1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

motor valt uit in bocht naar rechts. Focus 1 Fase 1 1.6 16v. SLECHT NIEUWS!

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door wouterhil, 19 sep 2009.

  1. Ik heb er 1, kom uit Rotterdam ;)
     

  2. Kijk aan, Dat is nog aan te rijden. Nu is de volgende vraag. Wil jij de tijd en moeite er voor nemen om mijn auto uit te lezen? Wat zijn de eventuele kosten die je ervoor rekent? Ben je zelf een automonteur?

    gr wouter
     
  3. Mag dan wel een rotterdammert zijn, maar we hoeven niet overal geld voor te vangen ;)

    PM maar, regelen we het wel ;)
     
  4. Mooi kutprobleem trouwens, want nu kun je alleen een rotonde opsturen maar eraf kom je niet meer...
     
  5. Hahaha jawel hoor, het is niet zo dat je in één klap stil staat. Je motor draait gewoon met de auto mee zeg maar, dus je remt wel af maar de motor slaat direct na de bocht weer aan. En gelukkig draai je op een rotonde rondjes naar links anders ging het inderdaad niet goed. Enne, met een focus ga je zo hard over de rotonde dat je de rotonde al af bent voordat je stilstaat:P

    Morgen laat ik bij Sander mn auto uitlezen. Eens kijken of daar wat uitkomt.
     
  6. Ben benieuwd! laat maar weten of je er verder mee komt!
     
  7. Zou ook in of bij de bobine kunnen zitten (of de kabels daar naartoe). Omdat ie zo plots uitvalt zou dat een logisch defect zijn.
     
  8. Ok,

    Waar kan ik de bobine vinden bij mijn Focus?
     
  9. Dat vraag ik me af. Die bobine zou meer voor stotteren moeten zorgen denk ik... Dit is aan en uit. Net of er of geen bezinedruk of geen vonk is, echt aan en uit. En bij de bobine, die zou dan meer stress moeten geven denk ik. But joe never noow...
     
  10. Vandaag mijn Focus uit laten lezen bij Sander. Gelukkig (of juist misschien niet) geen meldingen in de computer. Nu wordt het dus verder zoeken. Op aanraden van Sander begin ik met het overzetten van de dynamo en accu uit de auto van mijn broer. (hij heeft ook een focus 1.6).

    Ik houd jullie op de hoogte. Als er nog tips of ideeën zijn hoor ik ze heel graag!
     
  11. Daar waar de bougiekabels bij elkaar komen in een blokje, dat is de bobine.
     
  12. Mijn gedachte daarbij was dat door de de zijwaartse kracht in de bocht de stroomvoorziening even helemaal wordt verbroken. Dus dan opeens helemaal geen vonkjes meer. Dat was mijn wilde idee ;-)
     
  13. Ik heb het al eerder geroepen, maar laat `m nou maar uitlezen bij de dealer.

    Er is voor de 1.8 en 2.0 (deze vielen ook weleens uit) een servicebrief uitgebracht i.v.m. een update van de PCM. Deze waren niet goed gekalibreerd. Wellicht dat dit ook bij jou auto het geval is.
     
  14. Hij is uitgelezen, zie vorige pagina. Geen foutmeldingen. Lijkt me sterk dat dit de PCM zelf is bij zijn klacht.
     
  15. @Hansie, We hebben de stekker naar de bobine gecontroleerd. Deze zag er ook goed uit. We willen nog proberen om de bobine+kabel van de focus van mn broer over te zetten.

    @Marco, Hij is inderdaad al uitgelezen gisterenavond. Wat is een pcm?

    @iedereen, wat gebeurt er als je dynamo geen stroom opwekt onder het rijden (in de bocht naar rechts? Dan valt je motor toch niet uit?
     
  16. Klinkt misschien raar, maar ik heb zelf een soortgelijk probleem gehad met een Focus 1.8 Flexifuel. Bij mij was het niet zo extreem dat de motor uitviel, maar wel vergelijkbaar. Ook bij bochten naar rechts hikte de motor, alsof er lucht aangezogen wordt door de benzinepomp, voornamelijk op het moment dat de tank leeg was. Bochten naar links waren geen probleem. Des te leger de tank werd, des te erger werden de klachten, waarbij bij een redelijk lege tank (lampje brandt) zelfs het hikken tevoorschijn kwam bij het wegtrekken.

    Door het hikken, vermoed ik toch dat er een probleem is met je benzinepomp, waarbij hij in eerste instantie lucht aanzuigt, en vervolgens doordat hij helemaal geen benzine meer krijgt, de motor uitvalt. Doordat je nog snelheid hebt en dergelijke zal je motor weer aanspringen zodra je benzinepomp wel weer benzine kan doorpompen naar je motor. Ik zal dan ook eens laten kijken naar je benzinepomp of deze wel nog in orde is.
     
  17. Ik heb nog niet ervaren dat het probleem erger is geworden naarmate de tank leger wordt. Ik rijd deze tank gewoon tot het lampje leeg en kijk dan even of het probleem erger word. Daarmee kunnen we inderdaad wel kijken of het is het brandstofsysteem fout gaat.

    Het gekke is alleen dat het niet echt hikken is, maar meer uit in de bocht/aan na de bocht. Als de bocht niet erg scherp is kan hij wel eens hikken.

    Ik neem je tip in ieder geval mee in het zoeken naar het probleem.

    Bedankt!
     
  18. Dat rijdt niet lekker :p Heb ik ooit gehad met m'n XR2i'tje.
    Ik moest 'm vol in de toeren houden om 'm niet af te laten slaan. Dashbord verlichting deed het niet meer, toerenteller bleef plat liggen, verlichting deed het heel zwak, ruitenwissers gingen heeeeel erg langzaam. Al met al rijdt dat best wazig :mrgreen:
     
  19. ja maar denk niet dat dit aan een dynamo ligt. als zoals hij zegt de accu ook normaal blijft doen en bijgladen wordt.
    des ondanks ik dit ook een vreemd probleem blijf vinden.

    wat zeiden ze eigenlijk bij de garage/dealer?

    en idd de bobine is nog wel iets om te proberen.
     
  20. Even wat geks roepen: gebeurt het ook als je met je reservesleutel rijdt?
     

Deel Deze Pagina