Hahahha [MENTION=43]R@ymond[/MENTION], ik weet het, maar ik moet nog ff goede foto's gaan maken van de wagon. Nog geen tijd gehad.
Vandaag de maar eens gewassen en een paar foto's gemaakt. Vorige week had ik de zomerbanden al gewisseld voor de wintervelgen/banden
mooi. Jouw wintertrim is mijn zomertrim . Bevalt ie wat? (zal niet heel veel verschil zijn met de hatchback neem ik aan?)
[MENTION=43]R@ymond[/MENTION], hij bevalt zeker. Qua rijeigenschappen rijdt hij net zo fijn als de hatchback. Bij het wisselen van de zomer naar de winterbanden de auto wel laten uitlijnen. Wat wel erg lekker is, is de stoelverwarming, echt heerlijk. En natuurlijk complete Sony radio/navigatie met achteruitrijcamera. Deze wintervelgen hebben ook op de hatchback gezeten, net zoals de 18" heb ik die gewoon gehouden
Ik heb een vraagje, ik ben het nog in de gaten aan het houden. Ik heb het idee dat mijn een hoog brandstofverbruik heeft. Nou is er de laatste tijd veel stadsverkeer meegereden, maar als ik dan de verbruiksmeter in de gaten hou dan zit hij vaak boven de 10/100km. Op de snelweg is het verbruik redelijk normaal. 7,5/100 km bij 120km/h. De laatste keer heb ik er 377km meegereden, stadsverkeer en +/- 120 km snelweg en toen ging er ruim 38 ltr in. Dit verbruik herken ik niet van mijn vorige . Zoals ik al zei, ik ben het nog in de gaten aan het houden. Heeft iemand tips waar dit evt aan zou kunnen liggen?
ik zou zo niet weten waar het aan kan liggen, maar deze waarden zijn wel erg hoog. Wij rijden veelal korte ritten, en zitten op gemiddeld 1op12,5. Dit kan veel beter bij langere afstanden, en ook onder de 130 rijdt hij nog vrij zuinig. Daarboven gaat het rap omhoog, maar 1op10 is ff tegek.
Toen ik een tijd geleden een nieuw luchtfilter monteerde ging het verbruik omlaag. Kan jouw filter misschien erg vuil zijn waardoor het verbruik omhoog gaat? Die 7.5l/100km bij 120km/u vind ik ook al vrij hoog, bij 120 constant zit ik meestal rond 6.5l/100km.
Net het luchtfilter nagekeken maar die is niet echt vuil, wel is hij scheef. Hierdoor is het net alsof hij niet goed aansluit. Zou dit een oorzaak kunnen zijn voor het hoge verbruik?
Of dit het hogere verbruik kan verklaren durf ik niet met zekerheid te zeggen. Maar als de motor niet vrij genoeg kan ademen lijkt hoger brandstofgebruik niet onlogisch. Overigens: mijn nieuwe luchtfilter was een Pipercross, geen Ford filter
Als de aansluiting netjes om de buis zit zal dit geen gevolgen hebben voor het verbruik, het filter heeft een grote over capaciteit tov wat de motor aan frisse ademlucht nodig heeft. Dus om die vervorming zou ik me dan ook niet te druk maken, wel moet die netjes aansluiten om de uitstekende rand zodat de lucht wel gefilterd wordt voordat het de motor in gaat.
Ik had dus het idee dat hij niet netjes aansloot. Heb hem vanavond weer erin gezet en geprobeerd hem goed over de aansluiting te duwen. Het was al donker dus zal het morgen nog eens controleren. Vraagje, als hij niet netjes aansluit kan dat een hoger verbruik opleveren? [MENTION=3602]Sbro.nl[/MENTION]
In principe niet, de luchthoeveelheid wordt gemeten door de LMM, het is alleen slecht voor je motor om ongefilterde lucht naar binnen te laten. Een vuil filter heeft wel nadelige invloed, maar daarvan is bij jou geen sprake zo te zien.