1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Misfire cylinder 3 focus 2012

Discussie in 'Electronica' gestart door leovanstrijland, 3 okt 2021.

  1. Dat is wel heel dramatisch ineens :lol: Ik moet wel zeggen Michaël dat je behoorlijk geduldig bent. Ik hoop dat ze snel iets vinden.
     
  2. Ja klopt sensor gaspedaal.
    Het gekke is alleen na me werk start ik de auto en is die hele storingen weg van gaspedaal en had ik weer vol motor vermogen ook was het service lampje uit en was de tractie controle lampje ook uit.

    Toch morgen maar even langs de garage overleggen wat hun willen.

    Maar begin wel lichtelijk gek te worden van de auto.
     
  3. Wordt een actie zoeken naar slechte verbindingen in de kabels of beschadigingen van kabelboom. Ook masapunten en accu mee nemen in het onderzoek
     
  4. Dat gevoel had ik ook al. Potje 'zoek de gemeenschappelijke factor' spelen...
     
  5. Accu en massapunten zijn al gedaan.

    Maar ik laat de garage lekker kloten het is tenslotte garantie
     
  6. niks geks aan.
    Is normaal dat als je de auto opnieuw start storingen verdwijnen. Computer heeft soort van zelftest. Slaagt die. Dan is lampje en dergelijke gewoon uit.
    Het is niet voor niks dat soms met lopende motor wordt uitgelezen. Anders verdwijnt de storing en is voor de monteur niet te achterhalen welke het precies was.
    Al zijn de modernere autos wat slimmer en bewaren ook oude storingen. Maar is nog steeds zelde.
    Enkele merk doet alles versturen als er een storing aanwezig is.
     

  7. Ik denk niet dat je me snapt.
    Storing komt lampjes gaan aan van service onderhoud en Tractie control.
    Motor heeft amper vermogen en doet gek.
    Auto is uitgezet na werk word auto gestart alle lampjes zijn uit.
    Storing staat nogsteeds in obd als actief bezig en niet als oude storing dus.

    Maar de auto doet normaal en heeft vol vermogen.
     
  8. Klopt dat is helemaal correct.
    Nadat je motor afzet en opnieuw start wordt er gekeken of het nu wel goed werkt. Zo ja dan is de storing afwezig. Daarmee bedoel ik vooral de nood om lampje te laten branden en vermogen te reduceren.

    Enkele storing en/of computer laten bij moderne autos zien welke storing aanwezig was. Deze gaat van permanente storing naar tijdelijke storing.
    Start je nog een keer of 10. Zonder dat je enkele keer de storing hebt gehad. Dan verdwijnt het helemaal.

    De storing die je uitleest is dus een oude storing.
    Kans is dat op moment van branden lampje je enkele storing meer hebt gehad. Maar die door herstart direct weg zijn.

    Dit is een van de rede dat ik vaak auto van klant mee naar huis had. Om juist op moment direct de storing uit te lezen.
     
  9. Nou dames en heren de tijd is aangebroken dat ik weer contact heb gehad met de garage.
    1. De misfire storing die terug is zonder dat de auto gek doet.
    Dit vinden ze nog een beetje een raadsel ze hebben nog niks geks gevonden hier wordt vervolg op gezet na oplossen probleem nummer 2.

    2. De plakkende koppeling.
    Dit blijkt dat de hulp/drukcilinder die bij de drukgroep zit lekt.
    Morgen krijgen ze antwoordt van de dealer waar ik hem gekocht heb met akkoord voor de factuur die ze gestuurd hebben (nieuwe drukgroep nieuwe koppelingsplaten nieuwe drukcilinder en ontluchten)
    Koppeling en drukgroep willen ze vervangen omdat deze enige slijtage toont door oorzaak van de lekkende drukcilinder.

    Zodra de koppeling opgelost is willen ze kabels aansluiten aan ecu bobine's etc en dan rijdend gaan testen om te kijken wat voor geks ze tegen komen wat temaken kan hebben met Misfire cilinder 2.

    Dus mogelijk dat dat ook opgelost wordt na de koppeling.

    Dan blijven nog de TC lampje met service lampje over met storingen P2128 en P2138.
    Hier hebben ze nog niks geks van kunnen vinden.
    Mogelijk is dat de storing verwijderd zal worden en dan toekijken of de storing terug komt.

    Nu wordt het dus wachten tot morgen dan krijg ik een telefoontje of ze alles repareren of alleen de drukcilinder. En ook een schatting hoelang de reparatie nog gaat duren.

    Laten we dus hopen dat ik de Focus weer snel terug heb zodat deze klaar gemaakt kan worden voor de Wrap die in de huiskamer wacht haha
     
  10. Tenminste garage die er wel werk van maakt en juiste manier van diagnise willen toepassen.

    Wat betreft koppeling is toch dag werk. Dit ivm bak eraf moet voor hydraulische druklager te vervangen. Ivm olie op de koppelingsplaat kan komen en de bakber toch af is. Is het haast onbedenkelijk om koppeling niet mee te nemen.
    Want de kans dat het gevoel van plakkende koppeling terugkomt is groot. Je gaat daarvoor niet 2x de bak eraf halen om issue te fixen.
    Koppeling/drukgroep is goedkoper dan arbeidsuren voor vervangen ervan
     
  11. Ja klopt is een goeie garage maar ik ken hun ook toevallig.

    Helaas vandaag wezen bellen met benieuwd naar hoe het met de auto is.
    Blijkt dat de dealer waar de auto vandaan komt nog geen akkoord heeft gegeven voor reparatie.

    Dus ben hier zelf achteraan wezen bellen zojuist stuk of 8 telefoontjes gehad met de dealer en de garage omtrent prijs reparatie etc.
    En de dealer heeft besloten dat ze het bedrag te hoog vinden en de auto zelf willen repareren.

    Gelukkig had ik dit keer de eigenaar van de dealer aan de telefoon en die heeft besloten mij een gratis leenauto te geven.
    Ook is er belooft de auto direct erbij te pakken de onderdelen zijn al in huis dus het kan snel opgelost worden wordt er gezegd.

    (Ik heb er bij vermeld of ze ook rekening houden met de andere storingen die ik hier al eerder genoemd heb en dus niet alleen de koppeling)
    Maar dit gaat geregeld worden zegt hij.

    Straks na werk dus de auto ophalen bij de garage waar de auto al een hele week staat zonder ook maar iets gedaan te hebben omdat ze geen akkoord kregen.
    En dan hierna een lange rit om de auto naar de dealer te brengen.
     
  12. Kan mij best voorstellen dat dit soort klussen in eigen beheer gedaan worden. Zo zijn de kosten voor hun het laagst en weten ze zeker. dat t goed gebeurt.

    Hopelijk is het gedoe binnenkort over en kan je 2023 beginnen met een fijn rijdende auto.
     

  13. Het stukje "dat het goed gebeurt" maakte mij aan het lachen toen ik het las.

    Nu dat ik eenmaal de auto terug had gekregen afgelopen vrijdag met de tekst erbij alles is nu goed gerepareerd je zult geen problemen meer hebben op dat gebied.

    Had ik toch misschien een klein beetje hoop.
    De koppeling was opgelost bleek de drukcilinder bij het pendaal te zijn die lek was.
    Nu voelt me rem ook direct anders stukken beter.
    Eerst als ik me rem aantikte met me grote teen lag je al door het voorruit.
    Nu kan ik de rem toch wat meer indrukken en is die niet zo scherp.

    Maar gister richting werk sprong ineens me dashboard motor management lampje weer aan.
    Eenmaal op werk meteen me obd aangesloten om uit te lezen.
    Jahoor bingo Misfire cilinder 2 storing.
    Alweer

    Direct de garage opgebeld die wilde dat ik vandaag even terug bel omdat er op dat moment al geen monteur meer in huis was en hij even moet vragen wat er allemaal gedaan is.

    Dus wordt nogmaals vervolgd :(
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  14. Je treft het echt niet zeg
     
  15. Inderdaad, vind ook dat je wel een hele lange adem hebt. Wat mij betreft hadden ze die auto terug mogen nemen, respect voor je geduld en inzet...
     
    BlueWhale vindt dit leuk.
  16. Bougies en bobine waren al vervangen. Kan haast zeker zeggen dat ik brandstofsysteem betwijfel of dat goed werkt.
    Maar ook vervuilde kleppen kan tot mogelijkheid behoren
     

  17. Helaas niet nee :( zit wel op het randje van weg met die auto
     
  18. Bobines en bougies zijn al vervangen indd.
    Injectoren zijn weggebracht naar een specialist getest en gereinigd en vervolgens in een andere volgorde terug gedaan voor de zekerheid.

    In de cilinder is gekeken met camera en ook via inlaat en uitlaat om de kleppen te bekijken ziet er allemaal netjes uit.

    Auto heeft gelopen met motor reiniging in de benzine.

    Benzinepomp is getest was prima.

    Enige waar die auto garage aan denkt is software update nodig is.

    Vandaag gesproken met Ford dealer en die denkt dat het software niet kan zijn.

    Dusja verder blijft er niet veel over
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  19. Maar als de Ford dealer denkt dat het de software niet kan zijn wat denkt hij dan wel dat het is?
    Waarom niet gewoon die update doen voor de zekerheid zodat dat iook weer uitgesloten kan worden?
     
  20. De Ford dealer wilt er geen uitspraak over doen tenzij ze de auto daar hebben staan om er naar te kijken.
    Ze zeggen wel dat de kans dat het de software is 0,0001% is dit omdat ze dit nog nooit eerder gehoord of gehad hebben dat het issue de software was.

    Toch heeft de dealer waar ik de auto gekocht heb gekozen om deze software update toch wel te doen mocht deze beschikbaar zijn.
    (Want ja het is tenslotte onduidelijk nog welke software er momenteel in zit)

    26 januari was eerste mogelijke tijd bij de ford dealer voor software update.

    Dus daarna weten we meer.

    Ik heb wel gesproken met de hoofdmonteur van ford en die denkt aangezien we samen zijn wezen brainstormen dat het mogelijk of de boordcomputer of de bekabeling is.
    Wat ik zelf dus ook al dacht dit omdat alle andere onderdelen al vervangen zijn of verwisseld/getest.

    Dus wordt weer vervolgd na 26 januari
     

Deel Deze Pagina