1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

motor valt uit in bocht naar rechts. Focus 1 Fase 1 1.6 16v. SLECHT NIEUWS!

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door wouterhil, 19 sep 2009.

  1. Zo, dat is minder nieuws... Net als Lars had ik dit probleem niet eerder gehoord. Maar als je die ruilblokken overweegt: die met 7k nemen. dat is voor 200 euro mooi 93k verschil!!

    Maar ja, wil je dat? Verpats die auto, nu hij nog goed rijdt....
     
  2. Niet zo mooi zeg.... Maar ik heb ook een ander blok gekregen (niet vanwege hetzelfde probleem wat jij heb) en ik hoefde voor dat blok 'maar' €800 te betalen. En die had volgens de Ford garage maar 20k gelopen. Het is wel een Fiesta-blok, maar dat schijnt niet zoveel uit te maken met mijn type. Ik heb zelf type 2. En volgens mij heb jij type 1... Dus ik weet niet of het blok dan hetzelfde is als een ander type van Ford...

    Maar iig succes....
     
  3. #63 wouterhil, 8 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2009
    1375 euro is voor een motorblok met 7000km misschien niet veel maar het is ex. BTW en als je het blok wilt laten monteren moet je gewoon rekenen op een totaalbedrag van 3000 euro. (volgens de werkplaatschef).

    Ik ga even wat revisiebedrijven bellen om te kijken of hun een lager kunnen leveren en misschien wel monteren.

    Ik ga ook nog even langs wat kleine dorpsgarages want zoals marrich77 al zei: Ze kunnen vaak meer voor je betekenen (en voor minder geld) dan een Ford dealer.
     
  4. Ik zou toch eerst een lager proberen te vinden, ipv iemand anders met een probleem op te zadelen ;) (maar dat zeg je zelf ook al gelukkig)
     
  5. Je zal niet de eerste zijn die de autohandel met een probleem opzadelt.
    Alleen als ik jou was zou ik je plannen niet "publiceren" op een forum met je kenteken vol in beeld!
     
  6. en nu zonder kenteken:P
     
  7. In je signature staat je lekkere focus nog altijd met de nummerplaat zichtbaar :mrgreen:
     
  8. Sorry hoor. Maar ik zie toch echt duidelijk een gele plaat zonder iets erop:S
     
  9. Ik zie het ook nog staan hoor..... :mrgreen:
     
  10. Ik had het al eerder ergens beschreven mijn blok is vervangen (nieuwe motor) niks 2 de hands inclusief bak revisie 2800 euro
     
  11. Gisteren nog even langs geweest bij de dealer. Moest nog APK afmelden want op de dag van de keurig hadden ze geen internet. Mocht dus de volgende dag terugkomen.

    Ik ging nog even vragen om welk lager het exact ging. Toen hij dat uitgelegd had vroeg hij nog waar ik de auto vandaan had en wanneer ik de auto gekocht had en onder welke condities. Toen ik het verteld had adviseerde hij contact op te nemen met de dealer waar ik de auto gekocht had. Na 1 jaar de auto in bezit te hebben mocht dit nooit gebeuren. Hij achte de kans aanwezig dat ik enige coulantie kon krijgen. Garantie heb ik sinds 7 maanden al niet meer. Maar ik mag wel verwachten dat de auto die ik gekocht heb minimaal een aantal jaren mee moet gaan en niet dat ik na 11 maanden een nieuwe motor mag gaan kopen.

    Ik ga maar even mailen met de dealer.
     
  12. zogezegd dus consumenten garantie, heb je idd recht laat je niet afpoeieren door je dealer!!!
     
  13. Dit probleem kwam vaker voor bij de automaatversie van de focus 1.6. Er is hier zelfs een terugroepactie voor geweest bij de automaatversies. Er werd dan een groter (breder) axiaallager gemonteerd. Ik heb even gezocht of ik het TSB nog kon vinden maar deze staat niet in Etis. Misschien dat dit lager nog te krijgen is. Anders zou ik eens informeren bij een goed motor revisiebedrijf. Die kunnen vaak lagers op maat slijpen. Een ander lager heeft alleen zin als de krukas niet teveel is ingelopen / beschadigd. Ik zou hier dus zeker niet mee verder rijden.

    Op problemcar staat ook nog een stukje hier over geschreven.
    http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=80479
     
  14. Ja de werkplaatschef noemde het probleem met de automaten ook al. Heel zelden kwam het bij een handbak voor. Toevallig heb ik dat dan weer. Volgens de werkplaatschef werd er niks gerepareerd aan die motoren in die Focus automaat maar werd direct het onderblok vervangen. Als jij zegt dat ze een breder axiaallager monteerden dan zijn er dus nieuwe lagers los te koop voor het 1.6 blok van de Focus. Kun je me meer vertellen over het lager wat vervangen werd? Ik zou niet weten waar ik moet zoeken voor het lager.

    Weet jij goede motorrevisiebedrijven die volgens jou dit klusje wel uit kunnen voeren en dus een lager op maat kunnen slijpen? We hebben hier Vége motoren in Spijkenisse. Is een erg groot internationaal bedrijf. Ik ga ze morgen ook maar even bellen of ze wat voor me kunnen beteken.
     
  15. Als er lagers te krijgen waren had ik hem ook wel vervangen zijn er echt niet heb niet voor niks een compleet nieuwe onderblok moeten kopen voor mijn focus. is trouwens ook een 1.6 ;);)
     
  16. Ik citeer JW: Dit probleem kwam vaker voor bij de automaatversie van de focus 1.6. Er is hier zelfs een terugroepactie voor geweest bij de automaatversies. Er werd dan een groter (breder) axiaallager gemonteerd.

    Ik maak hieruit op dat er dus wel lagers zijn geweest waarmee de speling werd verholpen. Ik leg me er dan ook niet zo snel bij neer dat er nu dus helemaal geen lagers zouden zijn. Tevens heeft JW het ook over revisiebedrijven die een lager op maat kunnen maken. Kortom, ik wil alle opties geprobeerd hebben voordat ik een nieuwe motorblok koop.
     
  17. Dit heb ik nog gevonden op internet. Er werd destijds voorgeschreven om een nieuw gemodificeerd lager te monteren. Op Etis staat er helemaal niets meer over. Het kan natuurlijk zijn dat het gemodificeerde lager officieel ook niet los te krijgen is.

    Reference : R/2000/054
    Manufacturer Ref :
    Make: FORD
    Model : Focus (with 1.6 litre engine and automatic transmission)
    Launch Date : 5/30/2000
    Numbers Involved : 3121
    Build Start Date : 8/1/1999
    Build End Date : 2/23/2000
    Recall Details
    Concern : ENGINE MAY CUT-OUT/STALL
    Description : Excessive crankshaft end-float may allow the torque converter to contact the crankshaft position sensor. Damage to the crankshaft position sensor may lead to engine cut-out/stall.
    Remedial Action : Recall affected vehicles for fitment of a revised crankshaft thrust bearing assembly and a new crankshaft position sensor.
    Vehicle Id : Various

    Op mijn werk laten ze door een groot revisiebedrijf grote glijlagers opnieuw ingieten en op maat maken. Ik denk dat het ook mogelijk moet zijn om kleine glijlagers op deze manier te repareren. Je krukas moet dan natuurlijk niet teveel beschadigd zijn.
     
  18. Bedankt voor deze informatie.

    Is dit de servicebrief die naar de dealers is verstuurd? Het gekke vind ik wel dat er bij end date staat: 2/23/2000
    Mijn auto is van Begin 2001. Hoe zit dat dan?
     
  19. rij jij nog steeds door in deze auto? Lijkt me niet goed...
     
  20. Jep,

    Iedere (scherpe, snelle) bocht naar rechts heel even de koppeling 1cm indrukken en hij valt niet uit. Hiermee loop ik zolang dus ook geen schade op.
     

Deel Deze Pagina