Welke verschillen zitten hierin [MENTION=78]michaelrally[/MENTION] ? Misschien "leuk" of interessant om mijn of andere ecoboosten (ook station) er bij te pakken en te vergelijken?
[MENTION=11305]Raymond[/MENTION] de inwendige verschillen in de kalibratie geeft ford niet vrij, 1 ding weet ik wel de BHA kalibratie heeft geen beschikking over de extra elektronische waterpomp. ik heb de hatchback van kees al vergeleken met de mijne bijde hebben dezelfde software versie ( BHA )
[MENTION=78]michaelrally[/MENTION] Zou de wagon van mij de andere software hebben omdat er een trekhaak onder zit? Kun jij ook zien wanneer deze software erop gezet is? Kun jij ook zien of de auto al terug geweest naar een dealer voor het hoge verbruik?
[MENTION=948]Kees37[/MENTION] wat de reden van andere software is kan ik niet achterkomen 1 verschil weet ik wel, de BHA heeft geen elektrische waterpomp aansturing heb al 5 verschillende 150 pk ecoboost software voor bij zien komen, ben nu een word bestand aan het maken zowel voor de 150 als de 180 pk versie zo heb ik mijn auto ook al voorzien van een andere 180 pk file om te testen ivm een terug komende foutmelding door mijn K&N filter en dan vooral incl caravan er achter hangend! jouw software is nog af fabriek, er zijn geen berichten zichtbaar dat er klachten zijn geweest omtrent hoger brandstof verbruik!
[MENTION=78]michaelrally[/MENTION] In antwoord op je vraag in een PB Hier 2 foto's van binnenkant van de motorruimte. Foto's zijn genomen aan de passagierszijde achter tegen het schutbord. Volgens mij is dat een klein pompje. Dit zijn de nummers die erop staan: DOHYA BV61-8564-AB Michael, mijn auto heeft trouwens geen af-fabriek trekhaak maar die is er een maandje geleden onder gezet.
de hatchback van Kees37 had BV61-14C204-BHA aan pcm software de station van Kees37 heeft BV61-14c204-DYA als pcm software mijnes heeft BV61-14c204-ASA waarvoor een update beschikbaar (schijnt met het stop start systeem te maken te hebben) is die dan BV61-14c204-ASB wordt (informatie van Michaelrally ontvangen). Veel verschillende versies dus waar ook geen expliciete informatie uitkomt betreffende het verbruik.
[MENTION=948]Kees37[/MENTION] dat is inderdaad de elektrische waterpomp. ik ben tot de ontdekking gekomen dat de 150 pk ecoboost vanaf 2014 dus de dya software heeft
150 pk ecoboost bv61-14c204-bha bv61-14c204-dya bv61-14c204-bka bv61-14c204-cxa/cxb bv61-14c204-asa/asb bv61-14c204-yc dit zijn alle 150 ecoboost file's die beschikbaar zijn in de focus. wetende dat er file's zijn die de elektrische waterpomp niet ondersteunen en andere file's weer wel. welke wat wel en niet ondersteund is niet te achterhalen . of er verder verschil is kwa sensoren van de motor durf ik ook niet te zeggen, dan zouden er verschillende ecoboost rijders bij elkaar moeten komen om onder de motorkap sensor nr's te vergelijken. ik weet wel dat ford voor de 1.6 ecoboost een andere cillinderkop hebben gemaakt waar ook andere injectoren in zitten, met een andere verbrandingsruimte, maar dit hebben ze al vrij snel gedaan na het bouwen van de 1e serie ongeveer 1 jaar. als de auto van kees volledig storings vrij is en na 4a5 tank beurten het verbruik hoger blijft is dan komt dit mijn inziens door de software versie!
Vanmiddag samen met [MENTION=37]Fred[/MENTION] de auto uitgelezen en deze is volledig storingsvrij. Auto uitgelezen met een draadloze standaard OBD2 lezer (Fred, correct me if i'am wrong)
Het kan toch niet zo zijn dat een zelfde motor zoveel meer gaat verbruiken door de softwareversie? Deze lijkt mij in basis gewoon hetzelfde. Alle autos met die software verbruiken dan veel meer dan een andere versie? Vanuit de C02 emissie regeltjes lijkt me dit niet mogen.... De meeste volgens de verbruikmonitoren zitten de 150 en 182 pk versies gemiddeld op een 7,5ltr/100km. Geen 1 uitschieter die naar de 9-10ltr/100km gaat. hmmm..... dit is een lastige [MENTION=948]Kees37[/MENTION]
Klopt [MENTION=43]R@ymond[/MENTION]. Aan de ene is het een goed teken dat de auto storingsvrij is, aan de andere kant "balen" anders zou je misschien een oorzaak aan kunnen wijzen. In principe rijdt de auto al af-fabriek op deze software dus ja ......................????!!!!! Heb met de garage afgesproken om het verbruik in de gaten te houden/ te noteren en er dan later weer op terug te komen.
[MENTION=948]Kees37[/MENTION] http://link.marktplaats.nl/m879665939 op marktplaats een pipercross filter gevonden mischien iets voor je nieuw kosten deze filters 63 euro ex verzenden vanuit engeland dit varieert van 7 tot 30 euro
Bij GMB tuning uit Hendrik Ido Ambacht 55 euro. De advertentie op marktplaats had ik ook gezien. Adverteerder mail gestuurd maar nog steeds geen reactie.
Is het zo dat het Pipercross filter een positieve uitwerking heeft op het brandstofverbruik? Heb trouwens al een mailtje van RS Trade met een prijsopgave
Net een Pipercrossfilter gekocht en gelijk erin gezet. Zal mij benieuwen wat het resultaat hiervan is.
Ik ben ook benieuwd of dit wat positieve uitwerkingen heeft. Vandaag weer de tank volgegooid met ultimate 98 (€1,52/ltr tankt toch wel lekkerder dan de afgelopen maanden tegen de €180 overigens ), en kwam met wat langere stukken op 1op13,5. Dat moet met de jouwe toch ook echt wel kunnen. Merk je wat verschil met de Pipercross? geluid en trekkracht?
Ben ook benieuwd naar het eventuele verschil, twijfel nog tussen K&n filter of deze pipercross, dit ga ik zeker volgen