1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe Motor! (was Koppakking ligt eruit...)

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Huigie, 7 feb 2010.

  1. dat denk ik ja, maar zeker weten doe ik het ook niet.
     
  2. klopt,de sensor in de radiateur is meestal voor het aansturen van je Fin.
     
  3. #23 Pepper, 12 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 feb 2010
    Kan iki beamen, heb deze eens kapot gehad in 1 van mijn vorige wagen(tjes), resulteerde in het niet aangaan van m'n fan, en het kromtrekken van m'n cilinderkop omdat alles aan en van de kook was.
    Corsaatje diesel naar de sloop dus, had na 5 ton zin boodschap ook wel gedaan hoor.
     
  4. Hey Rob, weet je inmiddels al wat meer, ben eigelijk best wel benieuwd naar "het vervolg".
     
  5. #25 Huigie, 20 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 feb 2010
    Kop bleek krom te zijn. Gelukkig geen scheur in de cilinderwand, daar was ik zo bang voor want op 3 ST forums is er nog geen kromme kop voorgekomen! Gescheurde wanden waren er zat. :nocheer:

    Heb gezien dat garage Noort er na installatie van de turbo 2 liter koelvloeistof bijvulde. Zes weken later is de kop krom. Dat ik 6 weken en ruim 2200 kilometer met 1,5 liter koelvloeistof te weinig had gereden kon nooit voor die kromme kop zorgen zeiden ze.

    Heb de auto donderdag opgehaald, er is een factuur aangekomen van...
    2071,44Euro. Hoeveel? 2071,44Euro

    Maareh, zij vergeten 1,5 liter koelvloeistof en ik mag voor de schade opdraaien?

    Ben de volgende morgen meteen naar een andere dealer gereden. Heb ze het koelsysteem bij de turbo laten loskoppelen/ leeglopen net zoals Noort dat deed. Kwam er 3,5 liter vloeistof uitzetten. 3.5 liter. Hoeveel? 3.5 liter Da's iets meer dan de 2 liter die zij destijds hadden bijggegooid.

    Heb de dealer op de factuur laten zetten dat er 3,5 liter uit was gekomen. Ben met die factuur naar Noort gereden maar die wimpelden het weg als bewijs. Weer zeiden ze dat door die 1,5 liter tekort die kop nooit krom zou trekken.

    Echt, m'n bek viel open van verbazing. Ik laat ze zien dat er niet genoeg in zat, ik heb er zwart op wit bewijs voor notabene. Heb toen ik thuis kwam meteen de Bovag gebeld, het hele verhaal in de mail gezet naar ze. Heb het hele verhaal aangetekend naar Ford.NL gestuurd. En heb het ook maar naar de ANWB/Rechtsbijstand gemailed.

    Auto staat nu voor de deur. Gevoelsmatig voelt het gewoon niet lekker als ik erin rij. Durf niet eens gas te geven. Als ze de koeling al niet checken, weten ze dan wel het momentum waarmee ze de bouten van de cilinderkop weer vast moeten zetten? Had al ontdekt dat ze er groene koelvloeistof in hadden gedaan...halloooooo ti's aluminium!!! Zit er wel de goeie olie in nu...

    Ben er zo ziek van, blergh! Ben benieuwd naar de reactie van de Bovag, Ford en de ANWB.
     
  6. Rob, wat een aflevering van een soap-serie weer, niet normaal. Hoop voor je dat je een regeling kan treffen aangaande de factuur.
    Heb je trouwens ook de garage aangeschreven?
     
  7. sow mooi klote ! Schrijf idd het bedrijf ook aan, dat zal het eerste zijn wat je Rechtsbijstand zegt. dus ook een aangetekende brief naar de directeur van de dealer!
     
  8. Auto rookt weer, koelvloeistof niveau daalt weer... :(
     
  9. :wtf: ga je niet menen :( denkje eindelijk weer goed maar niet dus.zit er tog ergens in de kop een heel klein scheurdje ofzow of wat je ook al zei in de cilinderwand dat daar iets tog niet helemaal haaks is ..echt zwaar klootte dit...morgen direct maar weer na de dealert,wat een koekje bakkers daar zeg :angry:
     
  10. Wat een drama! Erg vervelend dat de dealer elke verantwoordelijkheid afwimpeld. Nog erger is dat de problemen blijkbaar niet verholpen zijn ondanks de rekening van 2200euro (waarvoor eigenlijk? vooral arbeidsloon denk ik). Behalve dat is 1,5L te weinig bijvullen echt niet goed voor je motor en ik ben geen monteur. Kijk maar eens wat er in je instructieboekje staat over het op peil houden van vloeistofniveau's. Ik hoop dat je snel weer plezier kunt beleven aan je mooie ST.
     
  11. Ik weet niet meer wat ik moet zeggen Rob, dit is zo geweldig K?T dat het niet waar kan zijn volgens mij is dit een droom, maar dan wel één van het soort nachtmerrie :sick:

    Ik hoop echt dat de aangeschreven partijen je bij kunnen/willen staan in deze zaak, heel veel succes en net als vele andere hoop ik gauw weer een blijde en tevreden ST rijder de hand te mogen schudden.
     
  12. Rob, 1 groot drama.......wat moet ik er over zeggen.......soms heb je het idee dat je de auto beter naar een fietsenmaker kan brengen.........iig VEEL SUCCES en probeer rustig te blijven........hou de eer aan jezelf

    FF een tip : zet ALLES op papier!!! Mail het van mijn part (met ontvangst-/leesbevestiging) maar zorg dat het op papier staat wat er gebeurd is (ongeacht de schuldvraag maar dat lijkt me nu wel klare zaak)
     
  13. #33 Huigie, 22 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 feb 2010
    Vanmorgen de auto weer ingeleverd. De directeur zei dat eea niet helemaal goed was gegaan. Ze gaan er weer naar kijken. Iets positiefs, morgen staat er een leen-auto klaar. Ik blijf positief! :nocheer:
     
  14. Er zou 9 uur een auto klaar staan. Belt de direkteur om
    kwart voor acht dat ik beter ff thuis kan wachten tot ie belt. Hij zou bellen als de auto er echt stond anders moest ik daar zo lang wachten. Het is nu kwart voor tien en ik zit nog geduldig te wachten...
     
  15. Je moet wel engelen geduld opbrengen.
    Wat gaat het allemaal ontzettend stroef.

    Lijkt erop dat ze zelf ook geen idee meer hebben.

    Maar suc6 weer vandaag Rob, je hebt het nodig.
     
  16. Geduld moet voor jouw, wel een schone zaak zijn zeg !!!!!!!!!
    Na alles wat ik hier gelezen hebt.
    Ik hoop dat ze nu eindelijk alles oplossen en jij weer met vertrouwen je :st: kan rijden,sterkte !!!!!!!!!!!!!!!
     
  17. De RS van de importeur moet waarschijnlijk nog gebracht worden. ;)
     
  18. Moet wel geduldig zijn, ze hebben mijn auto staan die ze nog moeten fixen...
     
  19. Rob, dat betekend maar 1 ding. Dat ze momenteel een te kort aan huurauto's hebben. EN dus heel veel auto's in de werkplaats hebben staan. Ze zijn dus heel erg druk!!! En ze laten jou als klant nu wel staan. Dat laatste is niet het principe van een autobedrijf. :snooty:
     
  20. Ik ga toch naar een merk dealer voor dat beetje extra service...
    Net maar ff gebeld, ze bellen me terug.
     

Deel Deze Pagina