Mijn Focus 3 Titanium Wagon Ingeruild

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Kees37, 21 nov 2014.

  1. Klopt, vuil is het filter niet. Maar wat zou dan de oorzaak kunnen zijn.
    Na het tanken 48km gereden en het verbruik is reeds 8,9/100 km.
     
  2. Kees mijn luchtfilter zag er precies hetzelfde uit als de jouwe, en was ook scheef geplaatst.
    Niet goed aansluitend. Ik heb er nu een pipercross filter in. ;)
     
  3. Iemand nog een idee wat de oorzaak kan zijn van het evt. hoge brandstofverbruik?
    Heb inmiddels een keer de accu los gegooid.
    Op de snelweg is het verbruik normaal in mijn beleving maar bij het stadsverkeer lopen de gemiddelde snel op.
    De auto rookt ook meer als de vorige :focus3: Het is een beetje wit/grijzige rook. Dit kan natuurlijk ook te maken hebben met de buitentemperaturen.
     
  4. Beide wagens een focus3 met dezelfde motor, dezelfde chauffeur, rijstijl en zelfs dezelfde wielen toch? Enige verschil is van HB naar Wagon?
    Weet je zeker dat je een goede vergelijking doet, dus met dezelfde periode als vorig jaar? Dit seizoen, koud/nat, veel verbruikers aan is niet heel gunstig voor het verbruik.
    Ben geen monteur maar ergens moet er een verschil zijn. Auto heeft voor je gevoel wel hetzelfde vermogen of voelt ie ook slomer aan en moet ie harder werken om op gang te komen? Die paar extra kilo's van de wagon zullen het verschil niet maken.
     
  5. #45 Kees37, 26 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 dec 2014
    Ja, enigste verschil is van hatchback naar een wagon.
    Heb wel het idee dat de wagon zoals jij zegt slomer is als de hatchback.
    Bij de HB heb ik nooit gekeken naar het verbruik, maar bij de Wagon viel het me op dat de gemiddelden in het stadsverkeer snel op lopen.
    Moet van de week weer tanken en zal dan weer eens kijken wat het gem verbruik is. Tot nu toe 50/50 qua stadsverkeer en snelweg.
     
  6. Hoi kees

    wat betreft het verschil in brandstof verbruik tussen de 2 auto's heb ik de volgende theorie
    1: volgens mijn is een station zwaarder in gewicht dan een hatchback
    2: de lucht weerstand van een station is anders dan van een hatchback
    3: volgens mij was jou hatchback toch getunend naar 182 pk????


    deze 3 dingen geven een ander brandstof verbruik

    ik zelf rijd met mijn ecoboost met 182 pk gemiddeld 6.3/100 km
    terwijl ik vaak het actuele gebruik op 4.3/100 km kan zetten.

    hoop dat je aan deze info meer heb.

    en wat betreft grijze rook, als alle vloeistoffen op peil blijven zal ik me hier geen zorgen om maken
     
  7. Het gewichtsverschil van de wagon en de hatchback is niet dusdanig groot dat je een groot verschil zou kunnen merken in brandstofverbruik. Ik denk dat je het verschil in vermogen moet kunnen vergelijken met een hatch met extra persoon erin.
     
  8. #48 Kees37, 26 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 dec 2014
    Hallo Michael, mijn HB was niet getuned hoor. IK zal de vloeistoffen in de gaten houden.
    Het verschil in gewicht is volgens mij niet zo veel dat dat veel invloed kan hebben op het gemiddelde verbruik, maar toch bedankt voor het meedenken en ik zal het verbruik in de gaten houden en weer posten

    Kan bijv een slechte bougie leiden tot een hoger brandstofverbruik?
     
  9. Verschil in gewicht is 25 kg, dus dat merk je niet. Luchtweerstand zou het ook niet moeten zijn want in de stad (waar nu het grootste verschil zit) ga je niet zo snel.
    Misschien moet de motor een keer goed losgereden worden. Even een lange snelle rit bij onze oosterburen plannen?
     
  10. Even ter info nog: auto is 9 mnd oud en heeft altijd bij de oosterburen rondgereden. :):)
     
  11. Maar bij de oosterburen hebben ze ook oude mannetjes die alleen in de stad rijden ;)
     
  12. Mischien even langs de dealer voor een software update? Wellicht dat het helpt.
     
  13. :schater: [MENTION=37]Fred[/MENTION], alleen denk ik niet at dat gebeurd is
     
  14. Wow, dat is laag :wow:

    Ik dacht dat mijn verbruik al laag was maar gemiddeld 6.3/100 km op een tank heb ik nog nooit gehaald, rij je alleen snelweg kilometers met de cruise control op 95 km/u?
     
  15. IK denk 80km/h [MENTION=37]Fred[/MENTION] :schater::schater:
     
  16. Waar kan ik zien wat voor softwareversie erop de auto staat [MENTION=3422]antig01[/MENTION]
     
  17. Dat kun je helaas niet zien Kees, dat kan de dealer pas zien op het moment dat hij gaat updaten.
     
  18. Oké, tnx
     
  19. [MENTION=3422]antig01[/MENTION] Anton, is dat via ETIS niet te zien dan? Als ik mijn kenteken invoer zie ik bij de PCM software het volgende:

    Module Reprogramming
    Focus/C-Max 1.6L EcoBoost SCTi.

    Met behulp van deze toepassing wordt de PCM met de meest recente kalibrering geprogrammeerd.

    20140716-G1483908-4.1


    De volgende Technische Service Brief (TSB) is van toepassing op deze software-update:
    Als onderdeel van het continue programmaverbeteringsproces van de Ford Motor Company is er een latere versie voor deze module beschikbaar.


    Ik heb volgens mij nog de originele 2011 software erop zitten, is het gezien het TSB nuttig deze update te laten laden?
     
  20. [MENTION=37]Fred[/MENTION] we hebben het hier over de auto van Kees toch? Die is pas 9 maanden oud. Voor jouw auto is er sowieso wel een update vermoed ik. Echter Etis weet natuurlijk niet of die update wellicht allang geladen is.
     

Deel Deze Pagina