Het is een mooie auto de Ford Kuga. Mocht je de volgende de keer weer richting het zuiden op vakantie gaan en je gaat via Oostenrijk dan kun je een digitaal vignet bestellen bij https://shop.asfinag.at/ dan krijg je geen sticker meer op de voorruit. Scheelt weer met het verwijderen na de vakantie van de sticker.
grappig, ik had geen idee waar die L knop voor diende (rij met een E-Transit voor werk) toch maar eens uitproberen dacht ik en wat blijkt? ideaal voor in de wijken met het bezorgen van pakketten, je kan dan gewoon one-pedal rijden en dat is echt heerlijk. gebruik 'm dus heel vaak maar wel jammer dat die niet 'aan' blijft staan als je 'm in de P stand zet (pakketje afgeven) en daarna weer verder moet.
We zitten nu de laatste avond in Toscane. Ik kan zeggen: de Kuga regenereert prima! Heuveltje af levert hier 10 elektrische kilometers schoon aan de haak op. Die je ook weer heel makkelijk kwijt bent met stijgingen van 10%... Eerder deze week zijn we met de Kuga Rome ingereden. In de garage van het hotel was het even zweten, zo'n vooroorlogs ding met heul veul zuiltjes en hekwerk... duidelijk geschikt voor de Fiat Topolino en 500, maar minder voor de Kuga! Gelukkig geen schade. Morgen weer terug, hopelijk is het niet te druk bij de Gotthard!
Vanochtend de laatste spulletjes in de Kuga geladen. Tent was geen succes, Italië in mei kan best fris zijn! Het idee van een caravan was bij ons geboren, maar eerst andere prio’s (die ook geboren moeten worden) Dan moet er nòg meer mee op vakantie… en de Kuga zat al zo vol. Rit noordwaarts ging soepel. Weinig landgenoten op de weg, geen files gehad. Nul wachtrij bij de Gotthard. Nu een nachtje rust in Basel en morgen naar huis!
Zorg maar dat hij veilig staat. https://www.zo-nws.nl/recherche-onderzoekt-diefstal-32-ford-kugas-half-jaar-tijd
@ Bertus: onze Kuga slaapt binnen. Ik maak me weinig zorgen op dit punt. @paul vingerhoets : Wat trekken jullie qua caravan/gewicht met de Kuga? We zijn stiekem toch een beetje aan het informeren of een caravan iets voor ons is. Trek je met standaard rijbewijs B, of heb je BE?
Zo... alweer een week terug van vakantie. Weinig op te merken aan de Kuga, de extra power t.o.v. onze vorige Focus was wel een stuk fijner om te hebben op de snelweg. Wel één puntje van ergernis: de waarschuwing om beide handen aan het stuur te houden. Ik rij overwegend keurig in de 10 voor 2 stand, soms kwart voor drie, maar ik kreeg meerdere keren onterecht de melding om beide handen aan het stuur te houden. Tot hilariteit van mijn vrouw, overigens. Zij rijdt juist veel meer met één hand, of soms een paar vingers, maar krijgt de melding niet. We zijn uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik de auto te netjes rechtuit weet te houden. Te weinig correcties of uitslag t.o.v. Lane Assist, dus hebben de sensoren niks te melden. Juist omdat mijn vrouw de melding niet krijgt, voel ik geen noodzaak om ermee naar Ford te gaan. Maar bizar blijft het wel, al die elektronische prietpraat.
@soheilmd had hier ook last van. Ik denk dat je een veels te vaste hand hebt waardoor de auto denkt dat je stuur niet vast hebt
Wij trekken op papier 1500 kg caravan maar denk dat ie eerder naar de 1600 kg gaat. Ik heb zelf CE de meldingen stuur vast houden krijg ik ook geregeld zeker als je het stuur wat losjes vast houdt registreert de auto dat als zijnde losse handen eigenlijk moet je continu een beetje sturen om de melding tegen te gaan
Denk ook dat dit eerder gebeurt. Heb ik met een auto van de zaak ook wel eens. Ff een kneepje in 't stuur en 't is goed.
De meldingen van je stuur krijg je als je geen tegenreactie geeft, van een equivalent van 450gram, op de stuurbewegingen die de auto geeft. Als ik op een rechte weg zit en losjes het stuur vast heb krijg ik deze melding ook. Wat de caravan betreft, ik trek er 1500kg ermee. Gaat zonder moeite.
De zoektocht naar een caravan is gestart... dat wil zeggen: eerst eens inlezen in de materie. Welke indeling, welke sanitaire voorzieningen, onderhoud, kosten, troubleshooting etc. Ik vind het altijd een heel leuke fase, dat uitzoekwerk. Realistisch streven om volgend jaar zomer met een caravan op vakantie te gaan, want daarvoor hebben we het druk genoeg met een geboorte en heel veel gehannes met babyspulletjes. De Kuga is kilometerstand 207.207 gepasseerd. Er valt wat te melden qua dingetjes: een dagrijlampje is kapot, en erger: het derde remlicht doet niets meer. Het lampje vóór kan ik zelf, maar het remlicht wordt een gevalletje garage. Soms heeft de achteruitrijcamera kuren, hopelijk is het geen gedoe met het elektrisch circuit achter. We gaan het zien.
Helaas, Hedin kon vanmiddag niet 1-2-3 traceren wat het issue met het derde remlicht van de Kuga is. Spoiler moet van de achterklep af om checks te kunnen doen, dus nieuwe afspraak: 4 juli. Dat duurt dus nog even... zucht. Misschien maar even bellen of ik bij een andere Ford-garage sneller terecht kan. Veiligheid boven alles! Wel ander mooi speelgoed zien staan bij Hedin, alleen vraag ik me af of ik "m in onze garage gelepeld krijg...
Als je camera ook kuren geeft, zou het in de tule van klep naar binnen kunnen zitten, ik denk een kabelbreuk door het openen en sluiten van de klep. Bij mij was het kentekenlampje defect daardoor.
Dat zou het best wel eens kunnen zijn. Gisteren gaf de camera storing, maar na openen en sluiten van de klep deed hij het weer. Hoeveel kost zo’n grapje bij indicatie?
Pfoe, dat is een goede vraag. Ik had het laten meenemen tijdens een grote beurt. Als je zelf handig bent met een soldeerbout en krimpkous is het zelf te doen.