1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

motor valt uit in bocht naar rechts. Focus 1 Fase 1 1.6 16v. SLECHT NIEUWS!

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door wouterhil, 19 sep 2009.

  1. *UPDATE*

    Ik heb (op aanraden van de lokale dealer) contact gehad met de dealer waar ik de auto vandaan heb. Ik heb de auto nu 11 maanden en zit dus 5 maanden buiten de garantieperiode. Een zodanig defect mag vanzelfsprekend niet optreden bij een volledig dealeronderhouden auto die net 100.000km heeft gereden. De werkplaatschef van de dealer waar ik de auto gekocht heb gelooft het verhaal van het lager nog niet zo. Mede omdat hij het vermoeden heeft dat de lokale Ford dealer geen goede diagnose heeft gesteld. Ik heb namelijk niks hoeven betalen voor de diagnose en er zijn ook geen onderdelen uitgewisseld om te kijken of het daaraan ligt. Hij heeft het lager niet gezien want hij heeft de carterpan er niet afgehad. Waarschijnlijk heeft de dealer puur op informatie van Ford Nederland de diagnose vastgesteld. Nu wil de dealer waar ik de auto gekocht heb een 2e diagnose uitvoeren. Ze gaan dan onder andere de sensoren uittesten en de kabelboom en massapunten controleren op beschadigingen. De diagnose is gratis omdat hij wil weten of het iets anders is als het lager. De kans dat het wat anders is is volgens hem groot. Dit probleem komt zo zelden voor bij een handgeschakelde 1.6 dat hij het eigenlijk niet mogelijk acht dat het probleem bij mij opgetreden is.

    a.s. Dinsdag word de auto gecontroleerd. Ben dus erg benieuwd. Voor hetzelfde geld ben ik met 2 nieuwe sensoren of een nieuwe kabelboom klaar. Op het te vervangen onderdeel krijg ik dan gedeeltelijk Coulance. Hoeveel hangt af van welke sensor of welk ander onderdeel er vervangen wordt.

    Als er een nieuwe motor in moet krijg ik 25% coulance. Dan blijft het dus alsnog een aardige uitgave, maar voorlopig eerst maar eens kijken welke diagnose gesteld wordt.
     
  2. Beetje wazige conclusie van de dealer... "Het komt zo weinig voor, dus het lijkt me niet dat je dat hebt" :roll:

    Dat je de hoofdprijs wint van de loterij is ook maar 1 :100.000 ofzo, maar toch is er altijd iemand die 'm wint ;-)

    Maar wel goed dat ze met een coulanceregeling komen!
     
  3. Nee ik leg het waarschijnlijk verkeerd uit.

    De combinatie van geen uren rekenen richting mij voor de Diagnose + de carterpan niet verwijderd + het zelden voorkomen van dit probleem stelt hem tot de conclusie dat de diagnose niet secuur uitgevoerd kan zijn. Hij wil dus graag voordat we een nieuwe motor gaan plaatsen nog een diagnose uitvoeren.
     
  4. alles wat je meekan pakken is altijd mooi meegenomen ;)
     
  5. Mooi dat ze jouw een "second opinion" aan bieden, heel benieuwd wat zij
    gaan bevinden;)
     
  6. ik ben erg benieuwd!
     
  7. Ik ook. Op zich niet verkeerd geredeneerd van die dealer.
     
  8. Ben je al verder gekomen met de dealer?? Het is nu al een week erg stil op dit topic ;-)
     
  9. Ja we zijn inderdaad wat verder. Kheb sinds dinsdag nog geen tijd gehad om het topic bij te werken.

    Helaas is de 2e diagnose toch hetzelfde uitgekomen als de eerste. Dus helaas toch een ander motorblok. Kosten voor een nieuwe tussenblok (draaiend gedeelte) + overige materiaal en arbeidsloon zijn: €2800,- minus 25% coulance zou ik uitkomen op 2000 euro. Dat is een beetje teveel van het goede. Ben nu bezig met sloopbedrijven voor een compleet motorblok. Prijzen liggen tussen de 700-1000 euro en voor montage ongeveer nog 400-500 erbij. Krijg je nieuwe distributie, olie/oliefilter, multiriem en nog wat dingen. Motoren hebben varierend van 37.000 tot 86.000km gelopen.

    Kortom. Hoe ik het ook doe. Voor minder als 1000 euro helpen we dit probleem de wereld niet uit.

    Word vervolgd!
     
  10. We leven met je mee! Succes met het zoeken naar een goede motor. Ik vind de prijzen voor een "nieuwe" motor nog wel meevallen. Maar blijft natuurlijk een smak geld!
     
  11. Precies wat ik zei dus Ik heb 28oo euro moeten betalen heb gelijk alles nieuw gekocht omdat ik zoiets had van 2 de hands wat koop je daarvoor terug. Als je straks met 2 de hands blok zelfde problemen krijg kost het je weer geld met alle rompslomp. ik zou zeggen koop het nieuw kan je doorrijden tot je de auto weg zou doen zonder problemen.
     
  12. Allereerst bedankt voor het meeleven. Voor 2800 euro monteren ze een nieuw (gereviseerd) tussenblok en dus geen complete motor. Mijn eigen kop en onderblok worden overgezet. Het tussenblok zelf kost 779euro. De rest is materialen en arbeidsloon.
     
  13. Voor 2800 euro krijg ik GEEN nieuwe motor. Mijn huidige kop en onderblok worden op het gereviseerde tussenblok gezet. Oftewel. Een motor die voor de helft uit nieuwe onderdelen bestaat en voor de andere helft uit ingesleten onderdelen. Dan koop ik liever een motorblok wat nog maar 37.000km achter de kiezen heeft.

    Het risico dat ditzelfde probleem zich bij een andere motor weer voordoet lijkt me erg klein. Volgens Ford Nederland komt dit probleem sporadisch voor bij een handgeschakelde 1.6. Dat risico neem ik dus gewoon.
     
  14. Maar dan weet je nog niet in welke staat dat blok van 37.000km verkeert
     
  15. Klopt, Dat blijft een risico. Echter krijg je wel (afhankelijk van het bedrijf waar je hem koopt) 6-12 maanden garantie. Dat maakt het risico een stuk kleiner.
     
  16. Ik was 2800 euro kwijt bij erkende ford garage. Compleet onderblok alle riemen nieuwe waterpomp enzzzz en een gereviseerde bak waar bijna alles nieuw ingegaan is.
     
  17. Compleet onderblok. Dus je oude kop is overgezet?
     
  18. Alleen de kop is overgezet
     
  19. Okee, Dan hebben ze bij jou dus hetzelfde gedaan alsdat ze nu bij mij wilden doen. Ook voor 2800 euro Onderblok (behalve carter) met alle riemen, waterpomp e.d. nieuw.
     
  20. Die is er bij mij ook nieuw ondergegaan zover ik weet. Maar ik kan er nu wel vanuit gaan dat hij weer een jaar of 10 meegaat met of zonder carter.
     

Deel Deze Pagina