1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Focusclubleden] Unlimited Tuning

Discussie in 'Sponsoring' gestart door Remco, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Waarschijnlijk niet alleen de fase II.
    Is niet zeker dat t fout gaat. One way to find out. ;).
     
  2. Excuus , en natuurlik de fase 1:mrgreen:
     
  3. Goedemiddag Anton,

    Bedankt voor je inbreng alvast. Ik ga dit even met Jeroen overleggen, hij kent de theorie en praktijk erachter weer beter dan ik. Je hoort zo snel mogelijk van me.
     
  4. Ik heb zelf geen diesel en dus geen interesse hoor. Geef alleen even mijn kijk op de zaak.
     
  5. Mijn schoonvader heeft bij zijn Focus 2 Fase 2 1.6 TDCI het roetfilter laten verwijderen, software laten herschrijven, en laten chippen bij UT.

    Hierna is hij voor de APK geweest, bij de Ford Dealer in Nijkerk en daar kwam hij zonder problemen door!
     
  6. Ja maar dat wil niet zeggen dat dit altijd zo is. Zie onderstaande quote:

     
  7. Dan staat dat toch los van het verwijderen van het roetfilter ? UT heeft er voor gezorgd dat software geen foutcode aangeeft, dus no problemo!
     
  8. Je vergeet dat wanneer er een foutcode komt betrekkende de uitstoot, er dan ook een roetmeting moet worden gedaan. Als dat het geval is val je wel door de mand omdat je auto een te hoge roetuitstoot heeft.
     
  9. Bij aanwezigheid van een P-code (welke dan ook, hoeft niet eens emissie-gerelateerd te zijn) moet er een roetmeting gedaan worden, en ben je de ***
     
  10. Stukje praktijk dan: we hebben in ieder geval nog geen meldingen gehad dat een auto niet door de APK kwam door de modificaties, ook geen Ford :)
     
  11. #91 Marco Morello, 10 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mrt 2014
    Dat gaat alleen op wanneer de wagen geen foutcode (slaagt voor de readiness test) geeft. Zoals Anton, Houke en ik al aangaven wanneer je wel n foutcode hebt, moet de wagen voor de roetmeting. En dat wordt dus een uitdaging. Nogmaals zolang je geen foutmeldingen hebt is het een prima oplossing. En anders is het n kwestie van `n roetfilter terugplaatsen (geen leuk werk) en wellicht de originele software terugzetten (als dat kan).

    Hoe lang hebben jullie dit pakket in gebruik?
     
  12. 1 k roet ligt ook enorm aan de meter, dat haal je met een golf 3 soms nog niet eens. ligt aan hoe het afzuigsysteem is. overigens als ze hem uitschrijven is de roetfilter niet aanwezig en geeft die dus geen p code, ik ben alleen benieuwd wat ze doen omdat die wel visueel aanwezig is. ( denk dat de apk regelgeving word aangepast)
     
  13. Beste UT,

    Ik heb jullie een PM gestuurd hier op het forum, maar nog geen antwoord gehad.

    Zouden jullie daar even naar kunnen kijken.

    bvd
    Sjoerd
     
  14. Wat betreft die P-code ben ik met je eens, alleen n P-code kan uiteraard door meer oorzaken worden gecreeerd.

    Voor de goede orde het gaat er mij niet om of dit al dan niet een goeie service is, als ie goed werkt vind ik het juist n goeie dienst. Alleen ben ik wel nieuwsgierig naar de wat als.
     
  15. Same here.. Ik denk dat het vooral lastig wordt voor auto's die al aardig wat kms hebben gedraaid en dus meer kans op versleten/defecte onderdelen heeft. Als je in de mogelijkheid bent om hem eerst goed uit te lezen alvorens te keuren kan het wel aantrekkelijk zijn. Dan maar hopen dat het bij de uiteindelijke apk goed is. Ikzelf pas voor dat risico en heb geen zin om mijn roetfilter elk jaar er weer onder te zetten voor de apk
     

  16. Aanvulling: Als ik een 1.6 tdci met roetfilter zou hebben (onze heeft gelukkig geen roetfilter) en het filter zou idd vervangen moeten worden zou ik het wel willen proberen.

    Alleen is de "gok" van €749,- wel stevig te noemen. Ik weet niet of UT "No cure, No pay" hanteert? Is dit wel het geval, zou ik het wel aandurven.
     
  17. Dan is het inderdaad wel te proberen, maar voor dat bedrag heb ik al twee keer mijn roetfilter kunnen vervangen en ben ik dus 240k verder. En tot hoe ver zou de no cure no pay dan moeten werken?
     
  18. Mijn gedachte zou gaan zeg maar tot de 1e keer APK na aanpassing binnen bijvoorbeeld 3 maand.
     
  19. Vind het niet een gek voorstel, al zit je elk jaar wel weer met hetzelfde probleem/risico. Echt een definitieve en sluitende oplossing blijf ik het niet vinden om het roetfilter weg te schrijven als de regels blijven zoals ze nu zijn.
     
  20. #100 Unlimited Tuning, 12 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mrt 2014
    Silver Baron aka marco
    Het gehele pakket wordt nog niet lang aangeboden, het leegkloppen en wegschrijven van het roetfilter dan weer wel een heel poos. Genoeg ervaring aanwezig.

    De readyness test word afgebroken als er fouten in de PCM staan over bijvoorbeeld de DPF. Het is juist aan ons om er voor te zorgen dat er geen fouten instaan dus dat de readyness-test succesvol afgerond word.

    Als men alsnog een roetmeting gaat doen dan moet ik het antwoord schuldig blijven of die de 1k roetuitstoot behaald of niet. Het lijkt mij dat dat verschilt per type motor. Ik kan alleen uit ervaring praten dat er in de praktijk nog nooit een klant met een moderne dieselmotor ( en verwijderde DPF ) niet door de meting is gekomen na onze modificaties.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina