1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe Motor! (was Koppakking ligt eruit...)

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Huigie, 7 feb 2010.

  1. #1 Huigie, 7 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mrt 2010
    Ik vermoed dat de dealer niet genoeg koelvloeistof in het systeem heeft gedaan na de herinstallatie van de turbo. Zou kunnen verklaren waarom de uitlaten pas na 3,5 liter koelvloeistof een witte wolk uitspuuwden.
    Iemand enig idee waar de sensor zit die de temperatuur van het water aangeeft op het dashboard?
    Kan het zijn dat die onder de 90 graden blijft staan als het systeem niet vol zit?
    Kan het zijn dat m'n kop zwaar oververhit is geraakt zonder dat de metertjes op het dashboard iets alarmerends aangaven?
     
  2. Moi ruk dat je de koppakking eruit hebt liggen. Maar ik ben wel benieuwd waarom de turbo opnieuw is geinstalleerd? En waarom zou dan de koelvloeistof vervangen/aangevuld moeten worden? Volgens mij staat de turbo toch los van het koelvloeistof gebeuren.

    Mocht de koelvloeistof zijn aangevuld/ vervangen kan ik me voorstellen dat er lucht in het systeem heeft gezeten en niet zozeer te weinig koelvloeistof.

    En het is niet zo dat je turbo een tijdje op teveel druk heeft gedraaid?
     
  3. Hoeveel liter koelvloeistof mag er in het Focus ST blok?

    @Rob: Voor de plof zei jij al dat je koelvloeistof moest bijvullen. Dus dat je het vermoeden had dat er niet goed was ontlucht, waardoor er een luchtbel is ontstaan.
    Het enige wat ik mij kan bedenken is dat er een luchtbel boven in het blok heeft gezeten. Is ook logisch want lucht wil naar boven wat ook jouw theorie verklaard.
    Maar er zit toch een automatisch ontluchtingssysteem op de ST blokken????

    De temp sensor zit toch meestal voor de radiateur?

    Ik snap wel dat je het vermoeden hebt dat de garage een fout heeft gemaakt. Immers er is kort geleden aan gewerkt. Echter als ik zo nadenkt word het een lastige zaak om het bewijs te leveren.
     
  4. Er zit 7 liter in het systeem. Wat ik weet is dat, met de turbo eraf halen, er een hoop vloeistof is uitgelopen. Ik heb de dealer na herinstallatie er 2 liter bij zien doen. Als de boel straks gefixed is laat ik de slang bij de turbo loshalen. Loopt er dan meer dan 2 liter uit(wat ik vermoed) dan heeft de kop echt droog gestaan. Daardoor is de kop kromgetrokken en daardoor is de koppakking eruit geblazen. Lijkt me bewijs genoeg.
     
  5. 2 liter op 7 liter??? Genoeg reden om de dealer ermee te confronteren Rob. Ben er zelf niet bij geweest maar mij lijkt ook dat er meer koelvloeistof uit is gegaan. Dus ik geloof steeds meer in je theorie. Er staat veel geld op het spel. Dus laat de dealer het tegendeel nu maar is bewijzen.
     
  6. Ha die Rob,

    We hebben het er al over gehad maar ik zeg het gewoon nog een keer:
    zwaar, zwaar, zwaar k*dt dat is mijn mening, heb je niks aan dat weet ik maar ik wil je toch even een hart onder de riem steken.

    Het blijft een enge gedachte dat het los halen van de turbo dit tot gevolg kan hebben. Ik weet het waar gewerkt wordt vallen spaanders, maar een dealer zou toch echt beter moeten weten zeker met deze pk en nm rijke motoren.

    Ik wens je heel veel sterkte en succes met het afhandelen van dit welles nietes verhaal want dat is wat het waarschijnlijk gaat worden :nocheer:
     
  7. Rob, zwaar ruk van je kop(pakking).
    Temperatuur sensor zit idd 9 van de 10 x in de radiateur. Het lijkt mij idd ook het geval dat er te weinig bijgevuld danwel slecht ontlucht is omdat je verwarming ook niet meer warm werd. Luchtbel zal idd naar boven willen en dan is de kop de aangewezen plek:(
    Je geeft aan dat je kop kromgetrokken is? Dat zou zeker niet best zijn:(
    Wat dacht je trouwens van je koelvloeistofpomp die loze lucht heeft rondgepompt? :(

    Als je er met de garage niet uitkomt is de oplossing die jij aandraagt (na herstel slang loshalen en meten hoveel eruit loopt) goed bedacht. Maar dan kunnen zij nog zeggen dat het waarschijnlijk al langer speelt. Begrijp me goed, ik hoop het niet voor je maar kon wel eens een lastig verhaal worden:(

    Succes en hou ons op de hoogte van de vorderingen
     
  8. Heel vervelend dit Rob. Hoop dat de dealer een beetje wil meewerken.
     
  9. Heel lullig dit Rob, Karlijn en ik wensen je heel veel sterkte met het oplossen van deze problemen.
     
  10. Dat is heel zwaar balen. Hoop dat je er met de dealer op een nette manier uit kunt komen. Ik hoor graag wat hier nu aan de hand is geweest.
     
  11. weet je ondertussen al wat? @Rob
     
  12. Never trust trust the dealer... En ik spreek uit ervaring! Zeer kl*te dat je dit nu moet meemaken. Hoop voor je dat dit alles tot een goed einde komt.
     
  13. @Sietze, niet alle dealers over 1 kam scheren he. ;)
    Al ben ik het eens dat de laatste tijd wel erg veel stomme fouten op het forum worden gepost. Met dit voorval van Rob als meest extreme voorbeeld.
     
  14. Rob heeft de ST niet bij de dealer in onderhoud als ik me niet vergis heren!

    En heb echt niks te klagen over de dealer waar wij de autos in onderhoud hebben!
    Top Dealer!!
     
  15. Simone dat is een heel verstandig antwoord.:thumbs:

    @Chris ik denk dat in het geval van Rob het mes helaas aan twee kanten snijdt.:nocheer:
     
  16. Vreemd, nog nooit gezien.
    Ze zitten namelijk altijd in de kop, of in het thermostaathuis.

    @ Topicopener, ook al is het hun fout, zullen ze het erop gooien, dat het gekomen is door alle mods die je heb uitgevoerd, chip enz
     
  17. Zullen we nu een heel lullig op deze zinloze reactie gaan reageren ?
     
  18. haha, bij deze gedaan Stef!
     
  19. Waarom is die opmerking van Antig01 zinloos en/of lullig?
    Want hij heeft namelijk wel gelijk. (hij had het misschien iets tactvoller kunnen typen)

    Ten eerste zit de temp sensor van het koelwater altijd in de kop, al is het alleen al omdat anders de temperatuur niet uitgelezen kan worden voordat de thermostaat open gaat.

    Ten 2e, zal de dealer het waarschijnlijk ook op de modificaties gooien die uitgevoerd zijn.
    Als je aan het knutselen gaat, dan kan je een keer verwachten dat dingen anders uitpakken dan verwacht. Misschien was er het e.e.a. wel 'zwak' door bijvoorbeeld een hogere turbodruk vanwege het chippen. Als dan in dit geval de dealer een modificatie uitvoerd in opdracht van de klant, kunnen zij daar ook weinig aan doen of niet?

    Ik sloop ook wel eens wat aan mijn auto, doordat ik dingen losdraai die normaalgesproken nooit los hoeven. Tja, dan breekt er wel eens wat hier en daar. Op zo'n moment baal ik uiteraard wel, maar neem mijn verlies.
    Ik heb in mijn vorige auto ook eens een blok kapot gehad, dus ik weet precies hoe Rob zich voelt.
    Maar ik denk zeker dat het lastig gaat worden om iets te verhalen.
     
  20. Wat is de functie van de sensor in de radiateur dan? Is die voor aansturing van je fan?
     

Deel Deze Pagina