Mijn Focus 3 Titanium Wagon Ingeruild

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Kees37, 21 nov 2014.

  1. Klopt, gaat over auto van Kees, maar ik vroeg me af of je status van software versie via ETIS kon zien, vandaar mijn vraag/opmerking. Wordt het laden van een nieuwe versie in een Ford database vastgelegd? Is dat gekoppeld aan ETIS?
     
  2. Alleen als deze via FDRS (etis) geupdate wordt, vaak gebeurt het via IDS omdat dat veel sneller is. Dan wordt de database bij Ford niet bijgewerkt.
     
  3. Thanks, weer wat geleerd :)
     
  4. Vind het ook een heel laag verbruik.
     
  5. Net ff getankt, 330 km en 30 ltr tanken. Gem verbruik 9,1ltr/100km
    Boordcomputer geeft aan: 8ltr/100km
    50/50 qua gereden kilometers, snelweg en stadsverkeer.
     
  6. Dat vind ik dus ook, maar nu de vraag voor de techneuten onder ons: wat kan hiervan de oorzaak zijn?
     
  7. [MENTION=37]Fred[/MENTION] @ redwagen

    ik rijd dagelijks van zwijndrecht naar rotterdam spaanse polder,met een snelheid van 105 km/u en nee niet op de cruise controle gewoon met de voet :)
    dit is geen berekening na het tanken maar wat mijn auto berekend.

    2 weken geleden had ik zelfs een gemiddeld verbruik van 5.8 :)
    meestal als ik weer gaat tanken varieert de te verrijden km op een tank tussen de 750 en 830 km.

    ik heb het echter nog niet voor elkaar gekregen deze kmstand op en tank ook te behalen, want dan heb ik tussendoor wel weer eff een uitschieter door iederen versnelling door te trekken in het rode gebied!

    [MENTION=948]Kees37[/MENTION]
    jou verbruik ligt inderdaad erg hoog
    ik heb ook net getankt 34.8 liter tegen 475 km en kon nog 290 km rijden volgens BC
    dus uitgerekend 1/13.6 dus dat is 7.3l/100km

    schilt ook mijn auto beschikt over een k&n filter heb na het plaatsen van een sportfilter gezien dat de auto tijdens normaal gebruik zuiniger werd!
     
  8. [MENTION=78]michaelrally[/MENTION], Heb begrepen dat jij monteur bent, dus mijn vraag: wat kan hiervan de oorzaak zijn.
    Als ik maar denk dat ik het gaspedaal aanraak dan zie ik de verbruiksmeter omhoog schieten.
     
  9. [MENTION=948]Kees37[/MENTION]

    ik lees eerder in je topic dat je het gevoel heb dat de station luier is dan de hatchback!!!!

    ik weet dat er verschillende 150 pk software versies zijn zou jij anders eens het kenteken van de hatchback en de station via pb door kunnen sturen, mocht er ooit een garantie reparatie op bijde auto's hebben plaats gevonden dan is er terug te halen welke software versie's bijde auto's hebben!

    de enige verklaring die ik er anders voor heb is dat de station anders is ingereden dan de hatchback.
    inrijden van een auto is zeer zeker van belang, zo zie en merk ik dat de focus 1.6 ecoboost van mijn vader ook met later 182 pk software sneller is dan mijn auto!
    de auto van mijn vader heeft vanaf de 1e dag veel circuit km gemaakt, daar het hier gaat om een compeniecar/ test auto in de auto bladen!
     
  10. Die ervaring heb ik ook, alleen dan met een Pipercross filter, ik schat dat het 0,3 tot 0,4 l/100km minder is.
     
  11. #72 Iodokus, 26 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 dec 2014
    Mmm, dan verbruiken we net zoveel Kees, lijkt me niet helemaal goed denk ik. Tenzij je de snelweg en stadsverkeer kilometers aflegt met snelheden die de invorderingsgrens ruim overschrijden natuurlijk :badgrin:

    De ST lust natuurlijk best een slokje maar nu na 20K is het gemiddelde verbruik 9,1/100 met een ondergrens van 8,1/100 en bovengrens van 11,2/100, niet onaardig dacht ik zo.

    Met de 1.6 Ecoboost 182 PK heb ik in het totaal 91010 kilometer gereden. Het gemiddelde verbruik over die afstand was 8,2/100 met een ondergrens van 6,9/100 en een bovengrens van 10,4/100.

    Vanzelfsprekend heb ik de actuele meterstand regelmatig onder en boven die waarden zien komen maar daar richt ik me nooit zo op. Ik rijd fors door en zal dan ook nooit een hele zuinige rijder worden, maar ik moet toe geven dat een verbruik van 9,1/100 voor de 1.6 aan de hoge kant is. Neemt niet weg dat als het een enkele tankbeurt betreft er nog geen reden tot ongerustheid behoeft te zijn.
     
  12. [MENTION=78]michaelrally[/MENTION]. PB send
     
  13. Tja het verschil hatch en wagon is op papier 0.2 sec naar de 100. Dat zou je niet moeten merken.
    verbruik zou gelijk zijn. Het is iig een feit dat jouw verbruik gewoon te hoog is. Ben benieuwd of michael iets van de software kan achterhalen.
     
  14. Zodra ik weer thuis ben bij mijn laptop ga ik het eff uitzoeken.
    Dus kom er nog op terug
     
  15. Oké top :thumbs:
     
  16. [MENTION=78]michaelrally[/MENTION] PB send
     
  17. Wie o wie kan vandaag mijn auto uitlezen of er evt storingen instaan?
    Ik kom uit het Gooi
     
  18. #79 Fred, 27 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 dec 2014
    Ik heb een OBD reader, je bent welkom :D

    PB met contactinfo gestuurd
     
  19. #80 michaelrally, 27 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 dec 2014
    Hoi [MENTION=948]Kees37[/MENTION]


    ik heb bijde chassis nr ingevoerd
    de hatchback heeft BV61-14C204-BHA aan pcm software
    de station heeft BV61-14c204-DYA als pcm software
    dus heeft en heel ander software kalibratie dan de hatchback

    hier kan het verschil in verbruik inzitten

    het is dat je niet in de buurt van zwijndrecht woon, want ik heb de beschikking om ford uit te kunnen lezen

    gr michael
     

Deel Deze Pagina