1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Misfire cylinder 3 focus 2012

Discussie in 'Electronica' gestart door leovanstrijland, 3 okt 2021.

  1. Club leden, ik heb een issue met mijn motor van de fofo uit 2012 . Ik had juni een motormanagement lampje branden , uitgelezen
    met de melding PO303 (misfire cilinder 3) de motor heeft inmiddels 2 ton gelopen ik dacht , laten we de complete ontsteking maar vervangen. Bobine, bougiekabels en de bougies. Hiermee was het probleem niet opgelost. Gisteren de injectoren vervangen en het probleem is er nog steeds
    Het eigenaardige is wel, dat ik niets merk aan de motor als deze de storing opkomt. De vervangen onderdelen zijn allemaal van Bosch.

    Compressie meting, is uitgevoerd en nagenoeg alle cilinders zijn gelijk.
    Olie verlies is er niet, koelvloeistof ook geen verlies en is ook mooi schoon.
    Vermogens verlies is er ook niet, aan de hand hiervan, schakel ik de kop en de koppakking uit als mogelijke veroorzaker.

    Als het de nokkenassensensor zou zijn waarom dan alleen bij cilinder 3 want deze melding blijft maar terug komen .

    Ik heb werkelijk geen idee waar ik het nu nog in moet zoeken, zijn er clubleden die soortgelijke issues hebben meegemaakt , zouden jullie dit willen delen met mij, wat de veroorzaak was.

    Mvg, leo

    Verstuurd vanaf mijn SM-T720 met Tapatalk
     
  2. Misschien nog even aangeven welk type motor je hebt


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  3. De aansturing van de bobines misschien ergens een stekker die wankel is of een draadbreuk.
     
  4. Het gaat om 1.6 ti-vct

    Verstuurd vanaf mijn LE2113 met Tapatalk
     
  5. Hallo Paul dit strookt niet omdat het steeds de zelfde cylinder is van alle meldingen zijn PO303 misfire ( vonkoverslag ) cylinder 3 en waarom merk ik niets van onder het rijden. De moter is een 1.6 Ti-vct


    Verstuurd vanaf mijn LE2113 met Tapatalk
     
  6. Als je bobines verwisseld blijven de aansturingskabels op dezelfde plek zitten die wijzigen niet toch ? anders loopt ie niet meer. dus vandaar mijn gedachte dat het in de aansturing zelf zou kunnen zitten
     
  7. Is dit al opgelost en zo ja wat was het probleem ???
    Ik heb nu hetzelfde met P0302 en sinds vandaag drama erbij motor begint met inhouden en haperen tijdens optrekken.
    Heb zelfs moment gehad van op 1 cilinder rijden kwam ook de melding P0300 p0301 p0302 p0130
    Heb al diverse dingen gedaan maar begin nu toch te twijfelen aan de bobines maar ook weer niet bobines zijn verwisseld van cil1 naar cil3 van cil 2naar 1 en van 3 naar 2 maar de storing blijft bij cil 2
     
  8. Heb je de bougies er al uitgehaald bij mij liep hij ook een keer op 2 cilinders en was de min electrode afgebroken.
     
  9. Alle 3 de bougies zijn vervangen voor nieuwe NGK bougies dus dat probleem is uitgesloten
     
  10. Blijft wel steeds minder over qua mogelijke oorzaken dan. ;)

    Compressie al gemeten?
    Injector (en afdichting) gecheckt?
     
  11. Jup compressie waren alle 3 precies hetzelfde.

    Injectoren zagen er oke uit ook doorgemeten was ook prima ik ga morge de injectoren wegbrengen voor testen en indien nodig reiniging
     
  12. #12 DaveL, 4 dec 2022
    Laatst bewerkt: 4 dec 2022
    Dan kun je een aantal 'erge' scenario's in ieder geval ook wegstrepen. :)

    Mocht er met de injector van die cilinder ook niks aan de hand blijken te zijn zou ik persoonlijk eerst de signaaltjes bekijken naar bobine en injector mocht je dat nog niet reeds gedaan hebben.
     
  13. Compressie was trouwens 12,5 Bar precies voor alle 3 is dit normaal bij een Ford focus 1.0 L ecoboost bj2015 ?

    Het gekke is dat die misfire cil 2 soms wel er was en soms gewoon 30km ofz niet of dan voelde je hem 1 malig in een rit van een half uur ofzo.

    En het is ook wel gek want laatst kwam dus ook cil 1 erbij 1keer en daarna was die meteen weg ook.
    Maar nu telkens als ik starte en ging rijden ging de motor wel extreem gek doen alsof hij op 1cil reed maar alleen P0302 kwam omhoog.

    En bij loshalen van injectoren waren de sproeikop van cil 1 en 2 wel zwart en van 3 was koffiebruin.

    Alle 3 de cilinders ook bekeken met camera waren wel alle 3 zwarte vlekken.
     
  14. Volgens mij is 12,5 bar wel een redelijk normale waarde voor een 1.0 ecoboost motor, maar bij een probleem met specifiek 1 cilinder door verlies van compressie had je dat ook wel gezien met het meten.

    Zoals gezegd, mochten de injectoren in orde blijken of schoongemaakt zijn en je probleem blijft dan zou ik toch eens de signaaltjes gaan bekijken. Zeker wanneer het probleem er soms wel/niet is...
     
  15. En hoe wil je dat gaan bekijken dan als stationair het probleem er nooit is alleen tijdens het rijden is het probleem er.
     
  16. Dat je het niet voelt/merkt bij stationair wil niet zeggen dat je problemen met een elektrisch signaal (met een scope) niet ziet. Integendeel zelfs, maar het probleem zal wellicht nog beter zichtbaar zijn als je het ook voelt/merkt.

    En anders een beetje gas geven? Of komt het dan ook niet?
     
  17. Heb je ook de accu nagekeken Polen goed schoon en vast en min kabel aansluiting op carroserie vast en schoon.
     
  18. Rijdend meten en loggen kan overigens ook, maar dat vereist ietwat andere apparatuur (en kabels / probe 'klemmetjes') dan de gemiddelde garage of hobbyist in huis heeft.
     
  19. @DaveL helaas ook bij stationair gasgeven komt het probleem niet echt alleen bij rijden.
    Maar ik ga eerst de injectie afwachten want ik word al helemaal gek van die auto en heb hem pas 13 dagen.

    @Bertus 7 ja ik heb problemen gehad met dashboard uitvallen toen bleek dat de accu polen er los oplagen en niet vast zaten dus dit is allemaal netjes schoon gemaakt en vast gezet en de minpool naar chassis is kaal gemaakt en vastgezet zit dus geen verf meer tussen.

    Toch ben ik nog wel opzoek naar andere chassis minpolen ik wil ze allemaal aanpakken namelijk dus mocht je weten waar ze zitten dan hoor ik dat graag.
     
  20. De min kabel zal op het vliegwielhuis vast zitten.
    Screenshot_20221204-210605_Chrome.jpg
     

Deel Deze Pagina