Er staan geen aparte prijzen vermeld, enkel de prijs van de algemene onderhoudsbeurt en die was 243,45€. Voor dat bedrag zijn enkel de olie en de geurfilter vervangen. Verder is de ruitenreiniger vloeistof aangevuld en heb ik Ford Assistance voor 1j.

    Als ik dan zie dat ik diezelfde olie kan bestellen aan 45€ en die geurfilter 20€ kost, dan betaal ik makkelijk het dubbele van wat logisch zou zijn, in mijn ogen.

    Wel lekker ondoorzichtig ook van Ford van alles te bundelen tot 1 algemene prijs. Zoek maar eens uit waarom je zoveel betaalt. Ik vraag me af of alle officiële Ford dealers zo te werk gaan en of het loont van een andere garage te proberen. Vroeger had ik een Honda Accord en daar ging ik mee bij een kleinere (niet-officiële) garage. Daar kreeg ik een duidelijk overzicht van wat alles kostte en een klein onderhoud kostte zo'n 100-120€.
     

Deel Deze Pagina