1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Modules uitlezen en instellingen aanpassen met een ELM327 interface.

Discussie in 'Handleidingen Focus II' gestart door JW, 15 apr 2012.

  1. Het zijn aardig veel pagina's om te lezen. Maar wat zijn nou de interessante dingen die we hiermee kunnen doen? Wat ik eruit opmaak zijn onder andere:

    - Activeren van auto (re)locking bij wegrijden
    - Deactiveren van regensensor in favor van interval wisser.
    - Activeren van huidige verbruik op display
     
  2. #1423 AndriesLouw, 16 jan 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jan 2016
    Super, bedankt voor de uitgebreide uitleg.

    Heb inderdaad nu actueel brandstofverbruik, auto-locking boven 7 km/u en re-locking (nadat iemand uitstapt, en je weer wegrijdt) geactiveerd.

    Tevens gelijk een error over het niet aangesloten hebben van de stuurwielbediening van de radio eruit gehaald (die zat er nog in de ACM na het prutsen tijdens het installeren van de carkit).

    Voor de volledigheid: Betreft hier een Ford Focus 2, fase 1, uit 2006 (Duratec HE 2.0I Rally Edition), 5 deurs.

    Alles is nu weer net zoals in de vorige Focus (1, fase 2)! :D
     
  3. Zojuist bij mijn auto het gordel alarm uit gezet. Het geluidssignaal is nu weg, echter gaat wel nog het lampje op de tellerbak branden.. Is dit ook uit te schakelen ? Dit ivm de overstap naar kuipstoelen en 4-punts gordels
     
  4. het knopje van de gordel 2x achter elkaar indrukken, geluid stopt en lampje gaat ook uit.
     
  5. Ja maar dit moet je dan elke keer doen als je in de auto stapt, ik heb liever een blijvende oplossing.
     
  6. Kunt toch ook die plug uit een sloopauto trekken en die er in zetten.
    Werkt bij een opel merriva ook :D
     
  7. Ja dat weet ik maar als 't via de computer uit te programmeren is is dat natuurlijk een veel mooiere oplossing hé haha
     
  8. Bij BV Mercedes is het zo dat als je boven de 7km rijd dat de deuren op slot schieten. Ten tijde van een aanrijding ontgrendelen de deuren zich van zelf. Nu vraag ik me af wat er in dit geval bij de Focus gebeurd als je die optie aan zet boven 7km deur op slot.

    Het lijkt mij toch niet zo veilig als de deuren op slot schieten en tijdens een aanrijding op slot blijven?
     
  9. Die gaan dan ook van slot af. Je kan ze ook met de hand op slot doen, dus dat is sowieso afgevangen.
     
  10. Geluid is al uit, dus is toch niet erg dat het nog steeds op je dash brandt
     
  11. Jawel, ik stoor me hieraan...
     
  12. Originele gordels gebruiken :baeh:
     
  13. is mij niet gelukt... Auto-locking staat wel aangevinkt.
     

  14. kan ik me voorstellen, ik zou ook niet constant een rood lampje in mijn teller zien branden.
     
  15. Hij knippert ook nog eens[emoji14]van het weekend maar even kijken. Net telefoon gehad dat de stoelen binnen zijn dus daar ga ik morgen naartoe. En anders haal ik op de sloop wel een gordel oog.
     
  16. Dat is wel de kortste klap indd. Anders blijft alleen nog over, het ledje van de gordel indicatie uit je teller solderen.

    Zou niet mijn eerste keus zijn.
    Indd een goldel oog van de sloop halen ;)
     
  17. Waarom niet gewoon de complete gordelspanners inclusief de gordel sluiting verwijderen als je toch 4-punts gordels plaatst?

    Net als bij de airbags kan je foutmeldingen/codes bij de gordelspanners voorkomen door een weerstand van de juiste waarde tussen de bedrading te plaatsen. De bedrading van de gordelsluiting kan je met elkaar verbinden zodat het circuit gesloten is en de gordelwaarschuwing in de teller niet actief is. Het systeem denkt dan imers dat de gordel gesloten is en zal geen waarschuwing geven.
     
  18. Weet niet of het al uitgelegd is, maar is het updaten van de pcm erg moeilijk en is de kans dat het mis gaat groot?
    Bij mij staat er de 1e software nog op van 26-5-2005
    Firmware nummer 2F5MH38
    Gaat om een 1.8tdci
     
  19. Tenzij je de kennis en gereedschappen hebt om het weer op te lossen als er tijdens het updaten iets mis gaat zou ik er niet aan beginnen.

    Er is een reële kans dat er tijdens het updaten iets fout gaat. Wanneer dit gebeurt start de auto niet meer en heb je een probleem. Als je geluk hebt is de PCM dan nog benaderbaar en kan je hem opnieuw programmeren. Als je pech hebt is de PCM onbruikbaar en zal deze vervangen moeten worden.

    Daarnaast is het bij sommige software versies van de 1.8 TDCI een bekend probleem dat de PCM de PATS gegevens verliest tijdens het programmeren waardoor de auto niet meer start. Als dit gebeurt zal het PATS systeem met een geschikt diagnosesysteem opnieuw geprogrammeerd moeten worden.


    Ik heb hier zelf veel mee geëxperimenteerd. Echter was ik ook in het bezit van de onderdelen, kennis en gereedschappen om het weer op te lossen als er iets fout ging.
     

Deel Deze Pagina