1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Misfire cylinder 3 focus 2012

Discussie in 'Electronica' gestart door leovanstrijland, 3 okt 2021.

  1. Fijn dat het is gevonden en goed opgelost. Bobines die soms wel / soms niet goed werken is altijd ruk qua diagnose. Zeker als het soms niet goed werkt...

    Heb daar lang geleden ook wel eens UREN aan gespendeerd bij een auto en van alles geprobeerd en getest, incl. omwisselen. Meestal zou je de storing zoals je al getest had bij verwisseling dan wel 'meenemen' naar de andere cilinder maar is dus echt niet altijd het geval, hoe onwaarschijnlijk ook. Uiteindelijk gewoon op de gok met een zeer sterk vermoeden (andere opties/oorzaken waren al vrijwel uitgesloten) toch 4 nieuwe besteld en ja hoor... Niks meer aan de hand DTCs gewist en kwamen niet meer terug. Maar voor hetzelfde geld vervang je ze en blijkt het toch iets anders te zijn wat je niet goed gezien/gemeten hebt. Zal ook zeker niet de eerste keer zijn als dat gebeurd. ;)
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  2. Dat dus en begreep ook dat garage had gereden met meetapparatuur aangesloten bij bobine ingang maar ja dan kan je alsnog alleen uitsluiten dat de ingang spanning goed is maar niet de uitgang spanning dusja is dan alsnog lastig diagnose stellen toen hebben ze toch maar gewoon bobines en bougies gedaan om te testen en toen bleek dat het te zijn.

    Laten we maar hopen dat binnenkort de garantie met koppeling ook zo soepel verloopt

    Kon dit keer zelfs de auto ophalen 1 uur na sluitingstijd echt top service :)
    Maar misschien is dat de privilege van manager kennen van vroeger vanuit school haha
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  3. Da's ook de enige manier, soms nodig, om er dan achter te komen in zo'n gevallen. Bij sterke twijfel, gewoon vervangen... In het gunstigste geval is het opgelost en in het minder gunstige geval kun je opnieuw aan de bak (en portemonnee trekken)...
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  4. Garantie termijn van 1 jaar dus portomonee trekken doe ik niet aan
     
  5. Snap ik in dit geval...
     
  6. Tot diep triest rij ik net van werk naar huis (32Km) en voel ik eigenlijk al direct bij verlaten van woongebied en naar N weggaande dat ik niet de volle PK heb die de auto hoort te hebben.

    Eerst volgende stoplicht even snel opgetrokken om te kijken wat de motor doet.
    Trekt wel soepel en normaal op alleen je voelt gewoon die kik niet wanneer hij in de powerband/turbo komt.

    Eenmaal thuis lees ik de auto uit.
    En jahoor P302 Misfire cilinder 2 en P130D Power Limiter.
    :(((( Sad.

    Toevallig had ik morgen al een afspraak staan in de ochtend met de Vakgarage die de auto gerepareerd had in verband met een reparatie bon en mogelijk nieuwe afspraak voor de koppeling (mogelijk de drukgroep) omdat ik graag alles geregistreerd wil hebben mocht ik de auto doorverkopen.

    Maar ik heb de storing nu dus maar laten staan zodat hij deze morgen kan zien met zijn eigen uitlees apparatuur.

    P.S. ja de storingen zijn gewist na de reparatie met correct apparatuur en op de juiste manier de storing was ook 2 dagen echt verdwenen en niet terug te zien tot nu.
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  7. Ah vervellend. Aangezien je de storing ook hebt gehad op elke cilinder ben ik ook wel benieuwd naar je brandstofdruk op dat moment.
    Met freeze frame data die bij de storing zit kan je misschien meer vertellen.
    Mogelijk dat hogedrukpomp na 2ton issues begint te geven.
    Althans alles van de ontstekking is vervangen. Hou je brandstofsysteem eigenlijk over
     
    Edgar Focus vindt dit leuk.
  8. Vandaag langs geweest bleek een stekkertje niet helemaal goed te zitten en de oude storingen waren niet verwijderd waardoor de motor nogsteeds P130D Engine Limiter aangaf
    Dat is nu verholpen en merkte direct het PK verschil.

    Wel moet ik nog even contact op nemen met de originele garage omtrent de koppeling
     
  9. Hopelijk is het nu echt opgelost, finito, verleden tijd en lekker karren met die Focus. :rock:

    En nu over een paar dagen niet weer melden dat je een P302 hebt he! ;)
     
  10. Laten we het hopen haha
    Wel ander goed nieuws contact gehad met de dealer waar ik hem gekocht heb omtrent de koppeling die gek doet (ontkoppeld niet goed) en om een of andere rede was de eigenaar heel aardig ineens en maakte direct de beslissing dat ik de auto weg kon brengen naar een garage en dat die de factuur kan opsturen

    Dus klinkt nou wel alsof de eigenaar van die garage zijn research gedaan heeft omtrent 12 maanden wettelijke garantie en toch maar besluit dat te geven denk ik.

    Dus morgen even langs de garage kijken wanneer ze tijd hebben om een andere drukgroep te installeren en ook meteen de hydraulische gedeelte te verversen.

    Want dealer denkt dat het de hydrauliek is. En de garage waar ik was denkt aan de drukgroep.
    Nou weetje doe dan gewoon maar allebei
     
  11. Met diepte triest moet ik mededelen dat ik momenteel instaat ben de ford focus de noordzee in te rijden

    @DaveL
    Zojuist rij ik naar huis en jahoor het MIL/Check engine lampje gaat branden waarbij ik denk wat voor storing nou weer ?

    Eenmaal thuis auto uitgelezen en je raad het nooit P030 misfire cilinder 2 alweer.

    Toevallig moet ik morgen al langs de garage omtrent afspraak maken voor de plakkende koppeling nu ben ik wel benieuwd wat ze gaan zeggen dat de storing weer terug is
     
  12. #52 Oops, 14 dec 2022
    Laatst bewerkt: 14 dec 2022
    Zelf ook een keer zo’n leuk probleem gehad met mijn vorige Mondeo (2L benzine, 2019). Auto had een 60k beurt gehad waar de bougies waren vervangen. Daarna niets anders dan problemen, auto terug naar garage, konden niets vinden/probeerde maar wat. Bougies, bobine etc vervangen, probleem was even (soms een week) weg en kwam het weer terug.

    Problemen die ik had was dat het vermogen afnam en het voelde of de auto stottert. Soms hele rit geen issues, andere keer na 10 min, 5-10 min problemen en toen was het weer even weg. Had ook de neiging de auto naar de stort te brengen.

    Uiteindelijk was het probleem gevonden, “iets” was er vies (geen idee meer wat, kleppen of iets in de motor).

    Vond het een vreemd verhaal, maar auto techniek boeit mij niet zo en het was een leasebak. Dus nooit meer goed nagevraagd wat het issue nu daadwerkelijk was. In FordPass staat ook niets.

    Heeft 2-3 maanden en 5-6 garagebezoeken gekost om het op te lossen.
     
  13. Ah nee he!!! Misschien toch ergens een slecht contact of kabelbreukje in de bedrading van die bobine van cilinder 2. Duim met je mee dat het snel gevonden en definitief opgelost wordt.
     
  14. Ja dat vermoeden heb ik dus ook of dat er iets van de printplaat van de boordcomputer stuk is zou ook nog kunnen heb dat is gehad met een audi als ik dan de boordcomputer op zn zij hield waren er problemen en als ik hem horizontaal hield was er niks aan de hand haha
     
  15. ECU bedoel je? Boordcomputer (IPC) doet namelijk niks met je bobines... Maargoed, die signaaltjes zijn goed te meten en bij een contact/kabelbreuk of ECU probleem is dat nogal eens een keer gezien en gevonden.

    Hier ook afgelopen zomer een kapotte ECU gehad in de Opel Astra van de vrouw... Motor ging in noodloop en meldingen op zowel een gasklep positiesensor EN nokkenas-sensor. Leek al heel onwaarschijnlijk dat ze tegelijk defect geraakt zouden zijn en bleek dus na wat testen en meten van voedingsspanningen en signaaldraden aan de ECU te liggen.

    Gezien de KM-stand, het feit er nog wel meer ellende/werk aan zat te komen (begon olie te verbruiken), EN we de week erna op vakantie gingen hadden we maar versneld nog een Focus verwelkomt en de Opel uitgezwaaid. Dat waren we toch al van plan, maar eigenlijk een jaar later omdat we net een half jaar eerder de ST gekocht hadden.
     

  16. Hahahaha ja de ECU bedoelde ik foutje ben druk aan het werken en tegelijk voetbal kijken dusja typfoutje snel gemaakt
     
  17. Balen zeg.
    laten we hopen dat het gewoon een foute stekker is en vervangen moet worden.
    Maar missfire kan ook betrekking hebben op brandstofsysteem.
    ontsteking lijkt onwaarschijnlijk het probleem nu te zitten.

    Storing verteld je alleen dat de ontsteking die plaats heeft gevonden (of helemaal niet heeft plaats gevonden). Niet op het verwachte moment kwam.

    Ecu heb ik ook wel eens problemen zien geven van simpel niet starten, keer op relais op accu slaan en zonder probleem starten.
    Of keer op ecu zelf keer slaan en hij starte daarna wel weer.
     
  18. Ja heb wel sinds reparatie meer moeite met starten.
    Eerst was het sleutel draaien en binnen 1 seconde was de motor gestart.
    Nu is het eerder 5-6 seconden lang voordat de motor aanslaat.
     
  19. Helaas moet ik mededelen dat vandaag onderweg naar werk 2 nieuwe storingen erbij zijn gekomen :(
    P2128 en P2138 iemand hiermee ervaring ?
    Ook is mijn TC (Tractie control) lampje is aan gegaan dit betekend dus dat mijn tractie controle uit staat tevens staat hij in het instellingen menu wel aan.

    Ook heeft de motor nu bijna tot geen pk meer als ik in 1ste versnelling wil wegrijden ben je sneller met de benen te gaan rennen dan dat me auto is haha.
    2de versnelling is redelijk wel moeilijk als start om weg te rijden maar daarna trekt hij wel redelijk door.

    Morgen gaat de auto naar de garage inplaats van donderdag wat afgesproken was voor de misfire en de koppeling hierbij heb ik dus gemeld zojuist dat deze 2 storingen erbij komen.
     
  20. Sensor gaspedaal is de storing met al die storingen zou je haast zeggen dat die auto in het water heeft gelegen.
     

Deel Deze Pagina