Vanochtend de opvolger van onze rode Focus uit 2005 opgehaald in Woerden: een Kuga PHEV Titanium uit 2020!

Ben er persoonlijk erg mee in mijn nopjes! Mooie blauwe kleur met chromen raamranden, ik vind 'm daardoor wat sjieks krijgen. Ben niet zo van de zwarte raamranden, maar ieder zijn ding natuurlijk. Weliswaar bijna 200.000 leasekilometers gelopen in drie jaar, maar de Kuga ziet er nog aardig uit. Her en der wat sporen van gebruik, maar dat gaat er bij ons met een gezin met twee kinderen en activiteiten buitenshuis niet minder op worden. The first cut is the deepest, hebben we dat maar vast gehad!
Verder zijn we erg blij met de trekhaak (vermoedelijk afneembaar, nog niet naar gekeken) en het panoramadak. Hoewel het weer echt ruk is, doet het lichter aan in de auto! Moet natuurlijk mezelf nog verdiepen in alle settings van Sync en überhaupt een update doen, maar dat staat voor vanavond of morgen op het programma.
Maiden trip bestond uit het ophalen van een laadkabel en rubberen vloermatten bij forumgenoot Dircos1980. De Kuga hangt inmiddels al aan de laadpaal aan het eind van de straat en de matten liggen er ook al in. Ben er blij mee nu in de herfst! Voor- en na op onderstaande foto:

Verder nog wat andere spullies aangeschaft: een witten kentekenplaat voor de fietsendrager, een dop voor op de trekhaak, een adapter naar 7-polig en een adapter voor eurostekker naar UK-stekker. Er zit gek genoeg een UK stopcontact achterin onze Kuga (auto is origineel NL), maar met een adapter kun je daar prima een laptop aan hangen. Ideaal voor zakentrips of vakanties! Niet dat ik die veel heb, ik sta voor de klas. Maar het gaat om het idee.
Rubberen mattenset voor voorzijde zijn onderweg, evenals een tas voor de laadkabel. Verder nog even nieuwe ruitenwissers bestellen, die dingen piepen als een hok kuikens. En dakdragers staan ook nog op het menu.
En verder? Tsja, er valt verdrietig weinig te knutselen aan deze wagen. Misschien de achterklep nog elektrisch op een dag, maar verder kan de Kuga praktisch alles wat we willen - op het zetten van cappuccino na. Dat is dus het grote nadeel van een jonge auto... zó saai qua knutselen. Het is ook nooit goed.

Ben er persoonlijk erg mee in mijn nopjes! Mooie blauwe kleur met chromen raamranden, ik vind 'm daardoor wat sjieks krijgen. Ben niet zo van de zwarte raamranden, maar ieder zijn ding natuurlijk. Weliswaar bijna 200.000 leasekilometers gelopen in drie jaar, maar de Kuga ziet er nog aardig uit. Her en der wat sporen van gebruik, maar dat gaat er bij ons met een gezin met twee kinderen en activiteiten buitenshuis niet minder op worden. The first cut is the deepest, hebben we dat maar vast gehad!
Verder zijn we erg blij met de trekhaak (vermoedelijk afneembaar, nog niet naar gekeken) en het panoramadak. Hoewel het weer echt ruk is, doet het lichter aan in de auto! Moet natuurlijk mezelf nog verdiepen in alle settings van Sync en überhaupt een update doen, maar dat staat voor vanavond of morgen op het programma.
Maiden trip bestond uit het ophalen van een laadkabel en rubberen vloermatten bij forumgenoot Dircos1980. De Kuga hangt inmiddels al aan de laadpaal aan het eind van de straat en de matten liggen er ook al in. Ben er blij mee nu in de herfst! Voor- en na op onderstaande foto:

Verder nog wat andere spullies aangeschaft: een witten kentekenplaat voor de fietsendrager, een dop voor op de trekhaak, een adapter naar 7-polig en een adapter voor eurostekker naar UK-stekker. Er zit gek genoeg een UK stopcontact achterin onze Kuga (auto is origineel NL), maar met een adapter kun je daar prima een laptop aan hangen. Ideaal voor zakentrips of vakanties! Niet dat ik die veel heb, ik sta voor de klas. Maar het gaat om het idee.
Rubberen mattenset voor voorzijde zijn onderweg, evenals een tas voor de laadkabel. Verder nog even nieuwe ruitenwissers bestellen, die dingen piepen als een hok kuikens. En dakdragers staan ook nog op het menu.
En verder? Tsja, er valt verdrietig weinig te knutselen aan deze wagen. Misschien de achterklep nog elektrisch op een dag, maar verder kan de Kuga praktisch alles wat we willen - op het zetten van cappuccino na. Dat is dus het grote nadeel van een jonge auto... zó saai qua knutselen. Het is ook nooit goed.
