1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Focusclubleden] Unlimited Tuning

Discussie in 'Sponsoring' gestart door Remco, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zijn er mogelijkheden voor een Focus 1 fase 1 1.4 qua (chip)tuning...?
     
  2. Hallo Heren van UT,

    Ik zit te denken om mijn focus 2.0 diesel te gaan chippen.
    Alleen nou heb ik gesproken met een man die mij vertelde dat mijn auto een EGR klep heeft. Hij vertelde hierbij dat de EGR klep de uitlaat gassen terug de motor in stuurt. Hij gaf aan dat mij het oplopen van de km stand dit slecht kan zijn voor de motor.

    Hij gaf mij het advies om bij het mogelijke chippen de EGR klep uit te schrijven.

    Kunnen jullie mij vertellen OF jullie dit kunnen en de voor en nadelen van het doen hiervan.

    Hoor graag van jullie.
     
  3. Johan,

    Ik heb een vraagje, ik wil mijn Focus 1.6 16v uit 2006 laten chippen. Maar wat zijn uiteindelijk mijn voordelen die behaald kunnen worden door middel van het het op maat normal chippen?

    Verder is er ook een bedrijf in Almere die je twee weken de tijd geeft of de software te testen, mocht je niet tevreden zijn dan halen ze de software er weer af en krijg je je geld terug. Doen jullie dit ook of niet?

    Alvast bedankt.
     
  4. Zo dan, er is denk ik wat fout gegaan met de notificaties! :shock:
    Tóch mijn excuus voor het ongemak!

    Jazeker kunnen wij wat voor je betekenen bij dit type.
    Vermogenswinsten van +/- 10pk en 15nm, met in elk toerental meer vermogen, moeten te behalen zijn.
     
  5. Goedemorgen,

    Voor jou geldt hetzelfde: mijn excuus voor het ongemak, de notificaties hebben me in de steek gelaten.

    We hebben een vrij nieuwe optie beschikbaar: het Endurance Package.

    Nieuw: Endurance Package van Unlimited Tuning.

    [​IMG]

    De moderne dieselmotor moet hedendaags aan zulke strenge milieunormen voldoen dat dit ten koste gaat van de levensduur van uw motor. Het roetfilter is zeker functioneel in de zin van het beperken van roetuitstoot. Echter gaat dit ten koste van het brandstofrendement en tevens is het filter een kostbaar onderdeel als deze vervangen moet worden.
    De EGR klep (Exhaust Gas Recirculation valve) is een ander goed voorbeeld. Deze reduceert de uitstoot van NOx stoffen. De EGR klep laat onder deellast een deel van de reeds verbrande gassen opnieuw de motor in. Omdat deze gassen minder zuurstof bevatten is de ontbrandingstemperatuur lager en daardoor de uitstoot van de NOx eveneens lager. En groot nadeel hiervan is dat door het opnieuw recirculeren van de uitlaatgassen het inlaattraject van de dieselmotor sterk vervuilt raakt! Dit kan op den duur voor rare storingen veroorzaken en in sommige gevallen kan bij auto's met een hoge km-stand zelfs een complete kop revisie nodig zijn.

    [​IMG]
    (Dichtgeslibde EGR-klep)

    Daarom heeft Unlimited Tuning het Endurance Package op de markt gebracht. Hierbij word de levensduur van uw auto verlengt en mag u minder storingen verwachten bij hogere km-standen. Voor het uitvoeren van het Endurance pakket hebben wij een vaste prijs per voertuig van € 749,- inclusief btw. Bij het Endurance pakket worden de volgende handelingen verricht:
    - De EGR klep wordt fysiek afgesloten indien nodig (soms kan deze middels de software volledig dicht worden gezet)
    - Het roetfilter wordt fysiek verwijderd (DPF)
    - Zowel EGR als DPF worden in de software verwijderd
    - Er wordt chiptuning toegepast naar keuze (Normal chiptuning/Eco -tuning).
    - Eco-Tuning zorgt voor iets meer koppel in lager toerental en tevens voor een hoger rendement van het brandstofverbruik.
    - Normal chiptuning zorgt voor aanzienlijk meer vermogen in elk toerental en bij een rustige tot normale rijstijl ook tot een hoger rendement van het brandstofverbruik.
    - Tevens zijn de vermogenstesten hierbij inbegrepen.


    Voordelen van forumleden ten opzichte van de "normale consument":
    - De keus tussen Eco-Tuning en normal chiptunig. Normal chiptuning heeft een meerwaarde van €100,- ten opzichte van Eco-Tuning
    - De vermogenstesten krijgen jullie er gratis bij.
     
  6. Goedemorgen,

    De voordelen uit het op maat chippen van je auto zitten in meerdere dingen. Je ziet én het origineel én gechipt, er kan finetuning plaatsvinden indien nodig en je kunt ervan verzekerd zijn dat het maximale eruit wordt gehaald op een verantwoordelijke manier. En daarbij komt ook nog eens kijken dat een vermogenskromme veel verteld over de staat van je auto.

    En ja, wij hanteren ook die twee weken. Niet goed, geld terug.
     
  7. Johan, wat ik mij afvraag bij het fysiek verwijderen van het DPF, geeft dit geen problemen bij de APK keuring? Zeker bij de modellen die affabriek zijn voorzien van zo`n filter, staat dit op het kenteken vermeld.

    Hoe zit het verder met de roetontwikkeling? Weghalen is 1 ding, maar teveel roeten bij de APK is niet handig. En kunnen jullie dit bij elke diesel (dus ook de 1.6tdci) voor elkaar krijgen? De 1.6 tdci is in de meeste gevallen nogal gevoelig voor foutmeldingen wanneer men de EGR klep gaat aanpassen (dichtzetten).
     
  8. Hai Marco,

    Het zit zo, in Jip en Janneke taal: De auto's van de laatste 5 jaar hebben geen roetmeting meer maar krijgen een zogezegde "readiness test". Bij zo'n test kijkt men alleen of er foutcodes zijn. Zo niet, komt deze door de APK. En er zullen geen foutcodes zijn na het uitvoeren van het Endurance Package.

    Wat betreft oudere auto's: Juist door het leegkloppen en softwarematig wegschrijven van het roetfilter en afdoppen en softwarematig wegschrijven van de EGR-klep is de auto schoon genoeg om door de apk te komen.

    Wat betreft de 1.6 TDCI, ik zie geen reden waarom dit problemen zou kunnen geven. Als je wilt dat ik het uitsluit, overleg ik even met m'n collega uiteraard :)
     
  9. Jullie verwijderen fysiek het roetfilter.
    Klop je het bestaande filter leeg? Of komt er een nieuwe pijp tussen?
    Heb je foto materiaal hoe zoiets er dan uit komt te zien?
     
  10. Goedemiddag,

    We kloppen inderdaad het bestaande filter leeg. We hebben helaas geen fotomateriaal bij de hand.
     
  11. #71 Marco Morello, 5 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mrt 2014
    De regelgeving is mij wel bekend, vandaar ook mijn vraag. Dus Jip en Janneke taal is niet nodig... Buiten dat er door middel van OBD wordt gekeken of er fout meldingen zijn, wordt er (zeker bij steekproeven) ook fysiek gekeken of het roetfilter er zit.

    Zit deze er niet, terwijl wel gemeld op het kenteken, dan heb je dus een uitdaging.

    Daarbij heb je bij de 1.6 tdci van de eerste generatie Focus II (2005-2008) versies met een affabriek roetfilter waar dus wel een roetmeting wordt uitgevoerd. Zo ook bij onze Focus II fase I 1.6 tdci zonder affabriek roetfilter. Die van ons kwam er met flink warm stoken en doorhalen in de toeren uiteindelijk door. En nee, aan de auto mankeert niets, wordt alleen als diesel bereden.

    Kan me voorstellen dat bij deze generatie de roetuitstoot na het verwijderen van het DPF te hoog is.

    Voor wat betreft mijn vraag m.b.t de 1.6tdci en de foutmeldingen, er zijn er genoeg die een EGR klep hebben dichtgezet, maar waar er in de loop vd tijd een foutmelding komt of zelfs de wagen in "limp mode" springt. Ook moeten de roetfilters van deze motoren om de 120.000km vervangen worden. Wat een dure grap is, kan me voorstellen dat voor deze eigenaren het e.e.a. heel interessant is. Wel met die verstande dat men zeker weet dat er geen foutmeldingen komen (zoals ik al zei, gevoelig dingetje die 1.6 tdci).

    Ohja leegkloppen van een roetfilter kan nog weleens voor een blikkerig geluid zorgen (zelfde wanneer je een katalysator leegklopt).

    Wanneer jullie garanderen dat bovenstaande punten niet het geval zullen zijn, dan is het zeker een goede deal (al is de initiële prijsuitgave wel stevig te noemen).
     
  12. Fysiek zien ze niks aan de buitenkant van het roetfilter.
    Daarom kloppen we hem leeg, er word dus geen nieuwe pijp geplaatst.
    En bij een keuring zullen ze niet zo snel het roetfilter demonteren / openslijpen om te kijken of de inhoud er nog in zit.

    Wat betreft de EGR, die word ook softwarematig weggeschreven na het afdoppen, en de auto mag / gaat dan absoluut niet in noodloop!
     
  13. #73 Rubnn-l, 5 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mrt 2014
    En wat voor prestaties moet ik bij het onderstaande pakket bedenken? En is het net als met de diesels zo dat de benzine ook zuiniger wordt?

    Chiptuning op maat (NORMAL - non-turbo motor) inclusief dyno-runs, finetuning, ontgrenzen indien mogelijk en eventueel softwarematig wegschrijven EGR indien mogelijk: VAN € 374,- VOOR € 300,- inclusief BTW !!


     
  14. #74 Unlimited Tuning, 5 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mrt 2014
    Goedemiddag,

    Dat is wél de bedoeling inderdaad. Over het algemeen is het zo:

    -Wanneer je een rustige tot normale rijstijl hebt, zal het verbruik dalen ten opzichte van origineel;
    -Wanneer je een sportieve rijstijl hebt, zal het verbruik nagenoeg hetzelfde zijn ten opzichte van origineel;
    -Wanneer je een extreme rijstijl hebt, zal het verbruik stijgen ten opzichte van origineel.

    Maar er moet bij worden gezegd, iedere auto is anders en niet alle auto's worden zuiniger bij een rustige tot normale rijstijl.
     
  15. #75 Rubnn-l, 5 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mrt 2014
    Grote verwachtingen mbt het verbruik heb ik niet, maar wel naar de prestaties. Ik gok dat de chiptuning ik moet denken aan een 115pk ipv 100pk?
     
  16. Ja zoiets wel, met meer nm's dan pk's :)
     
  17. Gaat uiteindelijk om de trekkracht! Ik ga het in overweging nemen en neem contact op als ik eruit ben!
     
  18. Dat is helemaal goed! En vragen zijn ten alle tijden vrijblijvend!
     
  19. Ik zie toch een probleem bij het verwijderen van het roetfilter en APK. Auto's vanaf 2006 moeten inderdaad uitgelezen worden. Daarnaast moet er een readiness-check gedaan worden. Als 1 van de systemen niet gecontroleerd op door de PCM zal de readiness test niet afgerond worden. In de praktijk is dit redelijk vaak het geval. Dan moet er dus een roet meting plaats vinden. Auto's met turbo mogen 2,5 K roet uitstoot hebben. Dit haal je met een "schone" motor wel zonder roetfilter. Maar auto's mét roetfilter vanaf 2008 mogen maar 1K roet uitstoten. Dit haal je absoluut niet zonder roetfilter.

    Dus als er een foutcode instaat of de readiness-check is niet afgerond (dit hoeft niet eens aan jullie modificaties te liggen) wordt je auto dus afgekeurd op een te hoge roet uitstoot.
     
  20. Oftewel je zit vast aan het roetfilter met een fase 2...?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina