1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe Motor! (was Koppakking ligt eruit...)

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Huigie, 7 feb 2010.

  1. Alleen wanneer hebben ze niet gezegd zeker. ;)
     
  2. Affijn, 11 uur stond er een auto klaar voor me.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het kost me niks zal daarom maar verder niet zeuren...

    The waiting game begins....again! :nocheer:
     
  3. :???::???::???:
     
  4. Lekker schoon.
    Gatver............

    Suc6 met wachten.
     
  5. #45 Huigie, 23 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 feb 2010
    Heb ook antwoord van de tuner. Ik rij met software die op duizenden andere ST's ook draait en die nog nooit voor een probleem als het mijne heeft gezorgd! Tuner schrijft:

    I would ask the dealer how they bled up the coolant system, if there was an air lock due to air bubbles in the coolant system this would of deprived certain if not the whole block of coolant and caused it to over heat in localised areas. I.e. the tops of the cylinder where the temperature and pressure is at its highest.​

    Getuned of niet, als je aan het koelsysteem hebt gezeten dan moet je dat daarna afpersen, ontluchten en kontroleren. Doe je dat niet dan kan je de boel slopen, ook een standaard auto gaat kapot als je het koelsysteem niet vult/ontlucht/kontroleert.

    Edit:
    En de dealer weet dat ie getuned is, kom er al 3,5 jaar. Des te scherper hadden ze moeten zijn mbt het koelsysteem imho!

    We(monteur en ik) zijn die dag van 8.00 tot 17:30 bezig geweest en we waren beide moe. Het had namelijk een beetje tegen gezeten, duurde allemaal wat langer dan verwacht. Dus ik heb er alle begrip voor dat dit fout is gegaan. Ik wil alleen niet de dupe worden van een slordigheidje van een ander.
     
  6. Duidelijke taal.
     
  7. @ Rob: dat is geen gelijkwaardig vervangend vervoer..

    Of ze zijn in de veronderstelling dat jij een Ka hebt. Dat verklaart geliojk waarom ze er zo weinig koelvloeistof in hebben gegooid...

    Wel lullig dat je nu niets weet, terwijl je niet echt veel vertrouwen in de oplossing van het geheel hebt. ik hoop voor je dat zede boel kunnen maken, anders moet jij weer een ander blok gaan kopen...
     
  8. Succes met de auto!! Enne chloordoekjes bij de hand? Desinfectie is wel nodig na een rit in die KA.
     
  9. Toch erg aardig van de directeur dat hij zijn eigen auto meegeeft :schater:
     
  10. OMG Rob, dit is so not fun he :nocheer:

    Laat ze toch eens een keer opschieten zeg:shock:
    En jou dan ook nog zo'n vieze Ka meegeven :shock:
    Je hebt toch wel een handdoekje over de stoel gelegd en handschoenen aangedaan voordat je ging rijden? :sick:
    Als wij de auto brengen en ze hebben geen leenauto's meer dan krijgen we een demoauto mee.
    Zo hoort dat bij een :ford: dealer dacht ik.
    Altijd vervangend vervoer meegeven ??!!
    Maarja hoor wel meer verhalen over ***forddealers.

    Robje, succes en tja wat kan ik nog meer zeggen; geduldig af blijven wachten, meer kan je niet doen!!
     
  11. #51 BarryST, 23 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 feb 2010
    Rob, duidelijk antwoord van de tuner.....had ik al niet iets over air-lock gezegd;). Maar goed dat zijn oorzaken en we zijn op zoek naar oplosssingen:P
    Met het antwoord van de tuner icm de vloeistofwissel bij een bij collega-garage, kunnen ze het voorlopig doen:P. Hoop wel voor je dat de ANWB oid je wil/kan bijstaan.

    De KA is niet echt de oplossing, denk ik. Ding is te vies om aan te pakken, laat staan om in te stappen......Waarom levert de verkoper/(chefwerkplaats zijn auto niet in en gaat hij met de KA naar huis. Maar goed hij brengt je hopelijk gedurende een heel korte periode van A naar B(eter).

    Houden ze je wel een beetje op de hoogte van de vorderingen??
     
  12. Wanneer is de eerste cross? Kunnen we die KA mooi mee laten doen:rock:
     
  13. destruction derby :P
     
  14. Die bak die stinkt naar rook, allemachtig. Met de tabak op de grond ligt moet een getrained roker toch wel een week z'n nikotinepeil omhoog kunnen houden... :puke:
     
  15. Om te .... :puke:
    Hopelijk hou je er geen enge ziekte aan over!!;)Sterkte !!
     
  16. Antwoord van Ford gekregen, ze hebben nav mijn brief meteen kontakt opgenomen met Noort. Helemaal :thumbs:!
    Ik hou vanaf nu Ford.nl op de hoogte mbt de vorderingen van dit verhaal!
     
  17. #57 Gert jan, 23 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 feb 2010
    Kijk! dat zijn de betere berichten. :thumbs:
     
  18. Kan je dan van Ford niet een auto krijgen....... Wat een barrel!!!
     

  19. Top en nu maar hopen dat ze de druk opvoeren :thumbs:
     
  20. Antwoord gekregen van de Bovag:

    Had die expertise dan aan het licht kunnen brengen dat er 6 weken eerder 1,5 liter koelvloeistof te weinig in het systeem was gedaan en dat het systeem niet ontlucht was... Ben blij dat ik erbij was toen ze de turbo opnieuw installeerden. Had ik niet gehoord dat ie om 2 liter vloeistof vroeg, had ik niet gezien dat ie er 2 liter ingedaan heeft en niets heeft gedaan wat ook maar de schijn heeft van ontluchten dan had ik nu geen poot om op te staan.

    Heb tot nu alles op papier gezet zodat ik straks een goeie case heb voor de geschillencomissie mocht de dealer het zo ver laten komen. Dealer vertelde dat ie verzekerd was voor dit soort gevallen. Stik, realiseer me nu dat dat niet inhoudt dat ie de schuld op zich neemt. Hij heeft me ook gewoon een factuur gestuurd voor die reparatie, 2071,44 Euro! :nocheer:
     

Deel Deze Pagina