1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

onderhoud focus St 225

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Lennard.1, 22 feb 2012.

  1. Tsja, het enige prijsverschil dat ik er uit kan halen zijn de ST bougies. Deze zijn zo'n 23 euro per stuk bij de dealer!
    Voor de set Denso's heb ik hier 46 pond (55 euro) betaald:
    http://shop.motorsport-developments.co.uk/denso-iridium-ikh22-spark-plugs-set-of-5-695-p.asp

    Dat scheelt 60 euro en dus nog geen 200. De olie zal het ook niet zijn, die koopt Ford per vat in, waarschijnlijk voor een paar euro per liter. De Castrol is 13 euro per liter.

    Spul kwam ook lekker snel binnen en samen met de olieplug vielen de verzendkosten uit Engeland ook mee.
     
  2. Paar euro per liter? Maatje van me werkt bij een Fiat dealer en die heeft een rekening gezien van een vaatje olie die de dealer heeft gekocht gezien en liter prijs kwam op ongeveer 1.18 per liter uit. En daarna lekker doorverkopen voor 18.76 euro per liter.

    Dat is wel weer een voordeel van een dealer. Mocht je storingen hebben dan heeft de dealer alles bij de hand om snel de oorzaak te vinden. Dit lijkt mij niet echt voor de hand liggend voor een universeel bedrijf dat geen originele documentatie heeft.
     
  3. Binnenkort komt de 80K beurt er weer aan. Nou ben ik aan het kijken hoeveel dat gaat kosten en dan zie ik tegenstrijdige prijzen. In een Ford-pdf van 2010 zie ik dat er twee verschillende kleine beurten zijn met verschillende prijzen, namelijk de 20K/100k beurten en 40K/80K beurten. Hierbij zijn de 20K/100k beurten zo'n 100 euro goedkoper.

    De 2012 pdf geeft geen prijsverschillen meer aan bij de kleine beurten. Iemand enig idee wat de verschillen bij de kleine beurten waren en of dit in 2013 ook geldt?

    Iemand misschien ook een link naar het allerlaatste onderhoudsschema?
     
  4. De laatst bekende prijs voor een jaar 4/80.000 km beurt voor een RS/ST is 405 euro klik

    Op Ford Etis kun je de controlelijsten opvragen klik
    Ga naar Voertuig in de menubalk en vul je kenteken of VIN in. Ook kun je zonder dit zoeken (staat onderaan). Kies dan model Focus 2004.75

     
  5. Thanks ;) Gewoon dezelfde kleine beurten dus. Ik kan hier op werk, ivm Java-beperkingen, niet zoveel opzoeken op het internet :nocheer:.
     
  6. Ter info, ben net bij Ardea Sliedrecht geweest en die prijslijst is bij hun in ieder geval anders/nieuwer. Daar was de beurt 413 euro ipv 405.
     
  7. 2% verschil, iets met BTW denk ik ;)
     
  8. De link die ik gaf heeft ook 21% BTW. Met 19% BTW was het tarief 398 euro. Dan is de prijs voor 2013 nog duurder.
     
  9. #29 little viper, 30 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jan 2013
    1)
    om de hoeveel km wisselen jullie de motorolie?

    Ik om de 7 à 12.000km

    2)
    Af en toe een heel klein scheutje olie zelf aanvullen

    3)
    Ik heb ook 5.1 REMolie.

    Prijs weet ik niet meer, maar "veel" was het niet.

    12 à 15euro voor een kleine fles ( = 1liter)?

    4)
    Persoonlijke tip:
    Bij het aankomen van de winter altijd de koelvloeistof van de motor checken of "aanvullen of vervangen met koelvloeistof"


    Nog tips?

    VRAAGJE:

    Op mijn onderhoud van 100.000km is de benzinefilter NIET vervangen.

    Die garagist zei dat men is "afgestapt" van het standaard vervangen van de benzinefilter, £
    omdat er lucht in het circuit kan komen... ?

    Wat denken jullie hier van?

    Hij was wel géén ST-specialist
     
  10. Misschien waren ze hier wel een beetje overijverig en hebben ze de Btw-verhoging wel 2x doorgevoerd ;). Het klopt wel precies, haha.

    Ik heb ze net ook een email gestuurd wat betreft de prijs. Ik neem dit keer alleen mijn eigen olie mee en de beurt zou dan ongeveer op 333 komen (413-80 euro). Wat ik ze gevraagd heb in de mail is hoe het kan dat ik vorig jaar 220 euro heb betaald voor een grote beurt en nu 333 voor een kleine. Ik ga er van uit dat een grote beurt minder handelingen omvat dan een kleine en dus goedkoper of minstens gelijk zou moeten zijn... Enig verschil is dat er dit jaar een "GRATIS" APK bij zit.
     
  11. Wat denk ik hiervan? Lucht in het systeem is alleen bij diesel een probleem, en oh ja, een focus 2 heeft niet eens een benzinefilter. Slecht antwoord dus.
     
  12. #32 gabini, 30 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jan 2013
    Edit: Oeps antwoord was al gegeven.
     
  13. Good 2 know ;)

    Mijn technische kennis op dit vlak is vrij beperkt,
    maar hoe wordt die benzine dan "gefiltert"?

    Dat benzine wordt "verbandt" weet ik natuurlijk wel

    ps: Op mijn Fiesta ST mk6,5 werd de benzinefilter wél vervangen
    (daar was er dus wel één)
     
  14. Er zit een zeefje onderop de pomp in de tank.
     
  15. Dient dit dan te vervangen worden?

    Hoe wordt dat "zeefje" dat de "slechte" benzineresten opvangt dan gereinigd?
     
  16. De prijs van 413 euro voor een ST/RS jaar 4/80.000 km onderhoudsbeurt is inderdaad het tarief voor 2013. Zie onderhoudsschema Focus en C-MAX klik
     
  17. Bedankt ;) zit net te kijken... de RS heeft tegenwoordig een 3.0 onder de motorkap blijkt...
     
  18. zomaar eens een vraag (zonder het hele topic door te spitten):

    Wat is er 'bijzonder' aan een onderhoudsbeurt van een st225 ten opzichte van een meer gewone benzine-focus2?
     
  19. Andere olie en een bougie extra, meer lijkt me niet echt.
     
  20. Waarom andere olie dan de standaard 5w30 met WSS-M2C-913-C specificatie?
     

Deel Deze Pagina